Gå til innhold

uke 37( 38 i følge bim)!!!!!!! møkk......

IZ<3Marcus<3Leonora<3

Anbefalte innlegg

vel nå er jeg møkk lei, jeg har prøvd masse kjærringråd for å få fortgang. hue er festa, livmorhalsen er moden og alt ligger tilrette for at fødselen kan begynne, men det vil den ikke tydligvis. det presser overalt, gjør vondt og sitte,stå,ligge og gå. men jeg går lange turer med bikja hver dag, men det er alt jeg orker egentlig.gjør jeg mer kjennes det ut som jeg skal svime ta. det knitrer og romler i magen, ungen dytter og pusher. Meker han beveger hodet mye for det kjennes ut som om bekkenet og hoftene skal gå i tusen knas. hue hans sitter jo dønn fast! puppene er tunge som bly og jeg peller av hvite skorpe lignene greier hver morgen. så hele kroppen er klar for at han skal komme, jeg er klar og nå begynner familien min å mase også, vennene mine maser og jeg løper snart på veggen. Jeg må stadig løpe på do, men kommer kun et par dråper, kjennes ut som jeg må nr 2 hele tia også, men kommer ikke noe der heller. Er våken ca 3 - 4 ganger om nattan for tisse besøk, så det skal bli digg når dette helvete er over.

skal til lege den 19 for samtale om igangsetting pga utmattelse, vet det ikke kommer til å gå min vei. Jeg har hele tia drømt om at ungen kommer 15 - 16 mars, men det gjør den nok ikke for et er jo i morgen og overimorgen. blir nok skuffa der også..

de siste dagene her har jeg vært i veldig dårlig form. orker ingenting og kroppe er bare i veien. jeg ligger bare på sofaen og føler meg helt dust for at jeg ikke gjør noe hjemme, jeg er veldig sånn at den som går hjemme den ordner med hjemmet, men jeg orker ikke. Har dålig samvittighet ovenfor sambo at jeg ikke har middag klar eller at det er et rent hjem og komme til, ikke det at han bryr seg om det, men jegt bryr meg, føler at jeg ikke strekker til. Vet jeg er høygravid og at du ikke skal orke så mye på slutten, men jeg ser da høygravide som danser rundt, så hvorfor skal ikke jeg klare det!?! men men..jeg må nok bare holde ut til ungen kommer....

Fortsetter under...

Bare gi blanke i alle kjerringrådene du leser, hører eller blir fortalt, ungen kommer ikke før den er ferdig, og det er lite eller ikke noe du kan gjøre sjøl! Jeg var også der i mitt første svangerskap, har nå i mitt fjerde funnet ut at det ikke lønner seg å være utslitt av alle forsøk påå sette i gang en fødsel. Den blir bedre om du bare slapper av, ruger og koser deg med at du for hver time, dag og uke er tilsvarende lengde tid nærmere den lille babyen din!!! SLAPP HELT AV; kos deg og legg deg i badekar, ha masse mat tilgjengelig, gjør noe bare du liker, ikke tenk på fødselen! Da kommer kroppen til å slå av bremsene og gi deg det du vil! Mentalt kan du forsinke hele prossessen med å være for ivrig, stressa og sliten!

Lykke til!!

Stor klem!

....fra ei som veit hva det vil si å være lei!!!

;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...