Gå til innhold

Herlig far, men medet voldsomt temperament...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er samboer med en fantastisk mann, som er omsorgsful og tilstedeværende på så mange måter.

Utad virker han som den perfekte mann. Venninnene mine forguder han og familiene våre ser på oss som det perfekte par...

Det er ikke helt slik...

Jeg er en jente med feil og mangler som alle andre, men livsfilosofi går ut på å søke harmoni og være god mot andre.

Likevel lever jeg i et forhold som ofte oppleves som en krigssone.

Fra å være en myk frokostlagende mann, kan han plutselig bli ilsint.

Noen gnager på døde ting som skap, dører etc, andre ganger skriker o smeller han til meg for den minste ting.

Det siste eksemplet skremmer meg mest. Vår sønn våknet litt for tidlig her om dagen. Jeg gikk på do mens han forsøkte å roe han ned.

Sa da at min samboer burde skru på musikken, nattadyret for å gi signal om ro for gutten vår.

Han hørte ikke etter - jeg gjentok dette tre ganger i en rolig bevisst tone.

Resultat han snur seg og kliner til meg mindt i øyet.

Det er første gang hans temperament har resultert i en fysisk skade, men jeg har ventet på det.

Jeg er glad i han, later som jeg har tilgitt, men har en uro i magen.

Jeg er så utrolig lei av hans kraftige temperament....Det terer på min kjærlighet.

Vi har vært sammen i 4 år nå, han har ikke truffet meg så kraftig før.

Jeg tror ikke han tenkte klart da det skjedde - men likvel er dette er reusltat av et enormt sinne han tydeligvis er født med. Foreldrene hans sier han har vært tempramenstfull fra starten.

Hva gjør jeg for å holde kjærligheten i live etter å ha blitt fiket så kraftig til kl 06 om morgenen?

Skrevet

"Hva gjør jeg for å holde kjærligheten i live etter å ha blitt fiket så kraftig til kl 06 om morgenen?"

Har du virkelig lyst til å holde liv i kjærligheten til en VOLDELIG mann? Vil du at barnet ditt skal vokse opp med en mann som mister besinnelsen - og som du er REDD for?

Stakkars unge...

En mann har aldri noen unnskyldning for å bruke vold.

Du bør be kjæresten din søke hjelp - noen voldelige menn har faktisk bedret seg etter behandling. Hvis han nekter å søke hjelp, eller får hjelp uten å bedre seg, er det bare en ting å gjøre:

Slå opp - og kom deg vekk fra han.

Skrevet

Og at du kaller han en "herlig far" er ganske drøyt.

En herlig far SLÅR IKKE BARNETS MOR!!!

Skrevet

Det er trist å si men godtar du at han slår deg en gang, vilje eller ikke kommer han mest sansynlig til å gjøre det igjen.

Du kan ikke akkseptere at han slår verken deg eller ting.

Han har tydeligvis et problem. noe gjør han sint og frustrert og han trenger profisjonelt hjelp for å finne ut av det. Man går ikke rundt med masse sinne for at man er født sånn. Noe plager en.

tenk deg om hva om neste gang så er det sønnen din han slår? Ville det da hjelpe om han sa at det ikke var med vilje og ba om forlatelse?

Du må gi han beskjed om at enten søker han hjelp ellers så går du og barnet. Det er vanskelig men det er deres sikkerhet som MÅ kommer først.

Har en mor som jobber på et krisesenter og har møtt mange triste sjebner derfra.

Og nesten alle de jeg har snakket med sier at de skulle ha gått etter første slaget/sparket.

Men de elsket jo mannen og var så sikre på at han ikke mente det. Og tilga når han gråtkvalt ba om det.

Problemet var at etter første gangen tror de at du tilgir hver gang bare de sier det ikke var med vilje og at du er lei deg.................

Har fått beskjed av så mange av disse damene som har levd det..... Slår kjæresten/samboer/mannen deg en gang så kom deg unna. Det blir bare vanskligere og vanskligere for hver gang.

Jeg ga samboern min beskjed før vi flyttet sammen at det er 2 måter å miste meg, uten tvil og på dagen. Om du er utro så mye som en gang. (og vi har diskutert hva jeg mener med utro) Eller om du utøver på noen måte vold mot meg. En gang er allt det tar.

Skrevet

Hvis det du ønsker er å holde kjærligheten i live, er det en ting du kan gjøre.. Få han til å søke hjelp! Hvis han kan slå deg en gang uten noen store konsekvenser, så kommer det til å skje igjen. Hva med den dagen det er gutten som irriterer han så mye at han slår han?? Jeg har aldri blitt slått, men faren min ble slått av faren sin. Han ble slått pga han gikk imellom mora og faren når faren slo mora. Han fikk faren til å slå han i steden for mora. Er det et slik hjem du ønsker å ha? Et slik liv du ønsker for sønnen din??

Jeg skjønner at du er glad i han, og at han har mange bra egenskaper, men det hjelper ikke med mange bra egenskaper når man har en såpass negativ egenskap.

Så jeg syns at enten må han få hjelp eller så bør du komme deg unna han, selv så vondt det sikkert også vil være. Men om du ikke klarer det for din egen skyld, så gjør det iallfall for sønnen din sin skyld!!!!! Lykke til!

Skrevet

Min samboer har også en kort lunte. men har ALDRI latt det gått ut over mennesker eller dyr.

Som regel knuser han en ting, sparker i en dør eller noe.

Da ser eg bare på han, rister på hodet og sier,- Så rike er vi ikke, at du trenger å ødelegge ting i huset vårt, din tullebukk.

Han roer seg raskt ned itte på, -skjemmes og rydder opp etter seg.

VISS han noen gang skulle fiket til meg, eller våre barn, så forlater eg han på dagen!

Eg HATER menn som bruker makt!

I mine øyner er det et svakhetstegn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...