Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei..

Er snart klar for å sette inn fryse egg igjen.. Mitt 4 forsøk..

Kjenner jeg blir litt lei av alle "kjerringråd" som jeg har prøvd...

Tenkte jeg skulle sette inn denne gangen uten babyklister, akupunktur(akkurat det er kanskje litt dumt uten, er det noe jeg virkelig trur på så er det det) varmeflaske osv..osv..

Noen som tenker og prøver det samme, eller er det full pakke på alle?

Vil så gjerne at det skal sitte denne gangen..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8626192-hva-skal-man-putte-i-seg-og-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke erfaring på dette, da dette er mitt første IVF- forsøk, men jeg går til akupunktur og fotsone i håp om at det skal hjelpe kroppen min. Jeg har ikke tenkt å bruke babyklister.

Sikkert andre som har erfaringer å komme med.

Uansett - masse lykke til!

Hei

Det er naturlig at man vil gjøre alt man kan for at dette skal funke.

Jeg fikk akupunktur v første IVF forsøk men ikke på andre. Begge ganger endte det i exu... Etter de erfaringene heller jeg mot at det er ikke så mye vi kan gjøre fra eller til. Nå er jeg ruger for tredje gang og denne gangen tar jeg kun vitaminer og ingen alkohol da.

Kan hende jeg tar feil, men jeg orker ikke styre mer enn nødvendig hvis du skjønner.

Lykke til med neste forsøk.

Annonse

Hei Jehn

Dette forsøket har jeg tatt akupunktur, og så fikk jeg også tips om å ta en halv Paracet eller Dispril morgen og kveld, jeg har tatt Paracet. Drikker vanligvis ikke mye kaffe, men en latte i ny og ne, noe jeg har holdt meg unna etter at jeg ble ruger. Men jeg har drukket mine vanlige 1-2 kopper te hver dag, vanlig sort te. I tillegg har jeg tatt vitaminer og Omega-3, ellers har jeg ikke gjort noe spesielt. I dag tidlig testet jeg positivt på CB digital graviditetstest (rugedag 12)! På de to foregående har jeg gjort stort sett det samme, bortsett fra Paracet. Forsøkte også varmeflaske første gangen. Negativ test begge ganger.

Tror det kan være greit å ikke gjøre alt for mye ut av det, dersom egget er ment å feste seg vil det gjøre det.

Lykke til!

Jeg har bestemt meg for å ikke putte i meg noe som helst under og etter forsøket.

For min del så har jeg ikke helt troen på at det er så smart å pakke innpå og gjøre ting en ikke gjør til vanlig for å få det til.

Men har full respekt for dem som velger å gjøre det.

Det eneste jeg skal gå på, er omega 3,6 og 9 ,for det tar jeg fast til vanlig, folat og vanlige vitaminer.

Hei!

Paracet hjelper ikke. Det man kan gjøre er å ta en halv dispril de 6 første dagene ... men ikke etter det - for det er ikke bra å ta det når man er gravid... ;-)

Grunnen til at Dispril kan hjelpe er i teorien at man får litt tynnere blod - og dermed bedre blodgjennomstrømming. Men jeg tror ikke man skal drive med sånt på egenhånd. Om man har blod som levrer seg - blir man satt på Klexande (blodfortynnende sprøyte) av legen. Det går jeg på nå.

Man skal være forsiktig med legemidler - som kan gå utover lever m.m :-)

Ps... Jeg tar vitaminer som heter "Gravid" som er kjøpt på apoteket. (Nycomed) ("for deg som er gravid eller planlegger å bli det")

De har jeg tatt siden forsøk nr. 1 i august i fjor- inneholder Folat - som kan forhindre utvikling av ryggmargsbrokk hos barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...