Gå til innhold

Kvalme

JuleMette-OverBekkenEtterGrøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med endel kvalme de siste dagene, det føles nesten som om jeg er tilbake i første trimester igjen, har holdt på å kaste opp flere ganger i det siste. Er i uke 30+ nå, noen andre som har hatt erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kvalme er ikke ukjent for meg. I først svangerskap hadde jeg kvalme døgnet rundt (uten å kaste opp) fra uke 7 og ut svangerskapet. Denne gangen ble jeg kvalm allerede i uke 5 men det verste ga seg rundt uke 22. Nå har den derimot kommet sterkere tilbake (uke 32), og det er utrolig slitsomt.Nå er det mest avhengig av hva jeg putter i munnen virker det som..

Skrevet

Da vet du kanskje hvilke matvarer jeg bør holde meg unna du da. Synes jeg har vært så forsiktig også, bare frukt, frokostblanding og yoghurt på formiddagene og det har vært da det er værst. Bortsett fra at nå er det fremdeles ganske ille. Har ikke vært kvalm siden 1.tri, så det kom litt boms på detta:(

Skrevet

Det er jo veldig individuelt hva som fremkaller kvalmen, men når du nevner yoghurt så er det èn av de matvarene jeg blir kvalmere av.Blir faktisk kjempekvalm av druer og mandariner også.

Skrevet

Jeg blir mindre kvalm av feks sitrusfrukter jeg da, så er vel individuelt ja.. :) Jeg har slitt mye med kvalme hele svangerskapet, med bare noen få ukers opphold før den kom for fullt tilbake igjen for noen uker siden. For min del mente jordmora det skyldtes hormoner + stress (som man tåler mindre og mindre av dess tyngre og mer sliten man blir). Så for min del hjelper det faktisk best å slappe av! Pluss at jeg ikke klarer kjøttdeig da, ikke gjort det hele svangerskapet, men det er nok som sagt individuelt..

Skrevet

Ja, har hatt det til og fra siden uke 26 ca.. Tror det har endel sammenheng med at man blir fort sliten, jeg blir så kvalm at jeg kaster opp hvis jeg ikke er flink til å hvile ofte.. ;)

Skrevet

Synes ikke jeg gjør annet enn å hvile heller, for jeg har null energi om dagen, orker overhodet ingenting :(

Skrevet

Hei simsala!

Så deilig å høre at jeg ikke er den eneste som føler at formen er dalende igjen. Jeg synes nesten at jeg er tilbake til 1.tri igjen jeg også. Kvalm på morgenen, utrolig slapp, tåler ingenting, blir sliten av alt. Tilbringer sikkert 2-3 timer hver dag på sofaen mens jeg samler krefter. Eneste forskjellen fra 1.tri til nå, er at kroppen er myyyye tyngre, og magen har blitt stor, så nå sliter jeg med ømme ribbein og bittesmå lunger i tillegg. Kjæresten min lurer hele tiden på om det er noe galt siden jeg "sukker" sånn, men jeg må konsentrere meg for å få trukket pusten ordentlig innimellom.

Heldigvis har vi kommet så langt nå at vi teller nedover istedet for oppover! Snakker ikke om hvor mange uker jeg er på vei lenger, men hvor mange uker jeg har igjen, og jeg kan ikke klage da, er jo så forelska i den lille rampen som romsterer inni magen. Selv om det gjør kjempevondt noen ganger, så er følelsen av å ha en liten en der inne helt fantastisk. Vi får bare holde ut, og ta dagene som det kommer, og glede oss over at det er vår iallefall!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...