Gå til innhold

Hjelp til søknad om foreldrepenger søkes.....

Anbefalte innlegg

jeg har noen spørsmål til søknaden om foreldrepenger:

- Må man sende med en egen legeattest på bekr. av termindato, eller holder det med kopi av helsekortet for gravide der termindatoen ble påskrevet ved ultralyd?

- Må både jeg og barnefar sende inn kopi av lønnsslipp når vi søker om "vanlig" permisjon (6 uker til far) eller holder det med min?

- Jeg byttet arbeidsgiver da jeg var 4 mndr på vei, må den forrige arb.giveren også sende inn noe papirer?.. Lønna har vært den samme bortsett fra bittelitt mere nå. Og må den nye arb.giveren min søke refusjon fra NAV på foreldrepengene fordi jeg ikke har jobbet der i 10 mndr enda? Eller kommer pengene direkte fra NAV uansett?...

På forhånd tusen takk for svar:)

Fortsetter under...

-Det holder med å sende inn kopi av helsekortet.

-Faren må også sende inn lønnslipp. Hans foreldrepenger baseres på hva han har tjent. Arbeidsgiveren hans trenger ikke sende inn skjema på han før ca en mnd før han skal ha perm men lønnslippen er det bare å sende nå hvis ikke dere regner med at han enrder lønn før han skal ut i perm.

-Er ikke helt sikker på dt siste der men hvis ikke arbeidsgiveren din forskutterer foreldrepenger får du alt fra NAV. (litt forskjell på arb.givere der)

Det holder med kopi av helsekortet, men det er jo spørs om du vil at de på nav skal få tilgang til alt det andre som står der. Jeg ba legen om en bekreftelse og fikk det. Jordmor kan også skrive det for deg.

Det med fars lønnsopplysninger er som hun andre sa nok å sende inn 1 mnd før han skal ta permisjon.

Jeg tror at du må snede inn lønnsopplysninger fra den andre jobben også, men er ikke helt sikker.

Alle arbeidsgivere som betaler ut foreldrepenger til sine arbeidsgivere må selv søke om refusjon hos NAV. Dette er uansett hvor lenge du har jobbet ett sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...