Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hehe! Neida, han har svart meg nå. Men jeg fikk ikke det svaret jeg hadde håpet på. Skal sette meg ned med det på mandag. Har noe annet jeg kan gjøre denne uka.

Nå er det jeg som er matlei. Har ikke lyst på noen ting, særlig brødskiver. Kanskje jeg også skulle prøve shake noen dager. :o) Men godter er ikke noe problem. Fant en halv Peanøttkubbe i sekken min. Den har overlevd fire-fem dager nedi der. Det er et mirakel! (Hadde vel egentlig glemt at den eksisterte...) Har nettopp satt den til livs! Mmmmm.....! :o)

Gleder meg til det blir helg! (Bortsett ifra det med mensen.)

Du må si ifra om du finner deg noe fint på shopping!

Tror kanskje vi lager burritos eller noe til middag. Det hørtes godt ut!

Fortsetter under...

Fy deg!!! Friste meg sånn!!! Ah...........jeg har og lyst på sjokolade!!!!!!! Det verste er at jeg har en melkesjokolade med daim liggende i bilen som står nede i garasjen....(sambo lot bilen stå i dag og tok bussen i stedet..). Der ligger det også en toffo med lakris.....I boden står det flere pakker med chilinøtter og peanøtter (etter disputasen), og det ligger også en liten bit kokesjokolade der....I fryseren ligger det sjokoladekake....Jeg blir gaaaaaaaaaaaaal!!!!!!!!!!!

Dette er tortur! Hihi:o))))

Blir ingen shopping på meg i dag:( Det kom noe jobbgreier i veien for venninnen min, og jeg gidder ikke dra alene. Jeg hadde tenkt meg en tur på B-Young for der har jeg sett de har fått inn mange fine vårnyheter:o) Skulle også se på skipakke til meg og sambo.

Kanskje jeg rett og slett skulle begynne og vaske litt?? Ikke så dumt det. Kanskje jeg brenner noen kcal i samme slengen??

Hva er burritos?? Er det sånne wraps/tortilla-greier?? Sorry min uvitenhet:o)

Jeg gleder meg også til helga. Skal bli deilig og ha sambo hjemme:o) Kanskje vi kan dra på tur eller noe:o) Når vi ikke kan dra på kafè og spise nydelige kaker, så må vi finne på noe annet:o) Så forresten at de har fått påsketilbud på Kvikk Lunch.....En pakke med 4 i for 14kr på Rema.....Det er noe jeg forbinder med påska:o))) Glad i Kvikk Lunch? Jeg? Neida:o)))))

Dette ble litt av et mat og godteri-innlegg, du:o))) Prøv shake noen dager du også. Jeg GARANTERER at du elsker tanken på og skulle spise mat etter en dag eller to:o)

Når jeg ser litt nøyere etter, så har vi både After Eight og Marianne liggende her også...De to ble kjøpt på tax free da vi kom fra Brasil:o)

Hihihihihi:o)))))) Snakk om og plage seg selv!!!

Hvordan skal lørdag kveld bli uten hjemmelaget pizza??? Har du noen andre gode tips til lørdagskos?? Sånne Grete Roede-tips??

Er irritert. Det sitter en russer her og prater på telefon via internett. Han forstyrrer veldig, men jeg tør ikke si noe, for det er bare meg og ham her. :-( At ikke folk skjønner at dette er en STILLE lesesal...?

Du får dra med deg sambo på shopping på lørdag i stedet! :o) Det Kvikk-Lunsj-tilbudet tror jeg jammen meg jeg skal benytte meg av. Det er jo såååå godt, og et vannvittig bra tilbud! :o))) Hurra!!!!!

Sorry at jeg frister deg! :o) Jeg frister meg selv også. Det er håpløst å ha ting liggende i skapene hjemme. Jeg klarer ikke å la godter ligge. Jeg finner alltid en unnskyldning til å ta meg noe godt. På Grete Roede skal man spise 5 brødskiver + en 400 kcal-middag + masse frukt og grønt om dagen. Men det går fint an å bytte ut en brødskive med en sjokkis! :o) Det er bare viktig å ikke spise begge deler...

Mannen min har forresten bestemt at vi skal ut å spise middag i dag. :o) Vi skal feire bonusen, og siden vi kanskje skal være barnevakter i helga, så tar vi det i dag. Blir koselig!

Taco er ikke så ille slankemat, tro det eller ei. Man kan spise hele 3 tacoskjell (men bare én wrap, hvis man bruker det...) og 150 g karbonadedeig (dyrere enn kjøttdeig, men myyye bedre og magrere). Det er ikke så verst. Man blir mett av det. Hvis du synes det er lite kjøtt, så er det veldig godt med hakket sopp i lag med når du steker. Tacosausen er også veldig mager, magrere enn ketchup. så hvis du unngår rømme og ost (eller bare tar litegrann), så er det ikke så ille. :o) Masse grønt får du i deg også. Vi spiste det hele tida da vi slanket oss. Må ha noe ekstra godt i helga.

Ellers er jo kyllingsalat godt. Og både kyllingfilét og renskåret svinekjøtt/skinkebiff er magert. Hvis du lager chili fra bunnen av, så er det magert også, og godt (karbonadedeig, røde bønner, paprika, løk, chilipepper, hermetiske tomater, hvitløk og krydder). Det skal egentlig bare være salat til, men jeg pleide å koke litt ris som jeg blandet i chilien. Synes liksom det hører med. Men det er endel kalorier i ris, så ikke ta for mye.

Når vi lager sauser, så bruker vi mye hakkede hermetiske tomater, for de er det nesten ikke kalorier i. Og så kan man smaksette med flytende buljong og soyasaus. Vi bruker MYE soyasaus. Når du lager wok er det godt med litt fersk ingefær, soyasaus og litt flytende buljong + vann og maisenna.

Burritos er wraps med kjøttdeig (med burritoskrydder) og paprika og mais f.eks. Og så ruller man dem sammen og gratinerer dem i ovnen med litt ost på. Santa Maria sin er veldig god. Og så må man ha salat, rømme og salsa til. Det blir vel middagen i morgen siden vi skal ut å spise i dag.

Irriterende med den russeren, da!!! Hadde vel heller ikke tort og sagt noe selv om jeg hadde hatt god lyst!! Arg!!

Tuusen takk for mange gode mattips:o) Vi var og handlet i går, og da kjøpte vi med oss div kaleorifattig mat. Sambo går på lavkarbo-diett, så det er ikke all mat han kan spise som jeg også spise. Han planlegger rømmegrøt til kveldskos, og det er forbudt for meg, så jeg får finne på noe annet:o)

Kjøpte forresten også Kvikk Lunsj, men har ikke åpnet den enda:o))

Burritos er vel ikke så ulikt Fajitas? Det har jeg spist endel av, og det synes jeg er kjempegodt:o) Spiste det første gang på en restaurant i Bergen, og det er faktisk noe av det beste som jeg har fått servert. Nøt hver bit!

Høres så koselig ut og spise ute:o) Ikke så lenge siden vi gjorde det. Er deilig og unne seg litt ekstra innimellom.

Må være flott med litt ekstra penger. Det kan komme godt med fremover:o)

Jeg har akkurat spist frokosten min. I dag klarte jeg ikke milkshake, så jeg har spist to sponplater med makrell i tomat. Det er ganske kalorifattige greier.

Har ingen spesielle planer for denne dagen. Må vel kanskje ut og gå meg en tur etterhvert. Skal også strikke mer på sokkene til sambo. Går fort fremover nå:o)

Har forresten lest både her inne og inne på donor-forumet at ei anbefaler Island for eggdonasjon/IVF/ICSI. De har visstnok gode resultater, og prisnivået ligger i samme gata som i Finland...Tror vi må vurdere Island om vi ikke lykkes i Finland.

Jeg har kanonlyst til og dra til Island på ferie. De sier det er et kjempespennende land!! Bestemoren til sambo har også lyst til og dra dit. Hun er 79 år, og med en skrantende form (ryggsmerter/beinskjørhet), så er det nok på tide at hun kommer seg dit dersom hun skal få sjansen.

Vi får se om vi har penger til og komme oss dit nå i vår/sommer/høst. Jeg vet egentlig ikke når det er best og dra dit, men jeg har en venninne som har bodd der i to mnd, så jeg tenkte og høre med henne. Hun vet nok:o)

Nå hadde jeg akkurat en venninne på msn som lurte på om jeg ville være med henne ut og gå tur i godværet? JA, såklart vil jeg det:o))) Jippi!!! Deilig og slippe og gå alene:o)))

Ha en flott dag!!

Tror vi også må en tur innom Rema 1000. Tidligere bodde vi rett ved en stor Rema-butikk, men nå er det ganske langt å kjøre. Men, hva gjør man ikke for Kvikk-Lunsj til 14 kr? :o) Synes det er synd at vi ikke har Rema i nærheten. Likte å handle der. Det er billig, og man får alle basisvarene, og så kan man heller dra på Obs, Mega, Meny etc for å få resten. Nå handler vi på Ica Supermarked. De har ganske bra utvalg, men det er dyrt.

Burritos er ganske likt fajitas, men man bruker et litt annet krydder. Synes begge delene er veldig godt! :o)

Maten ute i går var helt fantastisk. Spiste på et indisk sted. Nydelig! Vi var helt alene på restauranten. Ikke så mange som spiser ute på en torsdagskveld. Koste oss masse! :o) Jeg spiste kylling i masalasaus og mannen min lam i fløtesaus. Åhh..! Ble sulten igjen.

Da vi slanket oss spiste vi forresten ganske mye FinnCrisp med Filadelfia-ost (sånn med krydder) og ananas. Syntes det var en ok kveldsmat.

Island høres spennende ut! Svigers var der for noen år siden, og de hadde en kjempetur. De badet i varme kilder og greier. :o)

Huff, liker ikke kroppen min for tida. Jeg vil ikke gå å kjenne etter symptomer, men jeg klarer ikke å la være. Menssmertene har mer eller mindre gått over, og da klarer jeg selvfølgelig ikke å ta det som noe annet enn et godt tegn. Det gjør vondt litt over alt, men det er mest i eggstokkene. Dumme kroppen som lurer meg sånn! Men jeg har ikke ømme bryster eller mørke brystvorter eller smerter i korsryggen eller må tisse ofte eller så mye annet av det folk nevner som vanlige symptomer, så jeg er ikke så optimistisk. Det er vel enda god tid til å få menssmerter. Skal jo ikke få mensen før på søndag.

Skal på trening når mannen min er ferdig på jobb. Skal bli godt å stramme opp den slappe kroppen min litt. Føler meg skikkelig tjukk etter å ha dyttet nedpå med fløtesaus i går. Spiste så mye at det gjorde vondt å puste og å stå etterpå. :-p Men godt var det... Kunne jo ikke la noe ligge igjen når vi først betalte i dyre dommer. :o)

I kveld blir det fredags-tv-kos og burritos, og i morgen formiddag har jeg tenkt å prøve å dra mannen min med på shopping. Gleder meg! :o)

Kos deg i godværet! Her regner/sludder det...

Annonse

Endelig funker BIM igjen!! Skal si jeg er blitt avhengig...Hadde skikkelige abstinenser tidl. *Skjemmes*

Vi er vanligvis kunder på Prix og OBS siden vi har coop-kort. Handler sjelden på Rema, men om vi er innom kjøpesenteret og gjør andre ærend, så dropper vi innom om det er noe vi trenger. Sånn som Kvikk-Lunsj:o))) Den ligger enda uåpnet!!! *stolt*

Vi har forresten vært riktig så flinke i ettermiddag/kveld. Tømt og skrubbet det ene akvariet vårt (det på 60 liter), og fylt det opp med sand, planter og nytt vann. Deilig! Fiskene er nå flyttet over i 100 literen. I morgen skal vi kjøpe en kampfisk-hann, og 3 hunner. Hannene er skikkelig fine!! men de kan være aggresive mot andre, og spesielt andre hannfisker, så vi kommer til og være forsiktige, og kun la han gå sammen med hunnene, samt noen eplesnegler og en reke eller to. Kampfiskene trenger ikke et innkjørt akvarium for og overleve, så de kan vi putte i akvariet allerede i morgen, men vi vet ikke med eplesneglene og rekene, så det må vi spørre om på dyrebutikken i morgen. Hun vi pratet med i dag er skikkelig flink, så vi stoler på de rådene som vi får hos henne. Mange som jobber på dyrebutikk har dessverre ikke peiling...

Blir spennende og se om tr dukker opp hos deg eller ikke. Venninnen min som nettopp tok abort har opplevd to vidt forskjellige begynnelser på svangerskapene. I det første var hun sikker på at hun var gravid allerede 1 uke etter el. I det andre (når hun tok abort) merket hun ingenting til graviditeten i begynnelsen, så kroppen vår er en luring.

Jeg har ikke hatt mens siden begynnelsen av januar. Merker at jeg begynner og bli tørrere i underlivet, så jeg har nok stor mangel på østrogen nå akkurat som blodprøvene har vist en stund uten at jeg helt har trodd på det. Sambo var og kjøpte glidekrem forleden dag, så den skal vi prøve i løpet av helga. Håper det blir og kjennes litt bedre ut for de siste gangene har det vært skikkelig vondt under sex. Når jeg begynte og henge her inne på bim, så var det flere som anbefalte en krem som het Pre Seed. Den er visstnok med på og bevare sædcellene mens annen krem kan drepe den. Siden det ikke er en sjanse i havet for at vi kan bli gravid på egen hånd, så tar vi sjansen på en vanlig krem.

Er veldig i tvil om jeg skal starte opp med Trisekvens snart. Det er det østrogen-preparatet som jeg fikk hos den overlegen nede på IVF-klinikken. Hun sa jo at det var svært viktig for og hindre at jeg utviklet beinskjørhet......Har også mailet med klinikken i Finland og med tanke på eggdonasjonen var det ingen problem at jeg gikk på den medisinen. Grunnen til at jeg er så usikker er alle bivirkningene. Jaja, får tenke litt mer, men det hadde vært deilig og bli kvitt hetetoktene:o)

Så flink du er som trener:o) Jeg har prøvd og få sambo med på treningsstudio, men han nekter.....Har enda ikke prøvd oss på sqashen.

Det blir slik når man er ute og spiser:o)) Man spiser så at man nesten ikke skal klare og gå etterpå. Jeg blir også så trøtt av all maten at jeg skulle ønske de hadde en sofa man kunne ligge og slappe av på en stund etterpå:o))))

Ble ikke noe særlig til fredagskos her i huset i kveld, men nå koooooser jeg meg med nattønsket og sokkestrikking:o)))) Lenge siden jeg har hørt på nattønsket nå. Var mye flinkere før når jeg ikke skulle tidlig opp dagen etter.

Kos deg på shopping:o)) Hva skal du shoppe?? Vi skal bare på dyrebutikken og kanskje en tur på en sportsbutikk og se etter ski. De skulle ha 50% salg på ski og 30 eller 40% salg på klær. Får se om vi finner noe:o)

God natt!!

Enig! Det er skikkelig kjipt når BIM er nede. Er avhengig jeg også... :o)

Har vært på shoppingrunde i dag. Har ikke kjøpt så mye, bare tre par sokker (tilbud), to jersey-laken (tilbud) og mat. Har sendt bilder til fremkalling også. Og så var vi på kafé og spiste kake! :o))) Har forresten funnet en treningsbukse jeg har lyst på. Den er grå-blå, og de selger den på treningssenteret vårt til 399 kr. Får se om jeg kjøper den imorgen. Problemet er bare at jeg ikke har noen treningsskjorter som passer til. De jeg har er røde og grå-blå (men i en annen nyanse), så de passer ikke. Da må jeg vel kjøpe ny skjorte også (hvit, kanskje?). Huff, det var jo synd. :o))

Kjenner at jeg ikke er helt normal i magen, men jeg har ikke direkte menssmerter. Vi får se i morgen. Blir ikke overrasket om TR dukker opp, men jeg vil jo bli skuffet. Det er ikke til å unngå.

Jeg liker ikke glidekrem. Det blir for glatt, så jeg har ikke noen kontroll. Fysio anbefalte Spenol. Ellers er det ikke så dumt med vanlig matolje. PreSeed er kjempedyrt.

Jeg har fått noe kløe der nede. :o( Lurer på om det kan være sopp, for jeg har masse utflod også (både kremete og seig). Men det klør ikke inni, det er mest foran på venusberget (merkelig ord), så det er ikke som det har vært før. Når jeg har hatt sopp har det vært tykk, klumpete utflod og intens, uutholdelig kløe. Kanskje jeg bare er tørr? Finnes det flere typer sopp, som har forskjellig virkning? Kanskje jeg har blitt allergisk mot noe?

Hva slags bivirkninger har Trisekvens? Er de verre enn det du opplever nå med hetetokter og sånn? Det vil jo ikke være noe særlig å få beinskjørhet i så ung alder.

Hvorfor vil ikke sambo på treningsstudio? Jeg slet veldig med å få med mannen min også, men nå synes han det er bra. Tror han følte seg litt slapp i kroppen og utrent/svak. Mange av de som trener der har jo veldig fine kropper, så det er litt kjipt når man ikke har trent på lenge. Får se om vi kommer oss en tur i morgen også. Hvis ikke jeg får for vondt i magen da...

Hehe! :o)) Sofa på restaurantene hørtes ut som et veldig bra forslag!

Åh, nattønsket! Det er jammen lenge siden jeg har hørt på. Litt nostalgisk. :o)

Nå skal vi spise litt før vi setter igang med husarbeid. :o( I kveld skal vi ha hjemmelaget bacalao! Det er godt det!! :o))) Gleder meg!

Har du fått shoppet noe?

Hihi:o) Kanskje du er gravid?? Er det ikke mange som sliter med seig, kremete utflod da??? Åh, det er så spennende:o))) Skal du teste i dag????

Fikk shoppet litt, men det var da kun kampfisker og eplesengler. Når akvariet er mer innkjørt skal vi kjøpe reker også og ha i.

Det er blitt så fint:o)))) Er kjempefornøyd:o)

Høres ut for at det blir en ny treningsskjorte også på deg:o))) Hihi:o)))

Jeg husker ikke i farta hvilke bivirkninger Trisekvens har, men det står faktisk på pakken at du ikke bør bruke det dersom plagene som du har ikke er verre enn bivirkningene som du vil oppleve. Tror også den øker faren for enten bryst- eller underlivskreft. Mamma har hatt begge deler, og jeg er livredd for også og få det. Vurderer faktisk og fjerne eggstokkene innen jeg er 35, dersom de da ikke mot all formodning er begynt og funke igjen. Kreftfaren skal visstnok øke etter overgangsalderen....

Bacalao er ikke det noe fisketing??? Jeg liker ikke fisk...., men jeg har en venninne som skal være kjempegod til og lage bacalao. Hun kjenner meg godt, så hun har aldri invitert meg på det, men hadde vært artig og smakt det en gang. Hører folk sier at det skal være så godt.

I dag har vi ingen planer. Sov lenge fordi vi kom oss kjempeseint i seng. Klokka var halv tre, og vips var den blitt halv fire siden vi skulle stille klokka.....

Nå skal jeg spise frokost. Etter det blir det sikkert litt sport på tv. Kanskje en tur ut og gå litt senere. Er godt vær:o)))

Så forresten The Holiday i går kveld. Skikkelig koselig film:o))) Har du sett den??

Hei!

Nei, jeg har ikke testet i dag. Skal (kanskje) gjøre det i morgen dersom ikke mensen kommer. Men det tror jeg nok den gjør. Prøver å forberede meg på det i hvert fall. Kjenner litt mer murring i magen i dag. :-( Jeg vet jo heller ikke sikkert når IKM er. Dersom det stemmer at EL-sprøyta gir EL etter 48 timer, så har det gått 14 dager i dag kl 14. Men det er jo ikke sikkert at lutealfasen min er på 14 dager, selv om det er gjennomsnittet. Vi får se hva som skjer. Utfloden har gitt seg litt. Har ikke like mye som før. Har fått litt vondt i hodet også (dårlig tegn). Huff, jeg hater å bli skuffet.

Har du mange fisker i akvariet nå? Jeg har så lyst på katt. Vi gikk en liten tur i går kveld, og da var det en kattunge, svart med hvite sokker, som fulgte etter oss ca. 500 meter. Håper den fant veien hjem igjen. Den var veldig kontaktsøkende, ville kose og leke. :o)

Det er vel vanskelig å si hva slags bivirkninger du vil få før du har prøvd medisinen. Det kan jo hende at du ikke merker så mye. Samtidig så ville de kanskje ikke ha skrevet det på pakken dersom det ikke er fare for store bivirkninger. Det skader jo ikke å gi det et forsøk. Men det med kreft er jo litt verre. Hvor mye øker sjansene? Er ikke sånn kreft arvelig? Det er jo greit at du er klar over det i alle fall, sånn at du kan være obs og sjekke deg regelmessig. Skjønner godt at du er redd for å få det. Dette er kanskje et dumt spørsmål, men trenger du eggstokkene når du skal ha eggdonasjon?

Baccalao (vet ikke om det er med én eller to c-er) er laget av klippfisk, hermetiske tomater, syltet paprika, oliven, løk, chili og poteter. Det er kjempegodt! Da jeg smakte det første gangen var jeg skeptisk til både fisken, løken og olivenen, men det gikk bra. Har bare blitt bedre og bedre. Liker du ikke noe fisk i det hele tatt? Vi skal ha baccalao i dag også, og jeg tror vi får rester en gang til. Lagde veldig mye. Tror nesten vi skal lage oss en milkshake til dessert i dag, med vaniljeis, o'boy og nonstop. Mmmmm!! :o)

Ja, jeg har sett The Holiday. Vi så den på kino før jul. Syntes også den var kjempekoselig! :o)

Vi sov også lenge i dag, særlig med tanke på at klokka ble stilt frem i natt. Kjipt å gå glipp av en time. Nå skal vi på trening. Skal prøve å tenke på noe annet enn mensen en stund. Jeg tror den kommer snart, for magen kjennes litt rar.

Det er nydelig vær her også! :o)

Skjønner det er tungt og bli skuffet. Er sikkert bedre og ikke ha så høye forventninger. Da blir ikke fallet så stort om tr skulle melde sin ankomst.

I 60 literen har vi nå fem kampfisker - fire hunner og en hann. Her skal det om ca 3 uker også flytte inn 4 reker og en ål, og 4 eplesnegler.

I 100 literen har vi to sugemaller, en golden nugget, en molly, to platy. tre klovnefisker, seks neontetra og tre guppy. De fleste er ganske små, så det er god plass:o)

I 18 literen (yngelakvariet vårt) har vi 5 yngel (Guppy). Her har vi nå satt ut eplesneglene våre. De er algespisere, og i 60 literen som er totalrenovert er det ingen alger foreløpig, så de koser seg i et overgrodd lite akvariet istedet. De har mye jobb, og om 3 uker skal de få komme over i 60 literen. Regner med at vi kanskje kjøper ett par nye til det lille akvariet om det er noen alger igjen.

Vi har tenkt til og renovere 100 literen også etterhvert, og da skal vi kjøpe ett par spesielle fisker (gurami eller ciklide) med fine farger. Vi skal beholde neontetraene, klovnefiskene, sugemallene og golden nugget-en, og i tillegg kjøpe noen små fisk som svømmer i stim. De heter Kardinaltetra. Er kjempefine:o))) Neontetra og Kardinaltetra ligner litt på hverandre faktisk. Du aner sikkert ikke hvordan fiskene ser ut, men nå vet du hvertfall navnet på de fiskene som vi har:o)))

Jeg har tidl har både katt og hund, men det ble for vanskelig når jeg var alene, og stadig på farten. Sambo er allergisk, så vi kan ikke kjøpe hund, selv om jeg har veeeeeeeeldig lyst på en.

Er kjempekoselig med akvarium da, og når vi får oss større plass skal vi ha oss et større akvarium med litt mer spesielle fisker.

Nei, jeg vet det er vanskelig og si hvilke bivirkninger jeg vil få før jeg har prøvd medisinen, og jeg burde nok prøve, men jeg vegrer meg så....

Det står ikke hvor mange prosent sjanse man har for og få kreft. Bare at man ser økning hos dem som tar tbl. Det er sikkert hos de som har tatt de en stund, men det er jo det jeg kommer til og gjøre.

Jeg skal inn til regelmessig mammografi, vaginal ul, MR etc pga mamma, men eggstokk-kreft er ofte vanskelig og oppdage tidlig nok.

Jeg trenger ikke eggstokkene i forbindelse med eggdonasjonen, nei. Eggdonasjon er spesielt et tilbud til oss som har eggstokker som ikke fungerer eller har blitt fjernet av ulike årsaker. Jeg vegrer meg litt for og fjerne de riktig enda siden jeg har blitt fortalt at funskjonen muligens kan ta seg opp igjen, men jeg tviler innerst inne på at det er sant. Ved ED spiser vi medisiner i mnd før innsettingen som nedregulerer eggstokkene dersom man har en liten funksjon igjen i disse. Kroppen skal være helt nedregulert, og jeg vil må medisiner som skal bygge opp slimhinnen i livmoren og gjøre denne klar til og ta i mot et egg som forhåpentligvis vil feste seg. Er vel en slags østrogenmedisin som brukes for og bygge opp slimhinnen. Noen klinikker bruker Yasmin. Er ikke dette en p-pille?? Tror det hvertfall.

Dersom vi lykkes med ED, og kroppen min ikke kommer i normalt gjenge etter svangerskapet (at mensen plutselig kommer tilbake som normalt), så vil jeg nok ikke vente så lenge før eggstokkene fjernes. Jeg vil ikke ta noen sjanser når jeg vet at jeg har økt fare for kreft.

Oi oi oi, den milkshaken hørtes faaaarlig god ut!!! Er det noe lignende du får kjøpt på Mc Donalds??

Så flinke dere er som skal på trening:o))) Klokka går farlig fort her, men v har tenkt oss en tur til ei lita øy i nærheten er her på tur:o) Glemte helt og kjøpe engangsgrill og magre pølser i går på butikken, så det får være til en annen gang.

I dag får vi ta med oss appelsiner:o)

Nå har vi trent. Puh! Etterpå kjørte vi en liten tur, og så kjøpte vi is! :o) Skikkelig fint vårvær i dag, varmt og sol.

Er ikke klovnefisk det Nemo er? Vi så Nemo i akvariet i Berlin. Og Dory også. Nemo er en veldig kul fisk! :o)

En "økt sjanse" kan jo si 0,04% økning eller noe sånt. Hadde jo vært greit å vite hvor mye. Er det dessuten sikkert at det er medisinen som er årsaken til at det er større sjanse? Er det økt sjanse i forhold til befolkningen generelt, eller til andre med tidlig overgangsalder som ikke tar medisinen? Det med eggstokkene kan du jo se an en stund til. Jeg skjønner godt at du vil vente så lenge muligheten er der til at de skal virke normal igjen.

Milkshaken vår ER god! :o)) Jeg vet ikke så mye om McDonalds, men de har vel bare vanlige milkshaker og så har de McFlurry. Vi blander is, melk, o'boy og nonstop, så det blir vel en slags McFlurry med melk. Det er helt nydelig! :o)) Får se om vi har samvittighet til å lage det i kveld. Vi har jo tross alt nettopp spist årets første kroneis!

Gleder meg til å starte grillsesongen! Det kan ikke være så altfor lenge til det går an å flytte ut hagemøblene. :o)

Skal lage oss middag nå, og så må vi få jobbet litt etterpå. I kveld har jeg lyst til å se den norske filmen "Insomnia - Den som synder sover ikke" på NRK. Har du sett den?

Nå er jeg spent!!!!!!!!!!! Har du testet?????????

Dere er så flinke til og trene!!! Fikk så lyst på is når jeg leste innlegget fra deg:o)))

Kan godt hende Nemo er klovnefisk. Jeg vet faktisk ikke. De har en fisk som ligner på Nemo på dyrebutikken, men han er saltvannsfisk. Det er ikke den vi har. Den heter Prakt Botia. Er skikkelig stilig:o)))

Det var McFlurry jeg mente:o) Vi har ikke McDonalds her, men jeg har smakt den i Trondheim en gang for mange år siden.

Grillsesongen, ja. Jeg hadde skikkelig lyst til og ta frem grillen i går, men det ble med tanken:o) Vi stekte kotelettene på panna i stedet.

Har ikke sett Insomnia, og fikk ikke sett den heller. Sambo hadde sett den tidl, og synes den var skikkelig dårlig:(

Skal hoppe i dusjen, og etterpå prøve og gjøre litt husarbeid. Har et salongbord som skulle vært vokset. Hadde tenkt til og gjøre det i går, men det ble visst bare med tanken. Hehe:o)

Annonse

Nei, jeg har ikke testet. Har ikke fått mensen enda heller. Jeg vet ikke hvor lang lutealfasen min er. Da jeg gikk på Pergo fikk jeg mensen 15-16 dager etter positiv test (dvs. jeg hadde positive tester to dager på rad), så dersom den første testen er riktig, så er fasen min på 15 dager, og hvis den andre testen var riktig, så er den på 14 dager. Vet ikke om det er den første eller den siste jeg skal stole på da. Positiv test betyr jo EL innen et døgn, eller noe sånt, men jeg slipper jo ikke eggene så lett. Samtidig skal man jo ikke ha positiv test når man har EL, så jeg vet ikke. Mulig mensen kommer i dag. Magen min er ikke lett å tyde i hvert fall. I det ene øyeblikket kjennes det ut som om "nå kommer mensen" og i det neste kjenner jeg ingenting.

Tør ikke teste. Har satt litt morgenurin i et plastglass på badet. Hvis jeg ikke får mensen før mannen min kommer hjem, så skal vi teste da. Jeg klarer ikke å være alene når jeg skal teste. Jeg har det virkelig ikke bra nå. I natt hadde jeg det helt forferdelig. Jeg var (og er) så nervøs. Jeg svettet, måtte tisse hele tida, var dårlig i magen to ganger, fikk angstanfall, og ble redd for at jeg ikke skulle bli normal igjen. Kjentes ut som om jeg skulle bli gal. Var veldig redd. Hver gang jeg nesten sovnet bråvåknet jeg av katastrofetanker og nevøsitet og svettet. Du vet den følelsen man får i kroppen når man er nervøs, en sånn kilende gåsehudfølelse i magen, ryggen, rompa, lårene... Jeg får et nytt "anfall" ca. hvert 5 sekund. Klarer ikke gjøre noenting. I natt ønsket jeg at mensen skule komme sånn at jeg kunne slappe av. Det er helt sykt. Måtte vekke mannen min til slutt. Til slutt sovnet jeg, men våknet igjen på samme måte etter en time. I morges da jeg våknet var det bedre, så da sov jeg videre til kl 12. Jeg burde teste og få det overstått, men jeg tør ikke. Hvis den er negativ blir jeg lei meg (og lettet... *sykt*) og hvis den er positiv, så vil jeg frike ut og bli kjempenervøs. Trodde ikke det skulle bli sånn, men nå som muligheten for at jeg kan være gravid er her, så er jeg ikke bare glad. Håper selvfølgelig innerst inne at jeg skal være gravid, og jeg blir skuffet hvis mensen kommer, men det føles helt merkelig i kroppen min. Utfloden har stoppet helt opp, så det føles litt sånn stille før stormen.

McFlurry er kjempegodt! :o)

Jeg så Insomina, var flere på Skravle som anbefalte den, men jeg syntes ikke den var så veldig bra.

Skal legge inn et nytt innlegg hvis mensen dukker opp. Ellers blir det vel testing i 4-5-6-tida.

Her er det sol og 13 grader. Har litt lyst til å snike ut en hagestol. :o) Det ser så godt ut å være ute, og her inne får jeg ikke gjort noe.

Håper du har det bra! :o)

Herregud for en natt du hadde i går!! Huff, stakkars deg!!!

Maskinen klikket i går (ikke noe nytt, nei....), så har ikke fått svart deg før nå.

Negativ test...hmmm....Har du fått tanta på besøk, da?? Man skulle jo tro at du har hatt EL.....eller?? EL-testet du ?? Mine egg slapp aldri, og da hadde jeg positive EL-tester i dagesvis. I tide og utide faktisk...

Kjenner du noe til nå at mensen er på vei???

Den kroppen er en luring, altså.

Om ikke tr kommer snart, så kanskje du skulle fått målt HCG i blodet?? Kan jo være at du er gravid, men produserer HCG seint. Du er vel kommet for langt i syklusen nå til at du kan måle progesteron. Den har vel falt for lenge siden.

Uansett, så har du en plan fremover om det nå helt sikkert skulle vise seg at du ikke er gravid.

Jeg sov for lenge i går morges etter og sovet lite på natta. Det ga meg selvfølgelig en dårlig natt denne natten og. Jeg var bare ikke trøtt. Er ikke mange timene jeg har sovet sammenhengende. Måtte tidlig opp i dag for og få sove til natta igjen. Vært våken siden rundt halv ni. Skal på seinvakt i dag. Tenkte og dra til byen først litt utpå formiddagen. 5 vakter igjen nå så er det PÅSKEFERIE!!!!! Gjett om jeg gleder meg!!! Juhuu!!!!!!

Skal gå og finne meg noe til frokost nå:o)

Prekast!!

Hei! Der var du ja! :o)

Jeg har ikke fått mensen enda... Skjønner ingen ting. Den burde ha vært her på søndag, og i hvert fall nå. Jeg tok en EL-test dagen etter sprøyta, og den var positiv, men det er jo ikke så rart i og med at sprøyta inneholder hormonene som EL-testene slår ut på. Jeg trodde man var garantert EL med EL-sprøyta. Det virket sånn på gyn. Hun sa at jeg ville få EL om 48 timer, og at det var greit å ta den, for da kunne vi 'time' EL og ha sex på riktig tidspunkt. Eggene mine hadde jo tungt for å slippe da jeg gikk på Pergo, men nå som jeg fikk EL-sprøyte burde de vel ha sluppet uansett? Jeg kan jo ikke ha fått EL etter 48 timer siden jeg ikke har fått mensen enda, eller...? Har mindre menssmerter i dag enn i går, men jeg har fått vondt i den ene (!) puppen, så kanskje noe er i ferd med å skje. Jeg var jo en dag over IKM i går, så en grav-test burde ha slått ut dersom jeg var gravid.

Hvis man produserer HCG sent, kan ikke det være et tegn på EXU? Eller er det bare hvis den stiger sakte? Tør ikke tenke på det engang...

Det som bekymrer meg mest nå er at det er viktig å vite når EL er når man skal få AIH. Det nytter jo ikke å sette EL-sprøyte en dag, inseminere neste dag, og så ikke få EL til planlagt tid. Håper det er noe gyn kan gjøre for å sjekke det. Kanskje det går an å få en kraftigere dose EL-sprøyte?

Jeg er supertrøtt for tida. Det har kanskje litt å gjøre med at jeg sov dårlig i går. Sitter her og dupper foran pc-en. Tror jeg må ut å lufte meg litt, eller kanskje se litt på tv. Det har vært vanskelig å konsentrere seg om oppgaven de siste dagene. Har gjort bittelitt i dag. Skal gjøre litt mer senere. Skal sende hele greia av gårde til veilederen min på fredag. Er ikke helt fornøyd med resultatet, men det blir godt å få den ut av verden. Får vel endel å rette opp etter påske, men... Blir en kjedelig påske for veilederen min som skal lese dette.

Når mannen min kommer hjem blir det svinewok. Det blir godt! :o)

Ha en fortsatt fin dag! :o)

Pussig....hmm...Nei, skulle tro at du ikke hadde fått EL etter 48 timer, men jeg mener at jeg har lest en plass at EL kan komme 16 dager etter, og ikke 14?? Altså 14-16 dager etter. Og hvilken dag er du på nå? 16??

Skulle tro at du ville få EL av sprøyta, men det er mye mulig de kommer i forskjellige styrker, og at du da har fått ei som har vært litt for svak??

Sein HCG-produksjon trenger absolutt ikke være et tegn på EXU!!!! Mer sannsynlig dersom den stiger sakte, ja.

Skjønner du er bekymret over og ikke vite når du har EL. Uansett så må de vel ta innvendig ul før de bestemmer seg for og inseminere for og se at el-sprøyta var kraftig nok, og at du faktisk har hatt el.

Kan tenke meg at det blir godt og få oppgaven ut av verden, ja:o))) Du får ta det som det kommer etter påske, og bare nyte det at du faktisk ikke har en oppgave og skrive på I påsken:o)))

Nå skal jeg hoppe i dusjen. Skal dra på dyrebutikken og kjøpe noe etterbehandlings-medisin til det ene akvariet vårt. Den ene fisken vår (sugemallen) har fått to hvite områder på hver side av kroppen. Vi vet ikke hva det er. Kan være stressutløst infeksjon (nedsatt immunforsvar ved stress) etter at han måtte bytte akvarium.. Han har hatt det før, og da vet vi ikke hva som utløste det. Nå behandler vi han for sopp, så får vi se om det hjelper. Vi forebygger flere sykdommer med og ha en del salt i vannet, men tydeligvis ikke denne. Hadde i litt soppmiddel i går kveld før vi la oss, og skal ha neste dose i nå. Om det ikke hjelper må vi behandle videre 3. og 5. dag også. Hjelper det, skal vi ha i et middel som gjør at tilhelingen av huden hans går bedre og fortere. Det er det jeg skal kjøpe nå:o)))

Vi bestilte forresten varer for over 1000kr på en nettbutikk som selger akvarie-ting i går kveld. Er endel som trengs om man skal gjøre det ordentlig:o)))

Ha en forsatt fin dag du også:o)))

Jeg har også lest at lutealfasen kan være 16 dager, men jeg mener jo at den var på 14 dager hos meg da jeg gikk på Pergo... Den var i alle fall ikke på 16 dager. Jeg har jo hatt vondt i eggstokkene hele syklusen, så jeg synes jo det ville vært rart om jeg ikke hadde hatt EL. Sprøyta virket ganske kraftig. Hvis jeg ikke får mensen til i morgen, så kan det hende jeg prøver å få tak i gyn.

Tror de inseminerer FØR EL, så da må de vel evt sjekke at egget har sluppet en dag eller to etter insemineringen, og så evt gi oss ny inseminering.

Jeg har litt jeg må gjøre med oppgaven i påska også, dessverre, men det blir mindre stress fremover. Gleder meg til et par fridager med mannen min! Vi skal fylle opp påskeeggene og kose oss så godt vi kan! Skal på Obs i morgen å handle. Så i tilbudsavisa deres at de hadde mange fristende tilbud, bl.a. sjokolade, appelsiner og Solo. Og lammelår, selvfølgelig, men det er jo dyrt selv på tilbud. Får se om vi ikke kjøper oss en påske-skinkestek i stedet. Ble litt sulten nå... :o)

Du har ikke sett noe til likningen? Vi fikk den veldig sent i fjor, så det tar vel enda et par dager før vi får den. Håper vi får penger tilbake! :o)

Oi, nå kjente jeg noe 'der nede'. Tror jeg skal gå på do og sjekke... :-/

Det er så merkelig. Alle magesmertene har gått over, og det kjennes ikke lenger ut som om jeg skal få mensen. Har vondt i puppene, men det er alt. Ellers har det begynt å svi veldig i høyre eggstokk (eller rundt der et sted). Kanskje jeg har EL nå? Venter med å ringe gyn til fredag. Det er jo ikke noe hun kan gjøre fra eller til uansett. EL var vel bare forsinket.

Var innom jobben til mannen min og kopierte vitnemål som jeg skal ta med til NAV i morgen for å få stemplet. Skal søke på et par deltidsstillinger. Spilte litt bordtennis mens vi var der. Kjempegøy! Og så var vi innom treningssenteret og kjøpte bukse til meg. Har nettopp sett Frustrerte Fruer og spist formkake. Skal se Seks som oss nå.

God natt! :o)

Heisan hoppsan:o)

Her er jeg igjen:o)

Jobbet og jobbet og jobbet siden sist. Helt utkoblet i ettermiddag og kveld, og har stort sett bare ligget på sofaen siden jeg kom hjem. Oppdatert meg på Home&Away, Hotel Cæsar, Dansefeber og CSI! For et liv!!! Hihi:o) Kan være godt med sånne kvelder også, da:o))))

Den kroppen din er en liten luring. Jeg skjønner ingenting. Kunne vært interessant og høre hva gyn din sier om dette.

Min kropp er også en raring. Nå er hetetoktene borte (for denne gang), og jeg er våt som bare pokker nedentil. Håper jeg kan få ha det sånn noen mnd nå. Jeg bare nyyyyyyyyyter og slippe og svette som en gris.

I morgen har jeg fri, og da tenkte jeg på kanskje og dra en tur på shopping:o) Har et gavekort som jeg fikk til bursdagen som jeg enda ikke har brukt:o) Mulig jeg får en venninne med meg.

Du kjøpte buksa, ja. Så rett du gjorde:o) Enn skjorta??

Har ikke sett ligningen, nei, og jeg vil helst ikke se den for pappa har regnet ut at jeg vil få baksmell i år!!! Pokker!!!! Sure penger og betale, og jeg føler meg som en IDIOT som ikke tenkte på at rentefradraget ville bli mindre når huseleia gikk ned!

Hvordan står det til hos deg??

Har fremdeles ikke fått mensen. Tok en EL-test i morges, og den var negativ. Skulle jo blitt positiv dersom jeg var gravid. Kjenner nesten ingenting i magen lenger, men har fått supervonde pupper. Skal prøve å ringe gyn nå snart. Må høre hva vi skal gjøre med tanke på AIH. :-/

Deilig at hetetoktene har gitt seg for nå! :o)

Shopping er alltid gøy! :o) Særlig når man har gavekort...! Hva skal du kjøpe deg? Jeg har også lyst til å shoppe litt. Tittet i noen butikker i går. Kjøpte en Mexx-t-skjorte til mannen min. Koselig å kjøpe ting til ham også! Var på NoaNoa, og de hadde fått inn noen fine vår- og sommerklær, men det er jo så dyrt. Ikke alt der jeg synes er like fint, men de har noen ting innimellom som er midt i blinken for meg. Hadde jeg bare hatt masse penger...! :o) Jeg kjøpte forresten ikke treningsskjorta. Får vel gjøre det en gang også, men jeg tenkte jeg skulle se lit hva som finnes først.

Får du mye baksmell? Og er det helt sikkert? Det er utrolig sure penger! Hvor mye skatt har du betalt? Jeg håper vi skal få penger tilbake. Tror ikke det er snakk om så veldig mye, men vi tar det vi får. Mannen min skal i alle fall ha ny skatteklasse, så det er jo 7-8000 kr bare der. (Håper jeg ikke tar feil, for vi har ikke råd til baksmell.) Jeg kan så lite om sånne skattegreier, så det blir litt å sette seg inn i når vi får boliglån og barn.

I kveld skal jeg på syklubb! :o) Blir koselig! Har litt å gjøre før det. Må få sendt av gårde søknad på jobb og skole. Har bestemt med for å ta pedagogikk på deltid over to år, og så heller jobbe ved siden av. Jeg er så lei av å studere, så jeg vil bare ut i jobb. Håper på halv stilling ved en videregående, men det spørs... Skal i hvert fall søke. Hvis alt annet skjærer seg, så så jeg at de trengte folk i brødavdelinga på Ica. :-P

Nå skal jeg ringe gyn. Håper hun er på jobb!

Ha en fin shoppingtur! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...