Gå til innhold

når er det vanlig å ta opp dette med KS med jordmor/lege? (samme som 3 trimester.)

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med kroniske ryggproblemer som ligger i nedre del av ryggen.

Dette er medfødt og ble oppdaget når jeg fikk problemer som 11 åring.

For noen år siden i en veldig problematisk periode snakket jeg med min daverende lege om dette og framtid.

Og han mente at en graviditet om jeg skulle bli gravid (siden jeg har/hadde liten sjangse for å bli gravid i følge han)ville være veldig tøff for ryggen min, Og at en vanlig fødsel oppå det kunne gi meg mer problemer. Så han ba meg være veldig klar over at KS ville være den beste tingen for meg.

Nå byttet jeg lege pga flytting, så har bare gått hos denne legen siden jeg ble gravid.

Hun vet jeg har kroniske problemer med ryggen pluss at jeg sliter veldig med bekkenet fra veldig tidlig i svangerskapet. Men har aldri nevnt dette med fødsel med et ord.

nå skal jeg til legen 23 mars og til jordmor etter påske.

Hvem bør jeg ta det opp med?

Slik at jeg blir henvist til samtale time på sykehuset.

jeg har lest litt om KS og det ville neppe vært noe jeg hadde valgt om ikke det var for ryggen.

Men vil jo ikke bli liggende med ryggsmerter i mnd vis etter fødsel heller.

Fortsetter under...

Spiller egentlig ikke noen rolle hvem du tar det opp med - du blir henvist videre til sykehuset for en samtale der. Men siden du har en fysisk grunn for å ikke føde vaginalt, kan du jo kanskje få legen din til å skrive noen linjer i henvisningen til sykehuset om hvorfor du bør få ks.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...