Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Er det vanlig å punktere med luftfylte barnevognhjul? Hva gjør dere dersom uhellet er ute? Vi har skaffet en pumpe, men kan man få kjøpt ekstra slange/dekk? (Gjelder Joggster III) Tenker det kan bli kjipt å slepe en vogn med punktert hjul og knøtt hjem dersom vi er et stykke avgårde.
Mari26 Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Vet ikke hvor vanlig det er, men jeg har trillet lufthjul i 13 mnd uten å punktere iallfall:) Vet man kan få kjøpt ekstra dekk, men det har ikke jeg giddet-får gjøre det om jeg en dag skulle være uheldig. Hva med sånn skum da?Eller funker kanskje ikke på sånne dekk det?
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Har punktert en gang på 2 år, men gikk greit å trille hjem. Ble ikke helt tomt for luft med en gang liksom.
Forskeren Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Ikke så tungt å trille punkterte vogner. Har punktert 2 ganger og gått ganske langt likevel. Ikke like ille som på sykkel, liksom... Blir bare litt "treghet" i trillingen. Har punktert både foran (3-hjuling) og ene sidehjulet hver sin gang.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Dere kan stikke innom en bensinstasjon og kjøpe en flaske med dekkskum. Dette har jeg alltid i stelleveska. For jeg har punktert og vogna ble sjukt tung med all helgehandelen i kurven under(bagvogn) og en baby oppi på harde høstveier uten asfalt....
r r r Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Har kjørt vogn med lufthjul i snart 4 år (simo kombi) og har enda ikke punktert. Ideen om dekkskum hørtes fin ut. Men fungerer det på sykkelventiler da? Trodde de var beregnet på bilhjul som har bilventiler?
trebarnsmamma? Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Vi har punktert SJU ganger på et halvt år! Jeg synes det er helt sprøtt, begynner nesten å lure på om det er den sure naboen under oss som saboterer vogna eller noe, for ingen andre vi kjenner med lufthjul har noen gang punktert!!
TøffiTrynet☠ Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 Vi har en sportsvogn med lufthjul som vi har brukt til eldstemann.. Den punkterte HELE tida... Og mannen min har lappa dekk et utall ganger! Det var en billig vogn, og det er mulig det har hatt noe med saken å gjøre. Men nå har vi uansett gått for en vogn til lille frøet uten lufthjul. Tubeless, tror jeg de heter. Det er ikke hardplasthjul, og de virker å ha god kjørekomfort!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #9 Skrevet 14. mars 2007 Hvis du kan fylle luft av vanlig kompressorpumpe på bensinstasjonen så kan du også bruke skummet. Jeg har hatt både emmaljunga, simo, quinny, teutonia og brio og ALLE kunne jeg fylle med den vanlige fyllern på bensinmakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå