♣jolanta♣ Skrevet 14. mars 2007 #1 Del Skrevet 14. mars 2007 Hei på deg! Den andre tråden begynte å bli så lang at jeg starter likegodt en ny. Hvordan har du det? Gikk uttaket bra - var det veldig vondt? Regner med at du kanskje er litt omtåka akkurat nå og ikke er inne på BIM, men jeg tenker på deg C";) Nå er det siste dosen med spray for mitt vedkommende i kveld + eggløsningssprøyte. Så må jeg nok bruke dagen i morgen til å hente litt ekstra krefter ( vet ikke fra hvor, men....) til fredag. God klem til deg fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8626265-hei-millerine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millerine Skrevet 14. mars 2007 #2 Del Skrevet 14. mars 2007 Hei på deg Jolanta! Så koselig at du tenker på meg! Joda, jeg klarer ikke å holde meg unna dette forumet så lenge, nå har jeg hvilt i noen timer og er ganske klar i huet. Heldigvis har jeg hatt et par gode dager nå etter forige UL. Psykisk altså. Har fått en ny ro og at går det ikke så går det ikke og vi prøver igjen. Derfor var jeg ikke så nervøs i dag før uttak og det føltes deilig. Det gikk over alle forventninger. Ble behandle så pent av alle på Riksen atte, og senga var god (supertrøtt). Selve uttaket gikk fort (ti minutter), det var jo ikke så mye å ta ut, først så det ikke lovende ut, "nei, her var det tomt" sa den ene damen, men så plutselig sprat både det ene og det andre og det tredje egget frem! (og noen små etternølere) Så alle hadde klart seg flott siden mandag og jeg kunne ikke tro det var sant. Ble så glad. Det gjorde ikke vont! Trenger ikke noe smertestillende etterpå.Øm og rar nå, men ikke plagsomt Bedøvelsen var veldig deilig. Kult å se på UL-skjermen hva de gjør. Utrolig at det går ann. Lå en time etterpå og så kjørte vi hjem i bil (er lei av tog/trikk nå!) Vi feira med sjokoladekake på Kristines Franske Fristelser, handla på hjemoverveien og da begynte jeg å føle meg mer og mer omtåka og senga var god å komme hjem til gitt. Nå gleder og gruer jeg meg bare til i morgen! Klokken halv tre skal jeg ringe og høre om eggene har hatt det bra og om det i det hele tatt blir innsetting fredag. Håper eggene koser seg med sine nye venner og har skikkelig fest i et glass på Riksen akkurat nå. Er det ikke skjønt å ta den siste spraydosen? Deilig å slippe det fremover. Og EL-sprøyte skal du ha i kveld ser jeg. Det er iallefall ikke noe å grue seg til om du så gjør det. Synes det var litt høytidlig jeg, "den siste store grand finale" liksom. Får du tatt deg fri da - til å samle ekstra krefter? Håper det. Hvis ikke er det jo vanskelig. Hente-krefer-tips fra meg er å gå lang og rolig tur, se en håpløs komedie, sitte og skrive ned tanker, lese en engasjerende bok, slike ting. Meditasjon. Lytte til musikk, virkelig lytte. Lese teite dame-blader. Lime inn bilder i album. Sjekke om de har noen kule vintage klær på eBay. En dag med slike aktiviteter er sundt. Lykke til med El-sprøyta i kveld! Vi snakkas. Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8626265-hei-millerine/#findComment-8627131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♣jolanta♣ Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 14. mars 2007 hei! Så godt å høre fra deg at alt gikk bra og at de fikk ut flere egg. Krysser fingrene for at gullegget er blandt disse C";) Lå du lenge på det sengerommet før du ble trilla inn? Sykepleieren på mandag snakka noe om kl. 10 for meg - vi skal møte kl. 09. Takk skal du ha for tips. Jeg ser an i morgen tidlig om jeg holder meg hjemme, men er jeg hjemme har jeg i allefall planer om å gå tur, lese, se TV og bare kule ned. Selv om jeg føler meg litt rastløs SKAL jeg prøve å få det til. Nå er den siste spraydosen tatt, nå er det kun el-sprøyta om 2 timer igjen. Blir deilig med en dag uten medisiner i morgen, gitt. Jeg er også spent på om alle egg har overlevd siden mandag - hadde 3 +1 i følge den litt stressa legen..... så håper alt er egg. Er egentlig litt rart dette også - at man skal ta ut egg og deretter putte inn igjen. Snakket med min leder i dag for å si at jeg blir borte på fredag og at jeg muligens tok en dag egenmelding i morgen. Hun sa jeg bare måtte tenke på meg selv og kjenne etter i morgen - hvis jeg følte det var det jeg trengte så gjorde jeg det. Jeg fikk en god klem og lykke til - hun synes også dette er spennende. Da ble jeg glad C";) Yess - vi snakkes! Få deg en god natts søvn nå og ta det med ro. Du er vel sykemeldt? Fikk du sykemelding på Riksen i dag, eller får du for alle dagene når de ser når du skal sette inn? Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8626265-hei-millerine/#findComment-8630252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millerine Skrevet 15. mars 2007 #4 Del Skrevet 15. mars 2007 God Morgen Jolanta! Jeg sluknet som en beruset, gammel mann i går klokken 2200. Hadde planer om å se det barnløshetprogrammet på nrk, men det gikk i vasken. Sov veldig godt helt til kl 0500. Da begynte jeg å tenke på at "herregud, der borte på Riksen ligger eggene nå, og hvordan har de det mon tro, hva har skjedd, shit, i dag får jeg vite om det blir innsetting". Klarte ikke å sove mer gitt. Så nå har jeg vært oppe leeenge. Håper virkelig du har tatt deg fri i dag. Høres ut som du trenger det. Du er heldig som har en så forståelsesfull og god sjef. Så gjør som sjefen sier - lytt til kroppen og ikke alle stemmene i hodet som sier "jeg skulle gjøre ditt og datt". Det er noe annet som er det viktisgte prosjektet ditt nå. Ikke ha dårlig samvittighet for å ta fri noen dager. Nå vet jeg ikke om du har det da, men vet mange sliter med netopp det. At lista for å ta seg fri er ekstremt høy. Vi kom også til Riksen en time før selve uttaket. Lå i sengen en drøy time, det var vel 15 minutter forsinkelser ute og gikk. Hadde heldigvis med en bok så tiden gikk fort. Sykesøsteren kommer innom deg innimellom og informerer om ditt og datt og setter nål i armen din så det skjer jo litt. Det er vel en åtte-ti senger der tror jeg, og alle har sitt eget avlukk av gardiner så du har det veldig privat. Stol ved siden av senga til eventuelle kjærester/venninner. Sykesøstrene som snakker med deg etter inngrepet minner deg på sykemelding før du går. Det ordner du der. Jeg har mitt eget firma så det er ikke noe vitse med sykemelding for meg da, men jeg har ialllefall tatt meg fri i noen dager fremover. Den siste tiden har jeg dessuen jobbet mindre for å få det litt bedre i denne prosessen. Gikk det fint med EL-sprøyten i går? Håper dagen går fort for deg og at du klarer å slappe av mye. Eggene dine har det sikkert bra der inne og gleder seg til å møte tøffe soldater i morgen. Masse lykke til i morgen om vi ikke snakkes før det!!!!!!!!!!! (Jeg skal jo forhåpentligvis på Riksen i morgen jeg også, men det vet jeg jo ikke før om noen timer. Tar ikke noe for gitt iallefall, men har en god følelse!) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8626265-hei-millerine/#findComment-8633511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♣jolanta♣ Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 15. mars 2007 Hei igjen! Ja, jeg er hjemme i dag. Følte det var rett og få sove ut litt og prøve å få kroppen til å roe seg litt ned. EL-sprøyta gikk fint i går kveld - min mann er snill og setter sprøytene for meg da siden jeg har litt sprøyteskrekk.....Det var jo sent, kl. 2330, men da jeg la meg ettepå for å sove fikk jeg ikke sove. Etter å ha gitt beskjed til jobben om at jeg var hjemme idag og min mann hadde reist på jobb sovna jeg igjen. Sov til kl. var nesten 10.....og det er ikke vanlig for meg. Jeg har vært ute og gått en tur i det fine været og har ellers ikke gjort noen ting bortsett fra å se litt TV og spise frokost/lunsj. Gruer litt for i morgen likevel da - jeg gleder meg til det er overstått. Det med å ha med seg en bok var fint du sa - det skal jeg jammen gjøre, så blir ikke ventetiden så lang. Spennende når du skal dit i morgen da..... du kommer vel senere på dagen etter at jeg har vært der. Så betryggende å høre at du blir tatt godt vare på av sykepleierne - da kan man kanskje klare å slappe av litt bedre. Jeg har jo også bare positive opplevelser på Riksen egentlig. Man blir alltid godt tatt i mot i skranken når man kommer dit (har jo blitt noen ganger etter hvert.....) Jeg krysser fingrene for at eggene dine har det bare fint og at de er klare for "returen" i morgen. Vi snakkes! Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8626265-hei-millerine/#findComment-8637539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millerine Skrevet 15. mars 2007 #6 Del Skrevet 15. mars 2007 VIL BARE ØNSKE DEG LYKKE TIL PÅ UTTAK I MORGEN JOLANTA!!!! Håper dagen i dag har vært fin og at du har en god og rolig følelse. Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8626265-hei-millerine/#findComment-8644427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå