Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Har akkurat funnet ut at jeg er gravid, og er litt redd! Typen min har forsåvidt gitt meg ultimatumet, beholder du, så stikker jeg! Så etter mye overveielse har jeg bestilt time til forundersøkelse... Men er fortsatt litt usikker for hva jeg skal gjøre... Har drukket en del ganger før jeg fikk vite at jeg var gravid, men det er vel vanlig...iallefall når det er uplanlagt... var feks. full dagen før jeg tok testen... Har vel tatt kokain to-tre ganger og noen beroligende... Noen som har erfaring????? Redd for om jeg så velger å beholde, at jeg får et sykt barn... (signerer med anonym, da jeg syns det er litt flaut)
mememe Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 de fleste gravide har som regel drukket før de fant ut at de var gravide. det er vel sånn generellt liten sjanse for at det er noe galt. man skal visst ha ganske uflaks da.. men er jo kanskje greit å få sjekka det? sånn for din egen del så du slipper å være bekymra. gå inn på snart alenemor å les diktet der! hvis typen din setter det ultimatumet, er han vel kanskje litt ego og kankje ikke så mye å spare på? jeg tror ikke jeg hadde klart å leve med noen som "tvang" meg til abort. skriv en liste med for/imot! litt enklere å tenke da, syntes jeg lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 hei vil bare kommenter litt over her, at de fleste gravide har som regel ikke drukket før de fant det ut- for de fleste graviditeter er planlagt! heldigvis... Når det kommer til spørsmålet ditt HI, så tok jeg også kokain og drakk alkohol fram til jeg fant det ut, oh jeg fanit det ikke ut før i uke 15. Men alt så bra ut på Ul =)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Må bare få kommentere anonym over her først: De aller fleste har nok drukket alkohol i begynnelsen av svangerskapet. Fordi de, som meg, tenker at de ikke er gravide før de virkelig er det. Men her inne på BIM hører du bare om de som er hysteriske prøvere. Til HI, jeg tror ikke du har noe å bekymre deg over. Men tenk heller på om du er villig til å beholde barnet, når du vet at det er uønsket hos far. Masse lykke til til deg!!!
Plutselig_gravid Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Heisann. Jeg var selv i samme situasjon som deg da jeg ble gravid. Var i en vanskelig periode i livet mitt. Alkohol nesten hver dag, valium, imovane, hasj, kola og amf. Fant ut at jeg var gravid da jeg var 5 uker på vei og hadde helt panikk. Hadde spiren i magen tatt noen skade av misbruket mitt? Jeg ble beroliget av legen som sa at hvis den lille hadde tatt skade av det ville jeg mest sannsynlig ha spontanabortert allerede. Og at det var veldig mange som har drukket alkohol og slik før de finner ut at de er gravide - de fleste finner jo ikke det ut før man er ca 5 uker på vei. (bortsett fra prøvere da) Jeg sluttet med alt på dagen jeg fant ut at jeg var gravid - bortsett fra tobakk. Røykte veldig lite - men måtte ha en røyk for dagen. Fødte en stor, frisk og fin gutt noen dager over termin. Ingen tegn på barn eller morkake at jeg hadde brukt rusmidler de første 5 ukene i savngerskapet. Ikke tegn til at jeg hadde røykt i svangerskapet heller. Nå er lillegutt blitt 3,5 år og er helt perfekt:o) Ingen skader!!! Og jeg har fått orden på livet mitt ) Vil ellers ønske deg masse lykke til. Husk at det er DU som bestemmer om du skal beholde eller ikke! Når typen din ber deg velge mellom han og og barnet, så bør du stille deg det spørsmålet om han er verdt å satse på! Stor klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå