betty74 Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Jeg går til fastlegen min på kontroller, foreløpig 1 gang pr mnd. I forrige svangerskap gikk jeg til et privat kontor som hadde både lege og jordmor, men de har avviklet... Så hva gjør jeg? Skal jeg ringe helsestasjonen og be om en time eller er det ikke nødvendig å gå til jordmor? Når evt. kan/bør man bestille time hos jordmor?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 dette velger du selv, jeg valgte forrige gang å gå mest til jordmor da hun jo har mest kompetanse på området:)
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Jeg går bare til lege. Det gjore jeg sist gang også. Var fornøyd med den oppfølgingen jeg fikk der. Mange velger å gå til jordmor i tillegg. Tror det er hipp som happ hvem du går til, men at mye avhener av hvordan den enkelte tar deg imot og tar seg tid til deg når du kommer. Du finner sikkert ut hva som er best for deg i ditt svangerskap.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Hei. Jeg har vært på 1. svangerskapskontroll. Fikk da beskjed om at jeg ikke skulle på flere kontroller hos legen før etter ul i uke 18... Ringte jordmor i dag og fikk beskjed om det var vanlig å begynne å gå til jordmor i uke 24. Jeg synes det er veldig lenge mellom kontroller, men det er visst slik det er blitt... Jeg er forresten 10+6
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Yeah, right. I wish... Er 9+6!!! ;oD
-83. oktob.baby Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Hadde første svangerskapskontroll hos lege i uke 9. (er nå 11+ 0). Skal ikke tilbake til lege før uke 20. Ringte jordmor forledendag og hun sa det var vanlig her med første jordmortime i uke 16, men at man kunne få før hvis man ønsket. Så jeg har fått første jordmortime neste torsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå