ninsoer Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 bare av ren nyskjerrighet lurer jeg på hvorfor så mange er anonyme når de skriver.. skjønner d godt på de intime spørsmåler å slikt at man vil være d.. men ellers liksom.. på ting som ikke har med en selv å gjøre..
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Det tror jeg ikke du får noe svar på dessverre, annet enn at du får beskjed om å passe dine egne saker.. Jeg har selv lurt på dette skjønner du.... og fikk masse pes tilbake..
shr&e&lillesusanne Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 ...fikk du pepper for å lure på dette?? Har lurt på det samme selv, la oss håpe på noen anonyme svar =)
ninsoer Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2007 så du fikk bare pepper for d.. hmm.. snodigt.. håper på noen anonyme svar.. kanskje vi kan skjønne hvorfor.. hehe.. selv om d er lite trulig..
ღDidrikmamsenღ Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Synes det er helt teit å være anonym jeg. Man er jo anonym bak nicket sitt da, spørs jo så klart hvor mye man avslører av seg selv men hallooooo! Kom jo til og med en anonym fødselshistorie inn hit i går!! Hvor teit er det da???? Jeg signerer bestandig med nick jeg, uansett
ninsoer Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2007 signerer oxo bestandig me nick jeg. uannsett hvor intimt jeg svarer.. eller spør..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Fordi jeg er fullstendig paranoid og tror det kryr av diverse perverse menn og pedofile inne på slike sider. Er utrolig hvor mye man avslører etter noen innlegg. Derfor jeg ikke har profil og som regel svarer anonymt. Signerer anonymt nå fordi jeg syns det er litt flaut å tro slikt og innbille meg at akkurat jeg skulle være så interessant at noen gidder å samle info om meg og mine.
Frk. Vable Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 Er det så nøye da? Syns at de som føler for det skal få være anonym, jeg. Det er jo ingen som vet hvem man er likevel, så om man heter Anonym eller Anne så spiller det vel ingen rolle... Er selv anonym av og til fordi jeg ikke alltid føler for å "utgi" meg med nick.
ninsoer Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2007 men du er jo anonym bak nicket da.. om man ikke skriver noe på profilen er d jo ingen som vet hvem du er.. og om du svarer på et innlegg der du ikke skriver noe om deg selv.. bare synspunkter eller fakta.. som alle finner andre steder.. skjønner at om de skriver persjonlige ting om seg selvat de vil være anonym.. men om jeg svarer på et innlegg om hvilket navn som er finest.. da skjønner jeg ikke hvorfor folk må være anonyme for å svare.. men men er bare jeg som lurer litt.. he he..
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #10 Skrevet 14. mars 2007 Jeg synes det dummeste er at anonyme ønsker andre velkommen inn til trimestret ved å signere anonymt.... Det er litt kaldt eller hur??
ninsoer Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. mars 2007 skulle jo egentlig tro de har et nick navnet de ikke tør å vise.. jeg mener no i hvertfall at d er kaldt.. men kanskje vi får noen anonyme til å svare for seg..
MAMMA1 Skrevet 14. mars 2007 #12 Skrevet 14. mars 2007 Jeg skjønner ikke hvorfor så mange gidder å bry seg. Poenget er vel å kunne skrive spørsmål og få svar på disse. Er vel vanskelig å "henge" med på hvem som er hvem med alle de forskjellige nickene uansett. De anonyme vil sannsynligvis fortsette med det, og det må de jammen få lov til..de har jo valget.
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 14. mars 2007 #13 Skrevet 14. mars 2007 Veit ikke hlet jeg da, forstår hvorfor enkelte velger å være anonym. Ikke så mange år siden ei dame ble kjent skyldig i å ha drept stedatteren sin, og en av "bevisene"som ble ført var innleggene hun hadde på ei debattside lik denne( det var ikke Bim da) og denne saken hadde ikke spesielt sterke beviser, alt var litt sånn "spekulativt" syns nå jeg i den saken. Så det kan slå imot en det der da. for min egen del tenker jeg at så lenge det jeg skriver er noe jeg kan stå for så gidder jeg ikke være engstelig.
miapia Skrevet 14. mars 2007 #14 Skrevet 14. mars 2007 Fordi vi er forskjellig! Forstår egentlig ikke hvorfor dette er plagsomt. Det er sjelden noen henger seg opp i at noen avslører litt vel mye... synes det er mer naturlig å lure på hvorfor noen synes det er greit å legge ut personlige ting om samboer, barn og annen famile.... Jeg velger ofte å være anonym, ofte av vane, men også for ikke å "avsløre" når jeg er her. Mange er veldig lite anonym med nickene sine, og uansett er en aldri like anonym med nick som en er anonym. Det skal ikke så mange opplysninger til for å finne ut at det er naboen din som er bak det "anonyme" nicket. Det kan være "uskyldige" ting som navnevalg på barn, yndlingsnavn, termin, plager fra forrige svangerskap, bydel, alder, antall barn fra før, alder på samboer, yrke, skoleosv... Hver for seg uskyldig, men etter et googlesøk lett gjenkjennelig. Vet selv hvem flere er her inne, har ikke noe stort ønske om at folk skal kjenne meg igjen. Derfor er jeg ofte anonym. De fleste anonyme er greie folk som gir masse gode råd og deler meningene sine med andre på en ok måte. At noen ikke er sånn er nok sant, men det er søren meg noen med nick som ikke er så hyggelig også! Det må bare overses. Ikke alle ønsker å bli husket og få venninner her inne. Mange synes helt sikkert det er fint å bli ønsket velkommen av anonym.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #15 Skrevet 14. mars 2007 Man er faktisk ikke anonym bak nicket sitt. Det er fort gjort å kjenne noen igjen ut ifra det de skriver her på bim. Jeg er fult klar over at det sikkert er kjempe mange her inne (både bekjente og venner) som kjenner meg igjen, da jeg har nevnt både hvor jeg bor, alder, termin osv... Så jeg passer på at jeg bare skriver ting som jeg syns det er greit at alle mulige leser, men det gjør jeg som regel. Hvis ikke bruker jeg bare anonym =) Jeg har også selv kjent igjen mange her inne, pga uskyldige opplysninger. Så når du signerer med nick så er det lurt å tenke på om det er greit at feks naboen din leste akkuratt dette om deg. Hvis du da ikke har vært veldig lite aktiv og aldri har sagt noe som kan gjenkjenne deg da, i så fall er du jo du anonym bak nicket ditt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #16 Skrevet 14. mars 2007 Samme anonym som over her. Skulle bare legge til at det å bruke anonym knappen til sånne ting som velkommen hit og slikt, det gjør ikke jeg. For det gjør jo ingen ting at alle mulige ser at jeg ønsker noen velkommmen hehe.
stormgutt + soljente Skrevet 14. mars 2007 #17 Skrevet 14. mars 2007 Jeg forstår faktisk veldig godt at noen legger inn en anonym fødselshistorie. Ingenting er vel mer individuelt og lett og spore tilbake til nicket. Skulle ønske at denne anonymdebatten snart lå dø og vi kan konsentrere oss om det som blir skrevet, ikke hvem som skriver det.
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 14. mars 2007 #18 Skrevet 14. mars 2007 men om folk kjenner deg igjen på ting du skriver...da hjelper det vel ikke egentlig å signere anonym.... jeg har mange venninner her inne som jeg har kjent kortere eller lengre,men gidder ikke dermed signere anonym..står heller for det jeg skriver!
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 14. mars 2007 #19 Skrevet 14. mars 2007 Jeg skjønner ikke hvorfor det hele tiden skal være folk som irriterer seg over den knappen? Er det så farlig om man vil være anonym iblandt da? Det er ikke alle som er like usjenerte når det gjelder private og / eller intime ting. (Og det er tross alt bedre å bli ønsket velkommen av anonyme enn av så godt som ingen er det ikke? )
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 14. mars 2007 #20 Skrevet 14. mars 2007 hehe..jeg bare prøvde å sette det litt på spissen..det med å bli gjenkjent.. tror her er en del hormoner som får utløp,ikke sikkert alle ville reagert slikt "til vanlig..." =)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #21 Skrevet 14. mars 2007 Ja samme sier jeg maispire, det må være lov å ikke ville at at folk leser ting om deg, selvom det er uskyldig. Har et eksempel som kanskje får flere til å være obs på hva de legger ut på nettet, eller forstå grunnen for at andre er det: Hvordan ville du likt at den fremmede som sitter ved siden av deg på bussen vet alt om deg, uten at du vet det og uten at du vet noe som helst om den personen? Jeg har nemlig opplevd dette. Har opplevd å sitte ved siden av en på bussen (har også sett samme person flere ganger på kjøpesenter) som jeg vet veldig mye om. Men denne personen aner ingen ting om meg. Dette på grunn av at hun er ganske så aktiv på flere forum under samme nick, hun har også lagt ut bilde av seg selv og datteren, og har i tilegg en hjemmeside. Så jeg, en totalt fremmed kjenner henne igjen. Mens jeg er mer forsiktig, legger feks ikke ut bilde av meg selv slik at fremmede kan kjenne meg igjen. Tingene jeg vet om henne er jo ikke akkuratt alvorlige eller noe slikt. Men likevel, jeg vet jo mye om henne, hva hun driver med, interresser, kjærlighetslivet hennes osv...Ikke sikkert denne jenten syns det gjør noe heller da, at jeg og kanskje andre fremmede vet mye om henne. Men hadde det vært omvendt at jeg var henne, hadde jeg IKKE likt det.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 14. mars 2007 #22 Skrevet 14. mars 2007 Men det kommer jo opp tråder om den forferdelige knappen som er roten til alt ondt flere ganger i uka, og det har det gjort i snart et år. Blir bare så lei det, er vel ikke verdens undergang at noen ønsker å skjule sin identitet på et slikt forum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå