Gå til innhold

Kaia er kommet til verden, flott fødsel!! (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Termindagen kom og gikk uten at jeg merket noe forskjell, ingenting skjedde dagen etterpå heller, og jeg begynte å bli sånn passe lei... Så kvart over tolv natt til dag to over termin, oppdaget jeg at jeg hadde litt blod i truseinnlegget. Ringte mamma og spurte hva dette var, hun ba meg ringe til føden å spørre. Ringte til føden, de ba meg slappe av og sa jeg kunne komme hvis vannet gikk eller hvis jeg fikk rier med 10 min. mellomrom, men mest sannsynlig kom det til å gå dager før det skjedde noe, siden jeg var førstegangs... Akkurat i det jeg la på telefonen fikk jeg et tak i magen, det gjorde kjempevondt og det kjentes ut som jeg måtte kaste opp, ble usikker på om dette kunne være en rie, trodde ikke de skulle være så intense helt i begynnelsen. Fant ut at jeg skulle ta meg en varm dusj, for det hadde jordmor sagt jeg kunne gjøre når jeg begynte å få rier, så jeg forberedte meg på en rolig natt hjemme før jeg dro på sykehuset. I dusjen kom det flere rier, og jeg trodde jeg skulle rive dusjarmaturen løs fra veggen jeg holdt meg så hardt fast. Samboer ble engstelig og ringte til føden på nytt, de sa jeg kunne komme til en liten sjekk hvis det ville få meg til å føle meg tryggere. Så vi stappa noen ting i en bag og kjørte til sykehuset, klokka 00.45 undersøkte jordmora meg, jeg hadde helt utflatet livmorhals og 4-5 cm åpning, fikk jo helt sjokk, var jo bare en halvtime siden jeg bare hadde en liten blødning!

Jordmora tappa vann i badekar og jeg lå der kanskje 20 min. så måtte jeg opp på do for å tisse, når jeg var ferdig tenkte jeg å gå i badekaret igjen, men jordmora tok meg inn på fødesalen i stedet, fikk varme omslag på magen og ryggen, etterhvert fikk jeg lystgass på riene. klokka 01.50 gikk vannet, jordmor sa jeg hadde åpning til å begynne å presse, men at vi kunne gjøre det på gulvet. Så tok jeg noen rier på knær lent over sengekanten, noen rier med samboer som prekestol, men han fikk stakkars så vondt i ryggen når jeg hang meg på han at jordmor henta en ordentlig prekestol til meg, etter noen rier her også spør hun plutselig om jeg har tenkt over hvor jeg vil være når ungen kommer ut... jeg legger meg i fødesengen og jordmora ber samboer å finne frem kameraet, det ligger selvfølgelig i bilen, vi skulle jo bare på en liten sjekk! Jordmora ba han springe som han aldri hadde gjort før, og jeg tror seriøst han brukte under 1 min før han var tilbake...

Så begynner jeg å presse ordentlig på riene, har ingen anelse om hvor lang tid fet tok eller hvor mange rier det var, men plutselig sier jordmor at vi kan se hodet, og ja der stakk det et hode ut mellom beina mine, det så helt fjernt ut! På neste rie kom resten av jenta ut, klokka var da 03.18. Hun var 50 cm lang og veide 3725 gram. Babyen ble lagt til brystet mitt, og jeg har aldir vært så lykkelig i hele mitt liv! Pappaen fikk klippe navlestengen, og han fikk holde henne mens jeg fikk noen få sting i underlivet...

Så trillet de inn en ekstra seng og vi fikk sove resten av natta sammen alle tre, det var helt fantastisk! Så for alle de som går å venter og føler seg som fødetegnhypokondere, jeg merket ingenting før 3 timer før jenta var ute! og til dere som gruer dere, det var vondt, men virkelig ikke SÅ ille, og dessuten var det jo verdens beste premie som ventet når vi kom i mål:) Så nå koser vi oss hjemme, jeg, sambo og lille Kaia:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer såå mye med den lille, lykke til dere får kose dere masse.

Skrevet

*snufs* nå er jeg fjåsete, men her sitter jeg med tårer i øynene... Gratulerer så mye :))

Skrevet

Gratulerer med jenta, og takk for en fin fødselshistorie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...