Gå til innhold

Begynnende svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Æsj....

Var hos legen i går, og prøvene viste økt blodtrykk og protein i urinen. Ned igjen i dag.. Samme i dag, bare litt mindre spor av protein..

Fikk time på Ullevål, og legen sier at jeg pr definisjon har mild svangerskaps forgiftning... Rar lege, og vi ble mer forvirret av hans svar...Skal tilbake på fredag, og hvis prøvene er forverret blir jeg satt i gang..

Jeg har termin på torsdag, og er derfor lei..

Ble så deppa av denne beskjeden, og ikke minst redd....

Noen som har samme opplevelse????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8617382-begynnende-svangerskapsforgiftning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt var 140/85 ved siste måling.

Skjønner godt du ble engstelig, for det er jeg og.

Men får du vondt i hodet, hadde jeg kontaktet føden. Ikke ta noen sjanser.

Jeg har fått erfart at leger sier så forskjellig, blir helt oppgitt.. Jeg har en lege som ikke tar noen sjanser- heldigvis...

Jeg ble sendt opp til Ullevål i går, skal tilbake på fredag.

Det er bedre å ringe en gang for mye, eller en gang for lite.. Husk det....

Det er lett å føle seg overnervøs, men det er snakk om helsa til deg og barnet.. Jeg har ikke tenkt å ta noen sjanser, og ringer hvis jeg får hodepine...

Har du hovnet opp i kroppen???

Hei, har det samme her. Var på kontroll idag og da fant man spor av protein i urinen, forhøyet blodtrykk og hodepine osv og det er visst vanligere nærmere termin. Men føler meg ikke så aller værst, og har hatt mye masrier i det siste. Og da hun undersøkte meg videre fant vi en moden livmorhals (eller den var ikke lenger der, jippi!) og åpning på 2 cm, så her kan det skje noe snart. Hun vil prøve å sette meg igang på søndag med såkalt "stripping" dersom ingenting har skjedd til da pga den gryende svangerskapsforgiftningen.

JM sa at det ikke er unormal at noen utvikler såkalt svangerskapsforgiftning nå så seint og nært termin, og så lenge den ikke er hissig, var det visstnok ikke noe å uroe seg veldig over. Men det er viktig å ta kontakt dersom formen skulle bli værre! Da vil de nok få fortgang på det hele, for det har jo med din egen helse å gjøre, og selvfølgelig trivsel til babyen. Så ville tatt det me ro, du er nok i de beste hender! :D Lykke til!

..venter også på en gutt btw :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...