Gå til innhold

Begynne med pergo dag 3 eller 5?

Anbefalte innlegg

Hei dere som har fått pergo.

Fikk dere beskjed om å starte dag 3 eller 5? Jeg skal begynne dag 5, men har lyst å ha el så tidlig (så lite forsinka) som mulig (ellers kommer el muligens i påskeferien da vi skal være sammen med svigers : vanskelig å få til så mye sex som jeg gjerne vil ha..) og jeg mener å ha hørt at noen har startet på dag 3?? Stemmer det? og noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8619907-begynne-med-pergo-dag-3-eller-5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo yummym

Jeg fikk streng beskjed fra gynekologen om å starte på dag fem, hvor av mensens første dag regnes som dag en. Videre sa han at eggløsningen kunne ventes 4-5 dager etter endt kur, det stemte i hvertfall hos meg. Da hverken jeg eller min kjære lenger er noen ungdommer, foreslo han at vi skulle spare på "kruttet", dvs. ikke ha sex de sju første dagene før el. Så om ikke det var nok, så ifølge gynekologen, skal kvinnen ha sin orgasme etter mannen fordi orgasmen hjelper til med å få svømmerne dit de skal.

Er på min første pergokur, og har ikm om en uke. Har til nå ikke hatt noen bivirkninger med pergoen.

Lykke til!

Tror dette varierer litt fra person til person, og fra gynekolog til gynekolog. =)

Jeg skulle begynne på dag 4 og holde på til dag 8. Fikk resept på 3 doble kurer og fikk ikke beskjed om pausemåned.

Kan jo fortelle at jeg er 41 år, har regelmessig menstruasjon på 28 dager, har "alltid" el og ingen problemer med å bli gravid. Fikk Pergo fordi jeg aborterer, gyn mente disse kanskje ville modne "friske" egg. Var til kontroll etter første kur, og hadde da en folikkel på 2,4 cm, noe som er veldig bra (men jeg hadde også fått en cyste som sannsynligvis sprakk og skylte med seg både egg og svømmere, så jeg ble ikke gravid forrige måned...) El dukket opp på samme tidspunkt som da jeg ikke brukte Pergo.

Jeg har hatt en dobbelt kur, og har nå pausemåned, selv om jeg ikke fikk beskjed om det. Tror likevel det kan være sunt, Pergo er jo kraftige saker. I dag er jeg ca 4-5-6 dpo og er veldig spent på hvordan jeg ligger an denne pp...

Lykke til! =)

jeg fikk beskjed om at jeg skulle begynne på dag 4 også skal jeg ta en blodprøve på dag 24..

venter mens neste onsdag

håper spiren sitter etter første dobbel kur :)

gyno sa at det lønte seg å vente en mnd etter første kur, for da er sjansen større for å bli gravid enn om man går på pergo 2 mnd i strekk om dere skjønner meg..

Takk for svar alle dere. Tror jeg holder meg til det legen sa, han spurte jo om hvor lenge mensen varer og sånn - syns det er best å gjøre det "riktig". Nå har jeg jo ikm på mandag, så jeg håper det blir positiv test og da trenger jeg jo ikke pergoen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...