Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde mye av det i forrige svangerskap. Brukte salve, men det som hjalp meg mest, var å sitte på kne med rompa høyt så mye jeg orket. Før jeg satte meg opp igjen , "stappet" jeg kulen(e) inn. Da gikk hemoroiden fort over. Tror jeg har fått forklart at disse kulene er ansamling av blod, og at dette "renner" tilbake igjen når denne kroppsdelen ligger høyst. Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ligger på alle fire med rompa rett til værs! Det føles litt bedre i hvert fall, gjorde grisevondt etter jeg var på do i stad....hoppet rundt i leiligheten her i påvente av at den verste smerten skulle gi seg... hrmf...

åhh... er 7 uker siden jeg fødte og det er først siste uka at dette har kommet snikende...

Har lest alle tips jeg har kommet over og skal ned på apoteket å kjøpe lactulose (for å løse opp magen) og scheriproct. Og på helsekost å kjøpe propolis salve og tabletter.

Og når jeg kommer hjem skal jeg sette stompen i ei balje med grønnsåpe!!

Jada, livet er herlig...

Skrevet

Kom på at jeg kunne ta øvelser for baken med det samme jeg lå her ;) Løfter et og et bein rett til værs!! Må jo hjelpe på blodstrømningen også!!

Skrevet

Ja fyttirakkern det er skitvondt (bokstavelig talt!). Jeg venter nå nr tre og har hatt store hemorider ettter de to andre fødslene og nå har jeg hatt det hele svangerskapet også, må si jeg gleder meg til ukene etter fødsel da jeg vet det blir verre....

Men i tillegg til alt vi vet om å holde løs avføring, fiberkost, mye vann, salver og stikkpiller, rompa i grønnsåpe så har jeg lyst tilå gi et lite tips som jeg brukte sist gang.

Jeg kjøpte gummihansker (slike latex hansker som sykepleiere bruker) , fås på apotek og bandasjist. Så klipte jeg av de lengste fingrene på hansken og fylte den med vann som jeg så la i fryseren. Etter avføring eller når det baregjorde jævlig vondt så stelte jeg meg på alle fire med hodet ned og stumpen i været og la en kald, hanskefinger i sprekken på hemoridene. Dette høres kaldt og fælt ut, men for meg lindret det veldig og fikk blodet til å trekke seg tilbake slik at det ble lettere å dytte de på innsiden igjen.

Ja , litt ubehagelige detaljer her, men dette er livet som fødene på godt og vondt jenter - stå på!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...