Gå til innhold

han blir ikke kvitt bleieutslettet!!

Anbefalte innlegg

brukte papirbleier til han var neten 6 mnd.da hadde eg prøvt alle bleiemerkene som finnes, men ble sår av absolutt alle, så eg kjøpte tøybleier. overgangen til di gikk kjempefint,og all utslett var over etter et par dager.mne i jula var me på ferie i ca to uker,og da brukte han papirbleier...noe eg aldri skulle gjort.han fikk sår,og utslett på hele baken...og han har det enda!!!blir ikke kvitt det!!har vært hos legen mange ganger. fikk kortisonkrem...den svakeste, og en litt sterkere. med den svake ble det ingen forandring, med den sterkere ble han knallrød.så bruker ikke di. fikk også soppkrem,for å se om det kunen være det, men det var det heller ikke.prøvt maaaaaaange forskjellige kremer, men ikke noe virker.bruker også oljebad, og har smørt baken med olje. nå prøver eg aloe vera som siste håp.

har dere noe tips om hva det kan være?noen bra kremer me ikke har prøvt?kommer til å ta han med til legen igjen snart også.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8620104-han-blir-ikke-kvitt-bleieutslettet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luft er alfa og omega! La han ligge mye uten bleie-hvis du fremdeles bruker tøybleier så bruk brettebleie(uten ullbukse) når dere er hjemme og skift med en gang den er våt. Det er ikke allergi mot vaskemiddelet du bruker? Vesla her har også hatt sopp-vi brukte krystallfiolett en god stund og til slutt forsvant det.

takk for svar=)

lufter han godt hver morgen etter at nattbleien er av. får kanskje lufte enda mer. men han tisser alltid når bleia er av, og plasker i det etterpå, men får nok tåle det litt;)

bruker enda tøybleier ja.bruker brettebleier morgen og kveld, og midt på dagen når me som regel er ute på tur eller noe, så bruker han popolino med ullbukse.er det ikke ullbukser som puster best da?eller mener du helt uten sperrelag?

nå bruker eg nautral på bleiene. brukte blenda før, men skiftet, for tenkte han kanskje var allergisk.prøvt å finne andre milde vaskemidler og, men finner ikke noe.

er krystalfiolett reseptfritt?han har fått soppkrem me har brukt en stund, men virket ikke. kan eg bruke tøybleier viss han trenger krystalfiolet?eller farger det av og ødelegger?

ble masse spm her....

takk for svar=)

Jeg reagerer på neutral men ikke på blenda, så det kan være det? Du bruker flytende vaskemiddel sant? og ekstra skylling? Popolinobleiene kan med fordel kokvaskes innimellom (en gang eller to i halvåret). Mange tøybleiebrukere er godt fornøyd med ecover flytende tøyvaskemiddel, det får du på helsekosten eventuelt kan de bestille inn til deg. Bruker du eddik i skyllevannet, noen reagerer på dette også.

hei=) takk for svar=)

har prøvt blena,den reagerte han på. bruker pulvervaskemiddel nautral...er det bedre med flytende?da må eg prøve det=)

har ekstra skylling ja=)

bruker ikek eddik.

har ikke prøvt ecover...får prøve nautral flytende først kanskje, og virker ikke det, så går eg over til ecover=) takk for hjelp=)

Annonse

Ja formsydde med ull er det luftigste men det blir jo enda luftigere uten ull utenpå(går selvfølgelig ikke hvis du skal bort o.l ,men hjemme hvor du kan skifte med en gang han blir våt- bare bleie på og ikke klær hvis du skjønner) Kan du ikke sette han litt på potte/holde på toalettet hvis du vet når han bruker tisse? Her har vesla bæsjet på do siden hun var sju mnd, hun tisser også. Til å begynne med tok jeg henne når jeg så hun skulle bæsje- etterhvert tisset hun av og til også. Etterhvert forsto hun sammenhengen(klarer så klart ikke holde seg) og når jeg setter henne litt på potte og sier tsssss eller setter på vasken tisser hun hvis hun må. Ofte tisser hun rett etter pupp eller hvis hun har sovet. Du kan jo forsøke det-og la han lufte lenge etterpå så slipper du tissesøl. Eller ha et pledd som er egnet til det formålet.

Mange opplever at kombiløsning med både tøy og papir gjør at barnet blir sårt, kanskje du skal forsøke bare tøy en periode.

Krystallfiolett får du på apoteket(reseptfritt)-det er helt ufarlig. Du pensler på, lurt om natten og lar det være på til fargen forsvinner-da kan du pensle på nytt-til utslettet er borte. Vi brukte det noen dager-husker ikke akkurat hvor lenge. Og det farger veldig ja! Men jeg opplevde at det ble vasket bort etterhvert. Jeg la en oppklippet brettebleie son innlegg i den formsydde om natten rett etter jeg hadde penslet det på(f. eks med en vattdott).

Håper det går over! Og det er også viktig å vaske med vann(vann ikke våtservietter!) når han har tisset så det ikke ligger gammelt tiss på stumpen og tørke/lufte godt.

Tror også at det kan være lurt å la stumpen få "kremfred"-husk å skifte ofte!

(Dette ble et litt rotete innlegg men-men......)

takk for svar=)

har prøvt daktacort, skjedde ingen forandring.

og han bæsjer som oftest på do. og viss han bæsjer i bleia, så skifter eg med en gang.

di siste dagene nå har eg latt han sprelle uten bleie en god stund på morningene, også spiser han frokost i kun brettebleie og brillebukser. når eg steller meg ligger han å spreller naken på badet. har ikke brukt kremer nå, bare litt aloe vera på sårene, og det har hjelpt=)

papir bleier har me nesten ikke brukt etter jul.er kun faren som har brukt det på han et par ganger, men får lære han hvordan tøybleiene fungerer=)

den veldig tørre huden er begynt å bli normal igjen nå, og han er ikke rød over hele baken lenger, men har en del røde merker, og et sår akuratt under ballene. men begynner gradvis å bli bedre=)

så tusen takk for hjelpen=D

off bare glem siste innlegget fra meg...nå er alt like ille igjen. han hadde ei bæsjebleie,noe som ikek er ofte siden det som regel går i do, og nå er baken like ille...store sår på hele stumpen. og eg skiftet bleia med en gang!!og luftet den. i dag har han gått i brettebleier uten ullbukser for å få luft. noen ganger bruker eg bare en "gulpeglut" som er brettet, og tar inni ei brillebukse,for å lufte mest mulig. men er like ille. beggyner å bli frustrert nå!!

HI

Har ikke prøvd denne på bleieutslett selv, men Eight hour cream fra e. arden er antibakteriell, og super på alt fra tørr hud, små sår og brannsår. Brukes på mange sykehus og av mye helsepersonell, og har solgt den til mange som sier den er det eneste som hjelper på bleieutslett. Super fordi den ikke ødelegger huden slik mange kortisonkremer kan gjøre...

oi, det har eg ikek tenkt på. har nettopp introdusert han for fersken...og fått tomatsaus en god stund...han har foresten fått utslett rundt munnen også nå...han har melkeinntoleranse, og er veldig følsom mot all mat. når eg introdusere han for noe nytt, så får han alltid litt utslett rundt munnen første gangen, men går over etter en dag. men dette her på stumpen har vart siden jul/nyttår, og var rundt den tiden eg begynte å lage middag til han og introduserte. kan en ta tester på dette om det kan være noe matallergi? har fått bestilt legetime til han neste uke.

takk for svar foresten:):)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...