Gå til innhold

Kan noen gi meg ca pris for skifte bordkledning og tak? PLEASE!

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEI!

jeg sliter! huset er fra 1979, og tak og bordkledning har nådd max alder, bordkledning smuldrer....

kan noen PLEASE PLEASE PLEASE anslå litt grovt hvor mye det kommer på? jeg er grønnskolling...er det i titusen, hundretusen eller millionklassen?

hva hvis du gjør det selv? selv om vi aldri har gjort det selv

kan noen anbefale noe firma etc?

håper på mange gode svar! dette er i stavanger da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigers fikk byttet taket(takstein, pappen under, snølektere og bordene på siden av taket)) og pipen og det kom på cirka 150 tusen (i Bærum). Jeg vet ikke hva det vil koste for kledning...

• 2 uker senere...
Skrevet

Byttet kledning, lekta ut og isolerte. Gjorde all jobben selv. PES, men kom på 30.000.

Pris på takstein varierer m hvilken type man skal ha. -Byggmakker har vel takstein-kalkulator.

Skrevet

Et hus fra 79 burde i utgangspunktet hatt hel panel. Vet at på 80 tallet ble det solgt en malingstype som ga råteskader, og produsenten ble erstatningspliktig. (husker ikke hvilken)Sjekk opp det først. Hvin man bare skal kle om et hus, kommer du langt med noen titalls tusen, hvis dere gjør jobben selv. Er det kun panelen som er dårlig, kan jeg ikke skjønne at det er nødvendig å lekte ut. Holder med å bytte plankene. (Hvis du ikke skal etterisolere i samme slengen) Da slipper du også jobben med å flytte ut vinduene. Er ikke sikkert du trenger skifte alle veggene. Sydvegg er som regel dårligst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...