Gå til innhold

Hvor lenge?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.....Hører egentlig ikke til inne på dette forummet....men nesten da:-)Er 34 og prøver VELDIG å bli gravid med nr.2.Har holdt på i 5 mnd. nå og er begynt å bli ganske så rastløs og utålmodig....siste gang(for 2 år siden) klaffet det på første forsøk. Er det virkelig så vanskelig å bli gravid når man er 34 eller mer. Hvor lenge brukte dere på å bli gravide???

Takk for svar!

Fortsetter under...

Det er like ulikt når du er 35+ som når du er yngre tror jeg, noen bruker lang tid andre ikke. Jeg ble gravid på 1.forsøk med de to første barna mine, men denne gangen tok det 3 mnd. Jeg hadde en SA i nov. da tok det også 3 mnd før jeg ble gravid.

Min erfaring er at det tar litt lenger tid, men det stemmer jo ikke for alle.

Derimot øker nok sjangsen litt for at det ikke går bra hver gang når man blir noen år eldre.

Jeg er 36 og gravid med gutt nr 2. Denne gangen satt også hos oss på første forsøkt. Jeg var også veldig bevisst på når jeg hadde eggløsning og la opp løpet rundt det. Var likevel veldig overraset når jeg testet meg også at den var positiv. Med føste gutt tok det litt lengre tid. Hadde først en SA og så gikk det 2 mnd så var jeg gravid igjen. Jeg har vært veldig eldre.

Lykke til!! :-)

Annonse

Hei, vi måtte nok prøve lengre enn de fleste - i 1,5 år faktisk. Har ikke vært gravid før, og var blitt ganske voksen før det ble aktuelt for meg å tenke på barn så mulig det psykiske virket inn (kjente den biologiske klokka tikke...). Det årna seg til slutt likevel, helt uten hjelp. Kjenner flere som måtte prøvde ei stund før 2. mann satt også, så tror ikke du skal stresse alt for mye ennå.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...