Gå til innhold

36 år , noen andre som er så gamle ?


loppe

Anbefalte innlegg

prøver å venne meg til tanken om å skulle bli mamma igjen. Syns jeg er så gammel. Men jeg leste man ikke blir tilbudt fostervannsprøve før 38. Noen som har vært hos legen og hørt om alt det farlige som kan skje når man er så gammmel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

såå gammel er du nå virkelig ikke da:o)hadde ei på jobb som var 41 her for to år siden vi...DA kan man begynne å snakke om fostervannsprøver og slikt;o)

du blir ikke tilbudt det automatisk nei,men vil tro du får om du spør..men er jo en sjans å ta og da...ikke helt ufarlig for fosteret med en slik prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også 36 år, og venter nr. 3. Tanken har slått meg, at jeg begynner å bli litt for gammel for dette. Når jeg fikk nr. 2 for 2 1/2 år siden tenkte jeg ikke slik i det hele tatt... Men ser jo stadig vekk at det er mange som nærmer seg 40 og får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kjenner også flere på 40 som det har gått bra med. Men jeg har også hørt mange fortelle om kurven for downs og andre som går dramatisk opp etter 35, er livredd jeg igrunnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn:) Synes ikke du er gammel jeg, mange som ikke får siste før de er over 40! Prøv å nyt svangerskapet og kos deg, det går nok kjempefint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34, og får en liten omtrent samtidig med at jeg blir 35. Spurte legen min om alderen, og han sa at så lenge man har barn fra før, annså de risikoen som mye mindre. Har en søster som er 37 år og gravid (venter nr. 4)

Lykke til, og kos deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gammel? Synes jeg ikke du er.. Er selv 32, fyller 33 i august, og føler ikke at jeg begynner å bli gammel , hehe.

Her i huset ventes barn nr 9, min 6., og aller siste.. Skal kose meg masse med lille, og her er det 8 søsken som gleder seg masse sammen med pappen og meg.

Ønsker deg til llykke med den lille i magen. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke gammel...sånner det. Og den kurven skulle jeg ønske jeg kunne vise deg. den er ikke særlig dramatisk gitt. Var på genetisk veiledning og det øker fra 0,3% til 0,5 det er ikke så dramatisk spør du meg. Fra 44 -46 derimot peker den rett til værs, da er det en dramatisk økning, men selv da er jo ikke sjangsen særlig stor.

All denne informasjonen er ikke til det gode alltid synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er usikker, hør med legen din om duotest. Den er helt uten risiko for mor og barn. Men 36 er da ingen alder! Jeg fødte min første som 35 og vil være 37 når jeg føder nr 2. Det er stadig flere i 30-årene som får barn - enten for første gang eller som "runde 2" og det er jo flott. Ikke alle finner drømmemannen med en gang... ;-) Gratulerer så mye! Og kos deg med graviditeten og med å bli mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

 

Jeg er 38 år når babyen er født.Har barn på snart 15 år og 11.Skal på DUO test om 10 dager,,,,,,,,,Gruer meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...