Desembernisse Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Er det noen som vet om en bæreselle for babyen som passer til oss litt store damer. Virker jo veldig greit å kunne bære babyen litt på magen, samtidig som man har begge hendene fri og kan få gjort litt i huset
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Jeg bruker masse sjal og slynger til min når han var baby. bruker endel nå også men nå er jeg så vond at mannen min bærer. Jeg er stor men ergo bæreselen med belteforlenger passer supert til meg. Det som er så flott med sjal,ergo og slynger er at barnet kan ligge så lenge det måtte ønske i dette og det gir en x nærhet for barnet. Ser litt vanskelig ut men når du får teken er det helt utrolig:)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Unnskyld meg, dette lurer jeg på også samt hvordan i alle dager kan barnet ligge trygt i et sjal eller slynge???? har selv et ønske om å bruke slynge, men tenker på at barnet ikke sitter fast og dermed kan dette ut..... ?????
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Nei det detter ikke ut om du strammer det skikkelig.Skal jo ikke ligge og slenge i slynga eller sjalet liksom. Se gjerne på www.tettinntil.com Der er masse bæremetoder og hvordan du plasserer barnet i slynge/sjal.
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Heia, jeg er laaangt over 100 kilo, og klarte fint å bruke baby bjørn sin sele forrige gang. Den er kjempefin, denne gangen har vi kjøpt trekk til den sånn at vi kan bruke den mer ute også. Gleder meg masse til våren og sommeren (har termin i begynnelsen av mai) og kommer til å bruke selen masse. Lykke til!
Kamilia Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 I Afrika har de båret barna sine i sjal siden tidenes morgen! Jeg har selv bodd der i 3 mnd og var utrolig imponert over hvor lett de festet barnet på ryggen, eller på brystet. Ungene sitter der utansett hva moren måtte finne på av "krumspring" Det er bare vi og vår kultur som ikke er vant til dette!
Ranveig R Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Vi brukte Babybjörn til forrigemann, men det er forferdelig belastande for ryggen (både babyen sin og den som bærer). Kjøpte Ergo bæresele då småen var ca 4 mnd, og forskjellen var enorm! No går det leikande lett å "hoppe" småen på 18 mnd opp på ryggen, og ein får kjøpt forlengar til beltet dersom det ikkje når rundt. Kostar "ingenting". Denne gongen kjem eg nok til å kjøpe eit elastisk sjal som kan brukast så lenge ein vil, heilt frå fødselen av. Sjal får ein kjøpt i ulike lengder, for å vere sikker på at dei er lange nok til at dei kan knytast skikkeleg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå