Gå til innhold

¤Samtale Riksen April-Mai skravletråd¤

Anbefalte innlegg

Oi, dollypopp, det er jo 19. april vi også skal til samtale. Tror du vi skal sammen da????? Vår er iallefall kl. 8.30. Dette blir spennende du. :o)

Sikkert noen som har avbestilt, siden dere fikk vite det først nå, det er jo supert det da. Men skal dere ha icsi? Det skal vi nemlig, men info om medisiner og hele prosessen er jo sikkert det samme.

Tenk om vi møtes der da, det hadde jo vært helt utrolig. :o)

Fortsetter under...

Så bra!!!!! Da er jo vi ganske likt i løypen da! Gleder meg noe helt sinnsykt! Er jo ikke lenge igjen i det hele tatt! Er så herlig å ha en dato å forholde seg til....

Dere må ha en riktig så fin påske, kose dere masse! :-)

jeg vet,ble helt paff jeg,trodde vi måtte vente myyye lenger.

vi skal inn kl 16.30,så er ikke samtidig,men vi kunne jo

møtt hverandre en dag.

vi får tilbud om ivf og aih står det,så skal få info om det.

har lest om flere som får tilbud om aih mens de venter på

ivf.

jeg også tenker at noen har avbestilt siden vi fikk så kort

varsel,men det gjør oss ingen ting:-)

er så spent!!

har hatt besøk av en baby på 6 uker nå,og det hjelper ikke

så mye på tålmodigheten....hehe.

Hehe, vet akkurat hva du snakker om. Var på babybesøk igår, en jente på 4 uker, blir jo så babysyk! Men får smøre meg med tolmodighet....

Vi fikk ikke tilbud om aih, og det er vel grunnet mengden til sambo, men kvaliteten er visst bra. Hva er problemet med dere da? Siden dere får aih tenker jeg....

ikke noe galt med meg,det eneste de er usikre på er at gubben fikk

100% utslag på det ene antistoffet de tester for.

men det trenger ikke nety noe siden han testet negativt på det

andre antistoffet.

så hvis dette ikke betyr noe så er det ikke noe på noen av oss...

regner ikke med at det er så alvorlig i og med at vi blir tilbudt

aih.hvis jeg ikke har misforstått helt...

Ok... De som er "uforklarlig barnløshet" prøver de sikkert aih først, men for oss kan vi ikke det da sambo har for lite mengde....

Håper det klaffer for dere der da! :-)

Annonse

hvordan har dere det i påsken jenter?ute på tur??

jeg var å besøkte verdens fineste nevø i går:-)

sååååå skjønn da.får ikke noe særlig lyst på min egen....

"bare" 11 dager igjen til samtale nå.

har tenkte litt på det aih greiene.

pga ferie og sommerstengt lurer jeg på om vi ikke får

kommet igang før i august.....:-(

mange som har sagt at de startet første mens etter samtalen,

det er jo såfall 4 dager etter,så hvis vi er heldige rekker vi det

kanskje....*håpe,håpe*.

er så ekstremt utålmmodig for tiden.

har eksamen om 5-6 uker og nesten ikke leste i det hele tatt

siden før jul.........

Hei på dere vente-jenter! :o)

Nå er det jammen ikke lenge igjen altså! Bare 10 og 11 dager, snart bare en uke. Tida går så fort nå, det er deilig! Jeg har IKM om en uke, og tenk om jeg skulle være gravid nå da.....håpe, håpe, håpe....

Hmf, ble litt rotete dette... Wannabemamma, når hadde du samtale igjen? 30. april? Ikke lenge det heller. :o)

Hatt en fin påske jenter? Vi har vært noen dager på hytta, kom hjem i går og har jobbet i dag. Har tjent godt på de røde dagene og litt overtid i forkant, så har vel snart tjent inn medisinene. :o) Nå surfer jeg litt rundt på nettet, leser gamle innlegg på bim og leter etter gamle kjente på facebook. Har så mye luft i magen at jeg får ikke være i stua. :o) Symptom??? Eller bare kålen jeg spiste i går, hehe....

Vi får håpe den neste uke går fort, får underholde hverandre litt i ventetida.

Klemmer

hallo!

deilig med hytte da!!

bare vært hjemme jeg da,men har fått lit tid sammen med gubben

og det gjorde jo ikke noe.vi ser hverandre ikke så mye til vanlig så...

vært på sykehuset i dag også.

blir jo helt tullete av å holde en sånn liten baby i armene...hehe.

bare 10 dager igjen ja:-)

Hei på dere jenter!

Har hatt en fantastisk fin påske, bare kost meg. Skulle hatt en uke til, den har jo gått så fort! Ja, nå er det ikke lenge igjen, men jeg skal trekke visdomstann dagen før, så jeg stresser ikke med at det skal gå fort nå, hehe :-)

Får satse på at det ikke tar så lang tid å vente, men har de sommerstengt? Når begynner den isåfall?

jeg trakk en tann for noen uker siden.kjente ikke noe,plutselig

var den ute.er ikke som for 10 år siden,da de måtte bruke alle

sine krefter på å få tennene ut....nå bare skrur de den lett ut.

noen mener de har stengt i juli.håper ikke det,for da må vi vente til aug-sept med aih....men,men..

bare 9 og 10 dager igjen nå....

kommer ikke til å få sove natten før.....

så fint at du har hatt en fin påske!!

alltid deilig med ferie:-)

Ja, det er så herlig med ferie!

Ang tannen, ikke bare til å trekke ut min skjønner du. De må sage av kjevebein, knuse den i 2 eller 4 og plukke den ut. Så jeg gleder meg ikke akkurat. :-)

Er så herlig at det er fler som er på samme stadiet i prosessen!

oi,det hørtes ikke godt ut...

godt det finnes bedøvelse!!!

er så utålmodig jeg nå assa....bare 8 dager igjen.godt jeg ikke har visst om timen i flere mnd...hehe

nå er det flere som sier det er 2-4 mnd venting på aih,så da kommer vi

ikke igang før aug-sepy uansett.men herlighet,er jo ikke lenge til det da.

i morgen er det 6 uker til vi drar på ferie:-)

Annonse

sjitt ass,det er bare 6 dager igjen....

tror egentlig ikke denne samtalen blir så veldig spennende,

så vet ikke helt hva jeg gru-gleder meg til,men.

prøver å lese litt jeg da,men tankene ligger litt lenger vest for oslo....

ser for meg at jeg kommer til å ende opp uten utdannelse og uten barn...

skikkelig optimist....hihi.

regner med at det ikke bare er jeg som teller dager....

Nei, jeg teller og teller for harde livet, og det ser ut til å hjelpe. :o)

Under en uke for oss nå, og nøyaktig en uke for Loop.

Tror vel egentlig ikke det skjer så veldig mye på samtalen, men det som er spennende er jo at vi da kan få vite oppstart på forsøk, sånn ca. iallefall. Det er det jeg er mest spent på!

Håper dere har fått helg nå jenter. Jeg skal jobbe resten av helga, bare fri i dag. Har gått tur i sola og kost meg med shopping. Utrolig deilig ute nå, håper det fortsetter sånn. Helga skal visst bli veldig bra, så vi skal mye ut på tur med brukerene.

Må komme igang med lesinga nå dollypopp, du klarer det du, vettu!

Håper blærekatarren er bedre nå. Godt du kom deg fort til legen.

God helg alle sammen!

Ja endelig helg dere! Nå er det ikke lenge igjen! Tror heller ikke det skjer så mye på samtalen, vet sikkert det meste de informerer om, men det jeg gleder meg til er å få vite når ca vi kan starte opp. Virker bare helt fjernt å få barn nå, er jo så vant med at det ikke går, men nå kan det virkelig skje!

Dere får ha god helg jenter, så snakkes vi til uken! :-)

Så hyggelig at du tenker på meg dollypopp!

Tanta kom så presis atte, ingen tvil der i gården nei!

Tok en test i går, for å slippe å lure hele dagen på jobb, og den var selvfølgelig blendahvit! Så da blir det samtale på oss på torsdag.

Hadde jo i grunnen innstilt meg på den samtalen da, så hadde nesten blitt litt "skuffet" hvis vi slapp, hvis du skjønner hva jeg mener. Hadde vært topp å være gravid selvfølgelig, men har jo hatt nedtelling til samtale i 2 måneder nå. Dessuten er tanken på å være gravid faktisk litt skummel, for jeg er redd jeg kommer til å bruke så mye krefter på å være bekymret.

Vi får sammenligne erfaringer på torsdag, når vi begge er ferdig. Skal du på jobb den dagen? Jeg skal egentlig på kveldsvakt etter samtalen, men er litt redd for at jeg kommer til å ha hodet heeeeeelt andre steder. Ikke så bra det, når man jobber med autister.

jaja,men da var det kanskje "like greit" at tanta kom da....

jeg også synes det virker veldig skummelt å bli gravid.

har jo ventet ganske lenge ,så kommer til å bli helt oppsurd

hvis det først skjer....

jobber ikke jeg....så drar nok rett hjem etter samtalen.

vi har jo ikke time før 16.30....men skal på skolen først!

kommer til å lære masse den dagen.....hehe.

jobber du med autister,så spennede!

synes du skal ta deg fri den dagen jeg!

blir sikkert mange inntrykk og mye å tenke på etterpå.

bare 3 dager igjen....syyykt.....

gubben er mest redd for at vi skal møte noen kjente.men da er jo

såfall de i samme situasjon som oss....men tviler på det!

hvor er det med deg maybe??

ikke lenge igjen nå......

lurer på om jeg skal ta meg fri fra skolen i morgen jeg,

blir litt stressa av det her,tror ikke jeg kommer til å få

med meg så mye....

loop:

hvordan er nervene dine om dagen??

Nå er dagen her straks jenter.... Kan virkelig ikke tro at det har gått så fort.

Har ikke så mye fornuftig å si, men ville bare ønske deg lykke til i morgen dollypopp! Jeg har vært på jobb i 11 timer, så er litt trøtt og ør. Må skynde meg å sove litt, skal jo tidlig opp. Oppdaget akkurat, til min store glede, at timen var 9.00, ikke 8.30 som jeg har trodd. Litt mer tid til å sove... Har fått hele dagen fri, men skal ha to timer opplæring på ny bruker. Det skal nok gå greit!

Lykke til altså, vi skal komme med oppdatering til dere andre med en gang vi er ferdige!!

Klemmer fra trøtte lille meg....

Nå er jeg tilbake med rapport, men du har kanskje reist allerede dollypopp? Spent på å høre dine erfaringer, vi sitter iallefall igjen med et veldig positivt inntrykk.

Samtalen startet med gjennomgang av alle medisiner, papirer og selve prosessen av en koselig sykepleier som het Trine. Sikkert den samme du treffer dolly, for hun skulle visst ha slike samtaler hele dagen. Vi fikk se hva slags medisiner vi skulle bruke og demonstrasjon av sprøytene (gruer meg litt til det da....)

Deretter kom det en bioingeniør som forklarte litt om uttak og befruktning av egg, og som etterpå ga oss en omvisning på IVF-klinikken.

Så måtte min mann avgi ny sædprøve og til slutt var det samtale med lege og en kjapp UL for å se på eggstokkene mine. Så var det hele over!

Jeg skal ringe inn mens allerede i mai, og deretter blir det oppstart med nesespray enten en uke før neste mens (etter at jeg har ringt inn), eller så må vi vente en måned. De vet ikke hvor stor pågang de har før vi ringer inn mens, og siden vi skal ha icsi er det mulig ventetiden blir litt lengre, for de tar inn litt færre enn ved vanlig IVF. Men med flaks kan vi være igang allerede i juni/juli og helt sikker i august!!

Det var min dag. :o) Spent på høre fra dere andre. Vi har vært på Ikea en tur etterpå, bare koser oss i dag.

Klmmer

HALLOOOOOOOOOOOOOO!!!

er her enda:-)

vært i dusjen da...

så bra at dere er fornøyde!

har hørt at de er velig hyggelige der.

dere er jo snart igang!!det er jo fantastisk!!

det er jo ikke lenge til i det hele tatt!

mannen må ta ny prøve ja....tror ikke jeg skal fortelle han det...hehe.

synes ikke det er så kult...

det står 6-9 mnd ventetid på ivf,men det spennede blir når

vi kan komme inn til aih.

dere var ikke sammen med andre par eller??

nå er dere ferdig med dette og ett skritt nærmere:-)

Ikke sikkert han må det da, bare hvis det var lengre enn 6 mnd siden forrige prøve. Og vi er jo henvist pga av dårlig sædkvalitet da.

Vi var sammen med 2 andre par. Det ene paret var fra Drammen, og mannen min kjente han igjen fra ungdomstida. Ikke flaut da, var egentlig god stemning under hele greia. Jeg blir alltid så fnisete under slikt, og sliter litt med å holde meg alvorlig, hehe.

Det må jo være enda kortere ventetid på aih da??

Lykke til iallefall!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...