Gå til innhold

min fødselshistorie på godt og vondt

Anbefalte innlegg

heisann!!Her sitter jeg og tenker tilbake på min fødsel som fant sted på sus for 2 år siden om to dager!!

Jeg satt alene og så på sex og singeliv da kynnerene var ganske sterke.Egentlig så var jeg langt ifra sikker på at tiden var inne pga kynnere var langt ifra noe ny opplevelse+di hadde lurt meg et par ganger tidligere for og si det slik..

kl var 19.30 og ca 20.30 ringte jeg til både søskenbarnet mitt og moren min som skulle som planlagt være med meg på fødselen.

Jeg tok en taxi opp til mamma og ca 2 timer etter så var vi alle tre på vei til sus.For min del så passet det perfekt å komme på det tidspunkte 23.30 pga da begynte riene å bli vonde.

Utifra undersøkelsen fikk jeg bekreftet at jeg kun hadde 2 cm åpning og valget om å reise hjem var åpent.Jeg var såpass sikker på at fødselen var i gang at jeg valgte og bli.

Da avgjørelsen var tatt fikk jeg klyster og ble innlagt på føden.Helt uvitene om hva jeg gikk til og hvilket smertehelvete jeg skulle igjennom ville jeg med stolthet og styrke klare meg uten smertelindring.

Da smertene forverret seg takket jeg ja til og prøve lystgass.Jeg ble kjempe fjern-lo så mye at jeg var redd jeg skulle falle ut av sengen.

Desverre var det ikke samme effekten av den senere.Ble fjern men for overveldet at smerter til og kunne le..

5 timer etter ble jeg beordret opp av badekaret som jeg hadde hvert i den siste timen.jeg begynte å få pressrier og måtte derfor undersøkes.Da hadde jeg hele 9 cm åpning.9 cm på 5 timer er et ganske stort fremskritt.Da skulle jeg bare ligge og jobbe meg igjennom riene til den siste cm var til.Jeg husker jeg var helt besatt av lystgassen.Hadde jævlig vondt i ryggen ,låret og underlivet mitt føltes som om det sko revne.Husker jordmoren sa-nå må du bare slappe av for du har ikke ri nå.hallo!!!!!Jeg kjente smerter allikevel.

I etterkant har jeg undersøkt og fant ut at grunnen til at jeg hadde vondt i låret var pga press på isjas-vett ikke hvordan det skrives men trykk på i en nerve som stråler ned i høyre lår.Dette syns jeg di burde vite og forklart.Da hadde jeg i hvertfall skjønt hvorfor det var så vondt mellom riene.

Søskenbarnet mitt måtte stå med meg i alle timene som gikk og stryke meg på ryggen.Mamma var gått hjem pga omgangsyke.

Egentlig er jeg ganske glad for det i etter tid.Vett ikke hvordan hun hadde taklet å se meg i den situsjonen så kansje det var en mening i at hun ble akutt syk.

Det tok lang tid for den siste cm-5 t og 40min.føltes som om jeg skulle revne helt da jeg presset for harde livet.

UTDRIVNINGSFASEN-etter dems beregning 1-15 min.Stundenten var med meg da jordmoren gikk for og hente tangen eller sugekopp-ikke før hun hadde gått for å hente den fødte jeg lille nurket mitt-som jeg fortsatt kaller henne!

KOM TIL VERDEN 10.13-15MARS

Flaks var det at hun kom når hun kom pga navlestrengen var slitt rett av da hun kom til verden.Kunne nok gått veldig galt...

Hun har nok hatt det veldig tøft hun også for hun hadde bæsja masse i fostervannet+ hun bæsja ut hele meg da di la henne oppå magen

Mens di sydde mine 16 sting-målte di henne til 3448-48cm lang-34 rundt hode sitt.

Etterpå la di henne inntil meg så hun fikk drikke av brystet mitt!!!!!!!!

FOR EN OPPLEVELSE Å SE SITT BARN FOR FØRSTE GANG

Uannsett smertehelvete så skremmer det meg ikke til en til !!!

Ikke med tanke på hva du i kjærlighet får igjen for det.Men ønsker selvsagt epidural neste gang.Ikke alle har god erfaring med det heller men jeg må bare ta sjansen på at det lindrer smertene mine litt neste gang.

Vil igjen takke søskenbarnet mitt rime for en fantastisk støtte og hjelp undere fødselen min.Takk for at du gidde meg mot til å jobbe meg igjennom smertene,

TAKK FOR AT JEG FIKK MULIGHETEN TIL OG SKRIVE OM

MIN FØDSEL

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...