bowie71 Skrevet 13. mars 2007 #1 Del Skrevet 13. mars 2007 Sønnen min er 9,5 mnd og har full puppenekt. Han ble fullammet til han var 7 mnd. Nå er det nesten helt håpløst å få ham på puppen - får det til bare en gang om natten innimellom. Jeg har pumpet meg lenge, men bestemte meg i forrige uke å gi opp. Nå angrer jeg meg, og har begynt å pumpe meg igjen. Får ut veldig lite, ca 20 ml hver gang. Jeg tenker å prøve en periode med intensiv pumping og syntocininspray, for å kanskje få opp melken. Er det håp om det? Sønnen min er født to mnd før tiden og trenger antistoffene mine. Han er jo bare 7,5 mnd korrigert. Har slitt med å holde på melken hele tiden, men jeg vil så gjerne få det til! Så et siste spm: Sønnen min liker ikke vann eller annen drikke, så jeg gir ham mme til hvert måltid. Er det galt? Leste et svar fra expat her inne om at de ikke skal ha mer enn 500 ml mme i døgnet når de får grøt. Han får grøt til hvert måltid, og den mme han orker å drikke. Noen ganger er det 200 ml andre ganger 30 ml. Han får nok til sammen en god del mer enn 500 ml i døgnet. Jeg trodde babyene var selvregulert jeg... Veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8616494-til-dere-snille-ammehjelpere-eller-erfarne-mammaer-ad-puppenekt-melkeproduksjon-og-mme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 13. mars 2007 #2 Del Skrevet 13. mars 2007 Vel, korrigert, så trenger kanskje din lille litt mer. Vektoppgang betyr også mye. Immunstoffene blir konsentrerte når du har lite melk. Det går an å få melken godt opp igjen... Hvorfor nekter han, har du funnet ut hva som står på? Tar han pupp når han sover på dag? Husk at du kan gi mme uttynnet med mer vann hvis det ellers blir mye. Selvregulert er de mest fra pupp, de kan ha tekniske problemer eller nødes... Du kan forresten også forsøke sånn liten pop-topp imsdalsflaske, det er vanlig at det er det eneste de aksepterer ihht vann. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8616494-til-dere-snille-ammehjelpere-eller-erfarne-mammaer-ad-puppenekt-melkeproduksjon-og-mme/#findComment-8616631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå