Gjest Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Jeg regner med det varierer veldig, men når merket dere at strekkmerkene begynte å komme? Jeg har igjen ca ti uker til termin og er spent på når de dukker opp. Håper selvfølelig de ikke gjør det da... Er det noen som har sluppet unna forresten? En ting til; hvordan er det med nattesøvnen hos dere? Jeg våkner ofte midt på natta og får ikke sove igjen. Virkelig plagsomt når man skal tidlig opp på jobb, for DA er jeg trøtt!!
*Sjokomelk* Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 var ikke så heldig og få slippe unna de nei ...=) hehe fikk ett par i uke 24...også ser jeg at jeg har fått et par på sidene de siste dagene ....er i uke 38 nå .....håper det ikke kommer så mange flere .... våkner ofte om natten for å tisse! utrolig plagsomt..men er som regel så trøtt at jeg sovner igjen med en gang hvis ikke bekkenet begynner å tulle seg ...har vert mere sliten de siste 2 ukene og kunne sovet hele dagen håper han kommer snart !
PlinkiPlonk Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Nattesøvnen varierer veldig. Noen netter sover jeg godt, andre ganger er jeg våken i 2 døgn uten søvn. Da vil jeg bare dø. Har ikke fått strekkmerker ennå, er i uke 36. Fikk det ikke sist heller, enda jeg gikk opp 25 kilo, mye var vann grunnet SV-forgiftnng. Nå har jeg gått opp 12 kilo, og tror ikke jeg får det denne gang heller. Kanskje du slipper unna du og:)
snartmammapåny Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Jeg oppdaget mitt første i sta. Tror det muligens er et strekkmeke, men kan være at det er en blodåre. Lever jo i håpet;) Jeg er 37+4 i dag.. Det bare måtte komme...ARG!
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Lurer litt på om det er arvelig om man får mange eller ikke. Min mor har strekkmerker over hele magen fordi jeg vokste så veldig på slutten. Men uansett, man må regne med det, det finnes værre ting en strekkmerker. Blir litt forundra på slanke damer som har født to-tre unger og har en flat og merkefri mage. Hvordan er det mulig?!?!?! Heldige er de ihvertfall. På de fleste synes det at man har fått barn, det er naturlig og alle er vakre på vær sin måte. Gleder meg til resten av svangerskapet, fødselen og til å se vårt lille nurk, uansett hvor mange strekkmerker jeg får :-)
mayaya Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har ikke fått noen enda *bank i bordet*, og jeg har 10 dager igjen nå. Håper de holder seg borte.. :-p Nattesøvnen er helt herpa... Hvorfr ellers skulle jeg sitte her nå? :-p Sover mye bedre når jeg er alene i senga da, merkelig nok, men når jeg sover om dagen får jeg jo iallefall ikke sove om natten... Arg.. Men snart kommer jo småen, så da er det vel slutt på soving generelt.. *fnis*
lavero Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 jeg er i uke 36 å har vert uten strekkmerker!! juhu..men skal ikke juble for tidlig,for lurer på om jeg ser antydning til en liten strek hø.side..er veldig varierende fra pers te pers ..spørs hvilken type hud du har..jeg smører å smører med bodybutter jafall:)
mille80 Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har fått flere stykker på hver side av navlen. Er i uke 35
gledeseg:) Skrevet 14. mars 2007 #9 Skrevet 14. mars 2007 Jeg fikk på begge puppene i uke 30, men magen har holdt seg fin foreløpig=) er i uke 34 nå, så håper det holder seg, men det tviler jeg på=(
MillaMia Skrevet 14. mars 2007 #10 Skrevet 14. mars 2007 Jeg fikk ikke strekkmerker med mine 2 første, så jeg regner ikke med at jeg får det nå heller. Tror det er ganske genetisk. Noen smører seg ikke i det hele tatt og har verdens fineste hud etterpå, mens andre kjøper de dyreste kremer og ender påå med masse strekkmerker. Jeg har alltid smurt meg med Spenol, den er fet, billig og bra. Hver kveld, gjerne morgen også.
MAMMA1 Skrevet 14. mars 2007 #11 Skrevet 14. mars 2007 I første svangerskap var jeg 100% sikker på at jeg kom til å få like mye strekkmerker på magen som min mor har, spesielt fordi jeg alltid har hatt helt flat mage..og kunne ikke forstå hvordan den skulle strekke seg uten å få merker..Men det gikk bra, ikke ett eneste merke DER, men ellers over alt..på bryst,innside lår og rumpe! At magen unnslapp synes jeg fremdeles er merkelig. Nå er jeg i uke 32, med en helt annen magefasong enn sist, den strutter mye mer framover.Jeg har mistet følelsen på huden rundt navlen pga strekket/trykk på nerver kanskje, og kan tro at denne gangen må merkene komme.Men i mitt tilfelle merket jeg ikke strekkmerkene før etter svangerskapet, når jeg ble slank igjen og "gropene" kom til syne.Vanskelig å se "alt" når huden er strukket..desverre.De fleste tror jeg må vente i spenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå