Gå til innhold

Tar dere folat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at alle tar folat her inne? Begynte dere da dere slutta på prevansjon eller startet dere før?

Jeg var innom apoteket i går og så på eggløsningstester.De er jo så dyre.......

finnes det noen rimelige på nettet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte da jeg slutta på pilla. Kan ikke si jeg husker de var så dyre? eller er det testene som var dyre, kanskje.. he he... det er de jo...

Skrevet

rimelige tester på nettet ja. www.billigetester.no. Jeg har tatt folat siden før jeg begynte å prøve ja. Lykke til.

Skrevet

jeg har tat folat litt sånn av og på siden vi startet

prøvingen,men etter at jeg så bilde av ryggmargsbrokk

her for noen uker siden bestemte jeg meg for å ta det

helt til jeg er 12 uker på vei.

om det så tar 2 år til...

anbefaler alle å ta det,det gjorde legen min også.

Skrevet

Det er bra for hjertet også og ta ekstra folat...så det er jo ikke bortkastet!

Folat er så billig, så en liten pille hver morgen, sammen med litt andre vitaminer :o) Det er en liten pris å betale for å redusere risikoen for en en heftig sjebne.

Mener det å ha lest et sted at det er bra å ta det 2-3 måneder før en blir gravid. Tidligere tok jeg vel folat fra el til ikm, og håpet det holdt.

I mitt første svangerskap tok jeg fra jeg oppdaget jeg var gravid til ultralyd i uke 16, bare for å være helt sikker.

Finnes jo ikke skadelig, om man ikke har superangst for piller da...

Nam nam folat :o)

Klem fra fjollete Minni

Skrevet

Jeg tar folat og en del andre vitaminer mens vi prøver. Tar ingen sjanser! Er ikke akkurat så dyrt at det er noe å tenke på!

Skrevet

Hei takk for det det var jo mye billigere på nettet :)

Skrevet

Hei, ja jeg tar folat :-)

Skrevet

tar folat, multivitamintilskudd og omega3 (uten a og d vitamin) man skal ikke ha for mye av det...

og alt dette har jeg inntatt siden... jah... i 14 pp nå!!

Skrevet

Jeg tar også folat - har gjort det siden vi begynnte å prøve i august!

Skrevet

Dytter... :-) Tar folat ja. Det er kjempeviktig! Jeg kjenner en med ryggmargsbrokk, og DET er noe som en bør gjøre alt en kan for å forebygge.

Skrevet

Folat og vitaminer må man ha ja:)

Skrevet

Jeg tgar folat med noen vitaminer i samme pille..pluss at jeg skulle bynne med omega 3..men så hvor svæææære de var..så vet ikke helt.men må vel:P

Skrevet

Jeg tar folat og tran, begynte med folat før jeg sluttet med p-pillen, faktisk! Var ganske så verpesjuk i høst, så mens jeg gikk og planla å slutte med pillen begynte jeg med folat.

Ikke noe farlig å ta folat, det som ikke brukes opp skilles ut av nyrene i urinen.

Har du nettopp begynt å prøve?

Skrevet

Jeg tar folat, tran og multivitaminer;-)

Skrevet

Folat og multivitaminer! Viktig :o)

Skrevet

Tar tran i tillegg til folat, glemte vel å si det. Satser ellers på at jeg får i meg de vitaminene jeg trenger. Tar også jern siden jeg generelt er slapp + lav blodprosent. Så 4 piller om dagen får holde! : )

Skrevet

Begynte med folat da vi bestemte oss for å prøve, samme forrige gang.

Skrevet

tok ingen vitaminer, folat e.l når vi prøvde men nå etter at jeg har testa positiv var det rett på apoteket for å kjøpe=)

Skrevet

Jeg går fortsatt på piller jeg da men vil forebygge mest mulig.

Har planer om å slutte på pilla om en liten stund.

Jeg har passet ei jente med ryggmargsbrokk så jeg vet litt om hvordan hverdagen blir til en som rammes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...