Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Lenge siden jeg har vært her nå, har prøvd å koble ut litt men det er ikke så lett. Jeg satte inn to egg tirsdag for 3 uker siden og fikk positiv test på rugedag 14. Lykken ble selvsagt stor, men nå er jeg ganske så fortvila. Har hatt liten, men vedvarende blødning i flere dager, ingen smerter men litt ubehag nå og da. Tok ny test i går, som ble positiv med en gang. På St. Olav sier de jeg bare må vente å se, men jeg tror jeg blir gal av denne usikkerheten. Skal ikke på ul før den 26. mars, så det blir lange dager.

Er det noen av dere som har opplevd det samme og hvor det har gått bra til slutt??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8622463-positiv-test-og-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill time hos en gynekolog som har ultralyd. Det er for lenge å vente slik du går nå.

Eller gå til legen din og be om henvisning til sykehuset. Elller i allefall til å få tatt blodprøve og måle hcg med noen dagers mellomrom for å se om den stiger.

Mange har små blødninger - og så lenge du ikke har smerter eller blør klumper er det vel ikke noen fare.

Lykke til!!! :-)

Ps... legg deg ned og ta det med ro. Sykemeld deg om du er i jobb ...

Hei Tonemor 79.

Tragisk at du ikke skal bli bedre i vare tatt på St.olav.

Men om du ikke bor alt for langt unna byen ville jeg fått tatt en priv.ultralyd.

Du har muligheter både hos Medicus og Dr.Brodtkorp.

Uansett,lytt til kroppen og ta det med ro !

Klem

Hei!

Jeg opplevde blødninger i begge mine IVF/ICSI forsøk.Det ene en stor blødning og det andre med mye blødninger hele svangerskapet. har i dag et nydelig barn fra hvert av forsøkene.

Det er ikke nødvendig med ul før du er ca 6 uker på vei, for de kan ikke se noe særlig tidligere. Hjertet som banker må du også vente ca 2 uker til for å se.Så det er ikke nødvendig med privat ul. Jeg vet så godt hvordan du føler det nå, for jeg var sikker på at jeg var ferdig med graviditeten i begge mine forsøk. Nå er det bare å håpe på at blødningen gir seg,og at du får se ett eller to små emryo den 26.

Lykke til!!!

Annonse

Tusen takk for oppmuntringen:) jeg har fortsatt et lite håp, men det er jammen meg ikke enkelt dette her. Har skjønt at det ikke er noe vits med ul så tidlig så jeg vet at jeg må smøre meg med tålmodighet, men tiden går fryktelig sakte.... Føler meg også veldig ustabil i disse tider, da dette er det eneste jeg tenker på. Er nok ikke så greit å være samboer`n heller tenker jeg ettersom humøret mitt går som en berg- og dalbane. Håper inderlig det skal gå like bra som det gjorde med deg. Tusen takk for å ha gitt meg håp:)

Akkurat det med liten vits i UL er jeg ikke helt enig i. Vi fikk UL i uke 5 pga blødninger. Fikk se ett lite foster anlegg i foster sekken! Det var herlig å se at det var der og ikke var fallt ut! Hjertet banket selvsagt ikke - men det ville vi sett to uker etter, (7 uker på vei) for da hadde vi time til UL for å se hjertet. Dessverre falt fosteret ut dagen etter - men da visste vi i allefall at det var noe inni der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...