Gjest Skrevet 29. mars 2007 #51 Del Skrevet 29. mars 2007 Har du fått tak i gyn??? Jeg tenkte og kjøpe meg en topp. Kanskje ei bukse også. Ikke ei sånn penbukse, men ei bukse jeg kan bruke når jeg er ute og surrer. Får rundt 6000 i baksmell:( håper det ikke blir mer....Er forferdelig irriterende at jeg ikke tenkte på at det kunne skje. Fikk 16.000 tilbake i fjor, og trodde jeg hadde litt og gå på.... Må vel skynde meg og hoppe i dusjen om jeg skal rekke og shoppe før møtet som jeg skal på litt senere. Syklubb, så koselig:o))) Jeg og to venninner skal møtes over påske, og kose oss med litt handarbeid, og noe godt og spise:o)))) So long! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8807260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #52 Del Skrevet 29. mars 2007 Æsj, har snakket med gyn, og hun sa at "da har du nok ikke fått EL av sprøyta". :-( Jaja, men hun mente at det var bedre sjanser for å få EL når jeg tok hormoner, så da håper jeg det. Skal starte på Pergo dag 3 av neste mens, hvis den ikke kommer for fort. Håper mensen holder seg borte i to-tre uker til, ellers kommer påska i veien for behandlingen. Men det er vel ikke så store sjanser for at mensen kommer når jeg vil. Det gjør den jo aldri! Det blir litt lengre å vente enn vi hadde ønsket dersom mensen dukker opp nå, for da må jeg vente til den er over, og så må jeg starte med Provera, og da tar det 18 dager før mensen kommer. Jaja, nok om det. Nå skal jeg se Home and Away! Har du shoppet noe?! ))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8810471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. mars 2007 #53 Del Skrevet 29. mars 2007 Æsj æsj og dobbel æsj:((( Hvorfor kan du kun starte på Pergo om ikke mens kommer for fort?? Den Pergo-en som du skal spise nå er den en del av AIH-behandlingen?? Da er du i såfall ikke langt unna, nei. Mai nærmer seg med stormskritt:o)))) Har ikke shoppet noe, nei:o))) Guri, for en tv-slave jeg er:o))) Nettopp sett SOS Barnevakten. Så Home&Away og Hotel Cæsar, samt litt av Slankekrigen fra mandag innimellom. Tror jeg må skaffe meg et liv:o))) Er du kommet hjem fra syklubb?? Regner med at du storkoser deg:o))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8816284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #54 Del Skrevet 29. mars 2007 Ja, Pergoen er første skritt i AIH-behandlingen. Skal ta dobbel Pergo i 5 dager og sprøyter i 2 dager i første omgang, og så blir det UL. Kan ikke gjøre det på denne mensen pga påska + at jeg ville fått termin i romjula, og jeg vil gjerne at de jeg blir kjent med ikke skal ha ferie når jeg skal føde. Dersom jeg får mensen nå snart, så må jeg vente litt før jeg kan starte på Provera. Får se hva vi gjør når mensen dukker opp. Tror kanskje ikke det blir så lenge til. Men jeg vet jo aldri. Shoppet du ingenting?!? Koselig å se på tv da... Kommer til å bli mye tv-titting i påska. Da blir det påskenøtter og påskekrim og filmer. Skal bli godt å slappe av litt. ) Var koselig på syklubb. Er akkurat kommet hjem. Gleder meg til å komme under dyna, for nå er jeg trøtt. Er helt utslitt om dagen. God natt!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8816823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #55 Del Skrevet 31. mars 2007 BIM funket jo ikke i går kveld, som du kanskje fikk med deg. Og i dag har vi vært uten nett til nå. Får abstinenser! Men nå er endelig alt på plass. Har nettopp spist middag; baguetter med Kylling-curry-salat (Denja) og grillet kylling og salat og rødløk. Det var helt nydelig! ) Satt til og med ute og spiste! Det var nesten som å være på restaurant, med så fine baguetter og glass-Cola. ) Nå deler vi en pose smågodt. ) Har lett etter sofaputer i byen i dag. Fant et par som var ok, men jeg syntes de var litt små. Har lyst på 50x50 cm. Har bittesmå puter nå, og synes det ser så godt ut med stooore puter. Jeg ser for meg hvordan de skal se ut, men jeg finner ikke sånne noe sted. Ender vel opp med at jeg må sy dem selv. Men det er litt dyrere, og jeg vet ikke om jeg gidder. Har oppgradert truse-garderoben min. Hadde noen truser som var så gamle at det var mamma som kjøpte dem til meg da jeg bodde hjemme... De var helt grå, og noen hadde hull. *flau* Men nå har jeg tre snøhvite gode truser og to sorte "pen"-truser (som mannen min plukket ut). )) Har enda ikke fått mensen. Håper den kommer snart. Jeg har kjempevondt i puppene. De er større enn normal, og nesten litt klumpete. Blir bekymret for at det skal være noe galt, men jeg regner med at det må være hormonene som løper løpsk etter EL-sprøyta. Håper det i alle fall. Godt å ha noen fridager! Mannen min skal jobbe mandag, tirsdag og halve onsdag, men så får vi noen dager sammen. Gleder meg til Påskelabyrinten begynner på mandag, og påskenøtter, og påskekrim, og påskeegg...! ))) Hva styrer du med? ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8828497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #56 Del Skrevet 31. mars 2007 Hei igjen:o))) Jeg var ikke innom BIM i går kveld:( Var på seinvakt, og når jeg kom hjem spiste vi, og så hoppet vi til køys. Lå lenge i dag, og etterpå var vi på shopping og kafè. Fikk kjøpt et par bursdagsgaver, samt at jeg kjøpte meg en tynn jakke og to singletter/topper. Hadde tenkt og prøve og finne meg en bukse også, men fikk ikke tid, så mulig jeg gjør det på mandag. Skulle også oppgradert truse-garderoben min:o))) Så deilig middag dere har hatt i dag:o)))) Vi spiste ute på kafè. Pitabrød med salat, kylling, og potetbåter til. Sambo spiste kyllingsalat. De bruker og ha fine putetrekk på Black Design. Puter får du vel kjøpt på IKEA, Bohus eller KID f.eks?? Hvilken farge vil du ha på trekket?? Pussig det med den mensen din....Og at du har så ømme pupper. Det er helt sikkert ikke noe galt. Hvordan er du i magen??? Kjenner du noe der nå?? Du burde fått deg en undersøkelse eller hvertfall tatt noen blodprøver før du starter på Pergo eller noen annen medisin. Tenk om det gjemmer seg en spire der, og at du bare produserer HCG seint?? Du vet vel ikke at du IKKE har hatt EL?? I morgen er siste arbeidsdag før ferien!!!!! JIPPI!!!! Vi var og handlet påskegodter i dag. På OBS kostet det 5 kr pr hekto for smågodt:o) Jeg hamstret godt:o))) Kjører på påskeferie på mandag. Skal komme innom her før det og ønske deg god påske:o)) Nå er det kveldsmat, og så rett i seng. Opp kl 06 i morgen. God natt:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8831531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #57 Del Skrevet 1. april 2007 Hei! Er nettopp ferdig med frokosten. Deilig å ikke ha dårlig tid. Mannen min er ute og fikser sykkelen sin. Etterpå skal vi på trening, sånn at vi får litt god samvittighet igjen. Har bare spist godter, snacks og usunn mat hele helga. I går var vi og spilte bordtennis på jobben til mannen min. Det var kjempegøy! Og så spilte vi Det Store Norske Spillet (brettspill ala Geni/TP). Har kost oss skikkelig! De putene vi har er fra Black Design, ) men de er små og av vanlig tykt stoff (nesten BD-duk-stoff). Jeg har lyst på store puter med råsilke-imitasjon, gjerne i burgunder og/eller grønt, og med matchende duk. Får se om jeg får ta til takke med 45x45. Ellers så er det ikke BD-butikk her i byen. Det finnes en en times kjøring herfra, så kanskje jeg får dra dit...? Er enig i at de har mye fint der! ) Har vært på Bohus, Kid, Skeidar, Åhléns og Galtung Interiør, men de hadde ikke noe perfekt. IKEA må jeg til Oslo for å finne, så det blir litt langt. Men jeg skal sjekke ut BD. Det var lurt! ) Jeg kjenner nesten ingenting i magen lenger. Kjennes ikke ut som om mensen skal komme, bortsett ifra at jeg har fått mer kviser... Puppene er ømme og klumpete, men jeg har ikke sjekket dem så mye tidligere, så jeg vet ikke helt hvordan de skal kjennes ut. Men de er litt større enn vanlig. Blir ltt nerøs når jeg kjenner en kul, men det er litt "kulete" i den andre puppen også. Forhåpentligvis noen kjertler... Hvis ikke mensen kommer i løpet av to uker, så kommer jeg til å ta en ny g-test før jeg starter på Provera. Da har det gått 5 uker siden EL-sprøyta, så da bør testen slå ut hvis det er noe på gang. Det hørtes ut som om gyn mente at jeg ikke hadde hatt EL. Det er vel ikke vanlig å produsere HCG så sent? Trodde g-testene var 99,9% sikre? Det var jammen billig smågodt dere hadde funnet! ) Vi betalte 6,90 kr. Synes det var bra også. Må fylle på litt mer på onsdag. Tantebarnet mitt hadde fått et påskeegg av mamma i går, så hun var helt euforisk! Hun syntes det var helt topp! Hun gikk og gjemte det i skapet på rommet sitt, og så sa hun at hun hadde gjemt det på et hemmelig sted, og at det var i skapet på rommet hennes! Ikke så lett å holde på hemmeligheter når man er 4 år. ) Det er deilig med fri og påske-godt/-krim/-nøtter! ))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8834657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #58 Del Skrevet 1. april 2007 Har du sett filmen Fritt Vilt? Vi så den nå... Jeg er ikke så vant med skumle filmer. Jeg måtte til slutt gå på internett og se hvem som skulle dø før jeg torde å se filmen ferdig. :-P Satt med fingrene foran ansiktet hele tiden. Leste seeranmeldelser på nettet, og folk gav den enten 2 eller 6. Selv om den var litt opplagt med tanke på handlingen (hvilke grøssere er ikke det?), så syntes den var skummel! Spørs om jeg får sove nå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8839531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. april 2007 #59 Del Skrevet 3. april 2007 Hei!!! Jeg er her enda:o))) Vi skulle liksom kjøre hjem i går, men så tester sambo vannverdiene i det "nye" akvariet, og de var ikke så bra!!! Jeg kjenner jeg blir litt irritert på dyrebutikken som solgte oss fiskene, og sa at det gikk helt fint og ha de i akvariet uten at det hadde stått og gått tre uker....dermed har vi ingen bakteriekultur, og ingenting som bryter ned avfallsstoffene som fiskene produserer....vi trodde på det vi hørte om at vi kunne ha de i med en gang siden de faktisk kan leve i en bolle uten pumpe.... Uansett, gjort er gjort, og nå plages vi med giftstoffer i vannet...det krever vannbytte på 50% daglig inntil verdiene er normale igjen...Fiskene har det bra foreløpig, men drar vi hjem nå, er de nok døde når vi kommer tilbake, så vi må bare være her inntil videre...Synd for oss, og de hjemme, men ingenting og gjøre med det. Vi kan ikke drepe fiskene våre!!! Så her slapper vi av, og feirer påske alene:o))) Var på biblioteket i går. Jeg lånte meg noen bøker av Elisabeth George, og sambo lånte seg noen BBC-dokumentarer på DVD. Jeg jobbet hele helgen, så nå er det godt med ferie:o))) Var tungt psykisk på jobb for vi fikk et plutselig dødsfall hos en som stod oss nær. Dette var en pasient som de fleste av oss kjente godt, og som vi alle likte veldig godt. Er tungt når slikt skjer, men det var nok allikevel det beste for pasienten..... Leste forresten inne på donor-forumet om ei som hadde mislykket IVF-forsøk i mars. Nå skulle hun ha ED i Riga, og de hadde allerede fått donor!!!! Gjett om jeg er misunnelig.....Nå synes til og med sambo at ventetiden i Finland begynner og bli lang....Vi skal sende de en mail i dag, og spørre om de har funnet donor til oss, og om innsettingen vil bli i august eller om vi må vente lenger...Vi begynner faktisk og vurdere og dra til Russland...evt Spania....Vi er litt utålmodig, kan du si:o) Jeg har sett litt av filmen Fritt Vilt...Synes den var så skummel at jeg må se den i små porsjoner, og da helst i dagslys:o) Vi tenkte og se den ferdig i dag:o))) Håper dere har det bra!!! God påske!!! Vi skal bytte vann på akvariet nå, og teste vannverdiene om ett par timer. Er de bra, så kjører vi hjem, er de dårlige må vi prøve og bytte vann og teste på nytt i morgen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8855183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 4. april 2007 Forfatter #60 Del Skrevet 4. april 2007 Så dumt at dere ikke kom dere på påskeferie når dere ville! :-( Synes det var rart at de på dyrebutikken ikke visste bedre. Har dere kommet dere av gårde nå? Deilig med ferie! Jeg hører på Påskelabyrinten nå. ) Skal straks stå opp. Må støvsuge leiligheta før det blir fridager. Mannen min kommer hjem i ett-tida, og da blir det endelig ordentlig påskeferie. Gleder meg! Skal til byen en tur i finværet også. Hadde pasienten som døde vært lenge ved avdelingen din? Det må være veldig tungt å ha pasienter som dør. Skjer det ofte der du jobber? Kjenner ei som jobbet på ei kreftavdeling (der de som som regel dør av det kommer). Hun syntes det var en fin og rolig jobb, men jeg tror det ble slitsomt i lengden. Jeg tror jeg ville blitt deppa av å ha en sånn jobb. Ja, det virker som om ventetiden dere har er lang i forhold til det andre får i andre land. Men, nå er det jo ikke så lenge igjen å vente. Du får ringe dem over påske og høre. Dersom dere får innsetting i august, så er det jo bare fire måneder til. Ikke lenge det! ) Jeg har bestemt meg for å ringe gyn på tirsdag og høre om det er ok at jeg starter på Provera da. Det går 18 dager fra første tablett til jeg får mensen, så jeg må starte tidlig. Vil gjerne ha et forsøk tidlig i mai, og jeg må være sikker på at vi er ferdige før 17. mai-helga, for da er ikke gyn på jobb. Spennende! Fritt Vilt var vel egentlig ikke så skummel, for den var ikke uforutsigbar, men den var veldig EKKEL! Det blir lenge til vi låner en sånn film igjen... Ha ei fortsatt fin påske!! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8863532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. april 2007 #61 Del Skrevet 4. april 2007 Hei:o) Nei, vi er ikke kommet oss avgårde enda, men er i pakkinga, og vi kjører om en liten stund. Vannverdiene er enda helt elendige, men vi har flyttet fiskene over til de to andre akvariene, så vi håper det går bra. Hann-kampfisken vår lever nå alene i 18 literen. Dette akvariet vasket vi ned i går kveld. Hentet akvarievann fra 100 literen, og lar han leve kun med en luftpumpe. Dette skal gå helt fint siden han kan leve i en bolle. Han har faktisk veldig god plass der helt alene. Hunn-kampfiskene som var sammen med han i 60 literen har vi flyttet til 100 literen. Disse kan leve sammen med andre uten og være slem. Det kan nok ikke han (er bare enkelte fiskesorter han går sammen med). Yngelen som i utgangspunktet var i 18 literen har vi flyttet over i en fødekasse, og satt i 100 literen. Denne har vi fjernet nå faktisk for i nattens mulm og mørke har en av kampfiskene HOPPET opp i fødekassen, og spist 5 yngler. Det burde ikke vært mulig, men men.... Eplesnegelene våre som også var i 18 literen sammen med ynglene, lever nå i 100 literen. De ser ut til og storkose seg med bedre plass:o))))) 60 literen er nå tom, og får stå slik til vi kommer tilbake. Regner da med at vi må bytte vann, og så går det sikkert ikke lang tid før det er i orden. Så lenge vi har fjernet fiskene som produserer avfallsstoffer, så burde det gå seg til i løpet av kort tid:o)) Det er bare så fantastisk artig med akvarium. Jeg blir sittende og bare se på hvordan de jobber og koser seg. Spesielt eplesneglene er fasinerende. Mange av fiskene våre er blitt så lite redde. Du kan stikke handa nedi, og de kommer svømmende i full fart. Har du mat i hånda kan de spise av hånda de, og nærmer du deg glasset, så kommer de. Andre er mer skvetne, og vi ser at de som lever på bunnen er mer redde enn de andre. Han som døde hadde vært hos oss mer eller mindre siden i fjor sommer. Kun avbrutt av små perioder ute. Det skjer ikke så ofte at vi har dødsfall for de fleste pasientene blir overført til kreftavdelingen for lindrende behandling dersom ikke vi kan gjøre de friske, og da kommer de ikke tilbake til oss igjen. De som dør hos oss er gjerne gamle pasienter som har komplikasjoner etter operasjoner eller er dårlige når de kommer inn og ikke kan opereres eller de som ikke ønsker behandling i det hele tatt ved kreftavdelingen. Det er tungt når vi har dødsfall og ekstra tungt når du kjenner pasienten som dør, at han f.eks har vært lenge ved avdelingen. De fleste pasientene våre ligger hos oss i rundt en uke, men dersom de har komplikasjoner etter operasjonen kan liggetiden bli opp til en mnd. Pasienter som ligger lenger enn det er ikke vanlig, men det skjer at vi har pas i mellom 6-12 mnd også hos oss. Du har rett:o) Det er ikke lenge igjen til august, men i går var virkelig en sånn dag at august er leeeeeeeeeenge til, og spesielt når jeg hører historier fra andre som har hatt så kort ventetid, så blir jeg ekstra utålmodig. Vi sendte mail til Finland i går og spurte om de hadde funnet donor, samt når de trodde innsettingen ville skje. Jeg vet ikke når de har sommerstengt engang. For alt jeg vet, så har de stengt laaangt uti august. Sa vi begynte og bli litt utålmodig. Håper det hjelper:o) Det er jammen ikke lenge til dere er i gang.o) Hurra!!!!! Det blir så spennende!!!! Gleder meg til og følge dere fremover:o) Ha en kjempefin påske, så snakkes vi på mandag (dersom jeg ikke får totalt abstinens, og må låne maskinen til pappa). Regner med at vi drar på hytta på lørdag, og blir der til mandag. Før det skal vi bare være sammen med familie og venner som er hjemme og ikke skal noen plass. Her er dårlig vær nå, men håper vi kan få en dag eller to med sol slik at vi kommer oss på tur:o)) God påske til deg og Kick-mannen!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8864374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 4. april 2007 Forfatter #62 Del Skrevet 4. april 2007 Regner med dere er på ferie nå! ) Heldiggriser! )) Du titter vel sikkert innom en tur i løpet av påska kjenner jeg deg rett! ) Jeg må støvsuge nå. Har ikke fått gjort det enda. Skulle gjøre det i morges, men så fikk jeg vondt i magen. Det gikk over, men nå er det tilbake for fullt. Det er nok TR som er på vei. Tror det er snakk om minutter nå. Må ta meg noen Ibux før jeg klarer å gjøre husarbeid. Men er det ikke typisk! Jeg føler meg litt dum, for jeg burde ha sett det komme. Har fått kviser både i ansiktet, på ryggen og på brystet, så hvorfor har jeg vært så korttenkt!!! Problemet er at jeg ikke har hentet ut medisinene jeg trenger til AIH, så nå må jeg stå i kø på apotekvakta i sikkert to-tre timer i morgen. Blæh! (Det var i alle fall ventetiden i fjor påske da mannen min trengte medisiner.) Der får jeg sikkert tak i Pergo, som jeg skal ta dag 3 til 7. Men så kommer det største problemet. Vanlige apotek har ikke hormonsprøytene, da må de bestilles en uke i forveien. Det hadde gått helt fint hadde det ikke vært for påskeferien. ( Jeg må dermed satse på at sykehusapoteket har dem. (De skal ha dem, men det er ikke alltid de har dem allikevel i følge gyn.) Jeg trenger dem ikke før på onsdag, så hvis jeg ikke får tak i dem der på tirsdag, så kan jeg reise til Oslo på onsdag og prøve å finne dem på Riksen (de har sikkert sånt). Ble litt stress dette. Mensen er jo ikke her enda, men jeg kan ikke skjønne annet enn at den kommer innen veldig kort tid. Litt skummelt at det plutselig kan skje så fort at vi får AIH. Hadde jo egentlig tenkt å vente en måneds tid til, men nå tror jeg bare vi hopper i det! Det siste problemet er at gyn har ferie, og før jeg starter på medisinene må jeg ringe henne og spørre om det er greit at jeg starter behandlingen. Jeg må jo vite om hun har tid til inseminering om to uker. Dvs at jeg må ringe henne privat. Har ikke noe lyst til å plage henne når hun har ferie. Hun gav meg mobilnummeret sitt og så sa hun at hun ikke likte å bli nedringt om kveldene, men at nummeret hennes stod i katalogen, så da kunne jeg like godt få det av henne... Ikke godt å si om hun synes det er greit at jeg ringer. Slemme fisken din som spiste de andre fiskene!!! God påske til deg og Frøya-mannen også!! ))) Nå skal jeg legge til side påskeegget mitt før jeg blir kvalm... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8867143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 5. april 2007 Forfatter #63 Del Skrevet 5. april 2007 Er litt sint og lei meg. Fikk mensen i natt. Ringte gyn på mobiltelefon og sa at jeg beklaget at jeg ringte henne privat (hun gav meg mob-nummeret sitt da vi var hos henne sist). Hun sa at hun var i Kina og ikke ville prate dersom det ikke var viktig. Jeg sa kort at jeg hadde fått mensen og at jeg lurte på om jeg kunne starte på medisiner. Hun sa at det kunne jeg for hun var tilbake på mandag. OK, sa jeg, da ringer jeg tilbake. Og ha det. Så skulle jeg legge på, men da hørte jeg at hun pratet videre, så jeg løftet opp telefonen igjen. Hun trodde tydeligvis at hun hadde lagt på, for hun sa surt ".. fått mensen, og lurte på om hun kunne starte med medisiner. Faen heller!! Unnskyld altså, men jeg mener det..!" og så la jeg på. Regner med at hun pratet med noen hun var sammen med. Virker som om hun var dritsur for at jeg hadde ringt henne. Jeg kunne ha forstått det dersom jeg hadde slått henne opp i telefonkatalogen, men det var HUN som gav oss mobilnummeret sitt. (Jeg ville ikke ha ringt henne privat ellers.) Og hun sa at jeg måtte ringe når jeg fikk mensen og før jeg startet på medisiner. Så hva skulle jeg ha gjort? Hun sa ingenting om at vi ikke kunne ringe i påska. Ble skikkelig lei meg. Synes hun var veldig uforskammet. Lurer på om jeg skal si noe når jeg snakker med henne neste gang, eller om det bare blir verre da... ( Har liksom ikke noe lyst til å dra tilbake til henne. ( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8873517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. april 2007 #64 Del Skrevet 10. april 2007 Hei!! Huff, jeg kjenner jeg blir sint, frusterert og lei meg på dine vegne!! Det var HUN som ga deg nr og BA deg ringe!!!! Da har hun INGEN rett til og reagere slik! Du må gjerne si noe til henne om dette dersom du tør. Det kan være veldig greit for deg selv kanskje og få konfrontert henne med det. Jeg hadde nok hatt veldig lyst selv til og si noe, men vet ikke om jeg hadde vært så tøff at jeg hadde tort.... Uansett, nå er dere i gang!!! HURRA!!!! Jeg har ikke fått svar på mailen vi sendte før påske. Det stod at de var på kontoret fra 9.april. Dette var da andre påskedag, så kanskje det bare stod feil dato, og at kontoret har åpent fra i dag. Spent på svaret:o))) Hvordan har dere hatt det i påsken??? Jeg fikk ikke BIM-abstinenser slik jeg hadde trodd, og har ikke RØRT en PC i hele påsken:o) Har storkoset meg hjemme. De første to dagene var vi på hytta med pappa og stemor. Vi hadde med oss niesen til sambo. Hun var så lei seg for at vi startet påsken med hyttetur istedet for og komme hjem at hun ville være med oss. Var kjempekoselig:o) Vi spilte UNO, kort, Monopol osv. Jenta vi hadde med fikk ri på naboens hest, så da var hytteturen berget for hennes del:o))) Været var helt merkelig, og det har det vært hele påsken. Det ene øyeblikket er det sol, det neste snødde det masse, og det gikk fra vindstille til masse vind og tilbake til vindstille i løpet av kort tid. Med et slikt vær, så fristet det aldri og dra på tur.... Fra langfredag var vi hjemme besøkte resten av familie og venner. Jeg har strikket sokker, lest krim, og bare slappet av. Deilig:o))) En av mine venninner er forresten gravid, og skal ha nr 2 i begynnelsen av desember. Dersom vi lykkes i august vil det være rundt 5 mnd mellom barna våre, og hun vil fortsatt være ute i permisjon når vårt barn blir født. Det må vi jo utnytte, og kose oss litt sammen:o))) Jeg hadde skikkelig lyst til og fortelle henne om at vi skal ha ED i august, men jeg gjorde ikke det....Jeg kan ikke før vi har bestemt oss for om vi skal fortelle det til et evt barn eller ikke. Dersom det er for mange som vet det er det lett for at det kommer ut..... Nå er jeg spent på og høre om din påske! Jeg har fortsatt ferie i en uke til, og kooooser meg bare hjemme:o))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8913786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 10. april 2007 Forfatter #65 Del Skrevet 10. april 2007 Hei! Så fint at du har hatt en koselig påske!! ) Vi har kjedet oss litt. Har ikke vært så mye å finne på. Har spilt mye kort, Buzz, gått tur, spist godter og snacks til den store gullmedaljen... Må vel på avvenning nå. I går var vi i Sverige. Spiste kebab og kjøpte sofaputer. Har akkurat vært på trening. Kjøpte et eple, en appelsin og to bananer som vi skal ha til kvelds. Kjøpte litt påskegodter på halv pris også... *fy meg* Jeg er ikke helt meg selv for tida. Har hatt et nytt panikkangstanfall. Har lest meg frem til at det er det jeg har hatt. Jeg hadde alle symptomene som var listet opp på en nettside. Godt å vite at jeg ikke holder på å bli gal, men at det jeg føler er normalt. (Er nemlig redd for at jeg aldri skal komme ut av anfallet, og at jeg skal bli sånn.) Det er skikkelig skremmende når jeg suges inn i det. Mister helt kontrollen og klarer ikke tenke klart. Blir redd for alt. Hadde det sånn i natt, så jeg har vært litt dårlig i dag. Tenkte vi skulle avbryte AIH-en siden jeg var dårlig, men så tenkte jeg at det vil ikke bli noe bedre å vente til senere. Det er bedre å hoppe i det og heller prøve å kontrollere angsten når den kommer. Jeg skal prøve å leve normal. Tror ikke det hjelper å legge seg på sofaen. Akkurat nå er jeg mest redd for et nytt anfall, angst for angsten, liksom. Har tatt kontakt med en gestaltterapeut jeg gikk (til samtaler) hos tidligere. Skal få time hos han. Hvis ikke han kan hjelpe, så kan det hende jeg prøver tankefeltsterapi. Har hørt at mange har god hjelp av det. Jeg har ikke noe lyst til å starte med antidepressiva, så jeg vil prøve alt. Jeg snakket med mamma og hun sa at hun også har hatt sånne anfall, bare kanskje ikke så kraftige som mine. Det er sikkert arvelig. (Noe er det jo i alle familier, så jeg må vel bare finne meg i det.) Mamma sa at det blir bedre når man blir eldre. Hun har aldri vært i så god form som nå i 50-årene, sa hun. Hun føler at hun får mer kontroll og ro og bedre helse. Det gir jo litt håp da. Hun har aldri oppsøkt hjelp. Men jeg har tenkt å prøve alt. Vil ikke leve med angstanfall i tide og utide. Jeg vil i hvert fall lære meg å ta kontroll over dem når de kommer, sånn at jeg ikke suges for langt inn. Det er tredje gang jeg har et sånt anfall. Det er utrolig skremmende. Og det er helt uvirkelig. Klarer nesten ikke å forestille meg det nå som det er over. Håper jeg får sove godt i kveld! Ringte apoteket på sykehuset i dag, og de hadde én pakke Gonal-f igjen. Hurra! Fikk dem til å skrive mitt navn på den, så får jeg hente den i morgen. Må ringe gyn også. Har jo ikke snakket med henne. Skal ta sprøyter på torsdag og fredag, og da blir egentlig UL på søndag, så jeg vet ikke hva hun vil gjøre da. Håper hun er hyggelig igjen i morgen. Gruer meg litt til å ringe. Jeg kjenner også fristelsen til å fortelle folk hva vi holder på med på babylagings-fronten. Ikke lett å vite hva en bør fortelle og ikke, særlig for dere da. Du er heldig som har mer fri! Hva skal du gjøre alle de dagene? Ha en fin kveld! Nå er det Frustrete Fruer og frukt! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8925615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. april 2007 #66 Del Skrevet 10. april 2007 Hei igjen:o) Kan du opprette en profil slik at vi kan "prates" pr PM istedet for på forumet??? Skal forklare hvorfor til deg, da.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8926022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 11. april 2007 Forfatter #67 Del Skrevet 11. april 2007 Hehe! Tror jeg har laget meg profil nå. Er litt grønn på det området. )) Har vært og hentet sprøyte-pennen i dag. Fikk litt info om hvordan jeg skulle sette den også, men sykepleierne hadde egentlig ikke så mye peiling. Fant en side på nettet som forklarte det bedre. Får håpe jeg får det til. Skal ta i morgen og i overimorgen, og så skal jeg til UL på mandag. Blir spennende! Håper jeg finner ut hvordan jeg ser om jeg har fått PM... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8934667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. april 2007 #68 Del Skrevet 11. april 2007 Du har PM!!!! Gå inn på din egen side til venstre på skjermen din. Der vil du kunne se at du har ulest post:o)))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622920-kick-og-fr%C3%B8yas-nye-skravletr%C3%A5d-o/page/3/#findComment-8935232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå