Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Hei! Jeg vil egentlig bare dele noen erfaringer vi har gjort oss med älvsbyhus, og det FØR huset er kommet!! Det hele startet i august 2006 da jeg og min samboer fant ut at vi ville bygge hus! Bror til samboer var midt i prosessen, så vi kontaktet samme leverandør (Älvsbyhus) for et uformelt møte (trodde vi...). Selger kom hjem til oss, gikk gjennom div. om leveranse, valg av interiør etc., og dro til slutt opp bestillingen og fylte ut! Da vi var litt i tvil bad vi om at en evt. bestilling måtte skrives senere. Selger kunne forsikre oss om at selv om vi skrev bestilling skulle det ikke skje noe i denne saken, han ville bare ha den i tilfelle vi plutselig bestemte oss, så kunne prosessen gå fortere! Som sagt så gjort, og plutselig dukket kontrakt opp i posten hos oss! Greit nok tenkte vi, da vi faktisk hadde bestemt oss for dette huset. I desember 2006 skulle kontrakten signeres. Grunnet at vi har en familieforøkelse på gang trengte vi å få bekreftet leveranseuke 41 (som ble sagt ved bestilling). Vi ville ha dette inn i kontrakten, men fikk den positive beskjeden om at vi fikk dette bekreftet så snart kontrakten var underskrevet og vi fikk den i retur! Dessuten ville vi mest sannsynlig få huset MYE tidligere grunnet at selger manglet byggesøknader fra mange, så vi kom til å rykke frem i køen hvis vi ordnet byggesøknadspapirene snarest etter jul! Som sagt så gjort, vi fikk kontrakten i retur like over jul, med brev om at levering ville skje i uke 46! Meget skuffet måtte vi ringe selger å spørre hva dette var for noe, nå kunne vi jo ikke komme inn til jul 2007! Nok en gang fikk vi beskjed om at vi kom til å få huset før, å at dette papiret kun var prisgaranti (at de ikke kunne endre prisen før vi hadde fått huset), og at vi kunne se bort fra dette! Vi slo oss til ro med dette, nok en gang, og begynte å ordne papirer for byggesøknad! Grunnet sen rørlegger hadde ikke Älvsbyhus alle papirer før 21.02.07. Vi var jo gira på å få godkjent søknad så fort som mulig, og lurte derfor på om denne var videresendt til Moss (må innom hovedkontoret før den blir sendt til kommunen). Fikk beskjed pr telefon 27.02.07 om at disse papirene var sendt. Tok kontakt med Moss 02.03.07 og papirene var da ennå ikke ankommet! Min samboer tok turen innom distriktskontoret for å snakke med selger! Det viste seg at disse papirene fremdeles lå der, men de skulle bli sendt like over den helga (06.03.07). Har ringt Moss hver dag denne uka om papirene er kommet, de bare sier at det skal undersøke så skal de ringe opp igjen! Dette har ikke skjedd, og sambo har i dag vært i kontakt med distriktskontoret, og papirene er ennå ikke klar for sending... De manglet en opplysning om rørføringer. Da har de hatt papirene hos seg i tre uker, og ikke klart å gitt beskjed til oss om at det er mangler! 02.03.07 når vi fant ut at papirer fremdeles lå hos selger bestemte vi oss for å ta kontakt med Ruben Vea, samt selger via mail. Skrev en litt krass mail der vi bad om skriftlig bekreftelse på leveranse uke 41. Da ringte selger og påstod at han aldri hadde lovd oss dette, og at vi ikke kunne få huset før uke 46 TIDLIGST, for han hadde fullt opp med søknader frem til denne uka Nå kunne han også fortelle oss at vi ikke fikk bekreftet leveranse før 13 uker før leveranse (dvs at vi kan ende opp med enda senere levering enn uke 46). Bror til samboer har også hatt masse problemer med leveransen sin, så vi tenkte at dette skulle vi klare bare vi fulgte opp litt bedre enn han hadde gjort... men slik er det altså ikke gått Bror til samboer fikk lovnad på leveranse uke 46-48 2006, men huset kom uke 2 2007! En søndag vi kjørte tur så vi et makan hus vi skulle ha, og stoppet for å høre erfaringer fra denne kunden. De hadde bodd 4 mnd i campingvogn fordi de hadde blitt lovd hus, solgt sin egen leilighet, deretter fikk de ikke huset til avtalt tid... Nå er desverre jeg og min samboer i den situasjonen at vi bor en liten sokkelleilighet, og snart kommer babyen... vi må muligens flytte hvis vi ikke får huset til først avtalt tid (uke 41)...håper vi slipper det... Og ennå er kun papirarbeidet gjort unna... gruer meg til de skal begynne å sette opp huset Som dere sikkert skjønner anbefaler jeg IKKE denne leverandøren! Billig er det;jada; men det er ikke verdt det!! Er det noen andre som har erfaringer med denne leverandøren vil jeg gjerne høre/dele!
MammisOgTøffer`n Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Oj, såpass......Vi har kikka på en del slike hus vi også, men aldri hørt noe negativt faktisk.... Har bare hørt positive ting vi! Men det kommer vel kanskje an på hvilken kommune man forholder seg til, aner ikke jeg......Ble litt usikker nå må jeg si! Hvis vi bestemmer oss for dette huset er iallefall dette noe jeg skal ta opp med dem....så takk for tipset:) uff, lykke til da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå