Gå til innhold

til bake mel. var hos legen i dag

Anbefalte innlegg

jeg er helt fortvilet og sint, var hos legen i dag å trodde seff at han skule sjekke meg men neida han ville sende meg til gyn i stede.

HALLO tenkte jeg du er fast legen min du kan sjekke meg. men nå må jeg vente til jeg får inkallelse til gyn for å få vite hvor langt jeg er på vei.

da skulle gyn ta invendig ultralyd på meg for å få et svar,

så nå må meg og min kjære vente enda lengre før vi får et endelig svar.

noen fler som har opplevd dette???

vi ble ikke noe klokere=(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8614966-til-bake-mel-var-hos-legen-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

min søster hadde samme problem og legen hennes sjekket henne og kunne bekrefte at ho var gravid, det kan han jo kjenne.

jeg vet at jeg må ta ul for å finne ut termin,

men offer måtte jeg til legen før jeg kunne gå til gyn?? er det jeg ikke helt skjønner.

tenkte kanskje jeg kunne få et svar på at jeg var gravid..

selv om jeg egentlig vet jeg er det, for har testet 4 posetive og har di fleste symtomer hehe. men er liksom så spent=)

Veit alt om å være fortvilet og sint!! men jeg har vært hos 3 forskjellige leger som nekter å henvise meg til gyn -sjøl om jeg har prøvd i over 1 år -det føles faktisk VÆRRE!!

Du må prøve å tenke positivt nå, du skal faktisk få hjelp til å finne ut om det er noe galt. Er ikke sikkert det er det engang!:)

Det er helt vanlig, normal og riktig prosedyre at fastlegen ikke kan undersøke deg eller gjøre annet enn å henvise deg videre -du er heldig som har kommet dit!!!

håper du ikke må vente lenge!

Skjønner at du er skuffa over legen, men dessverre er det slik at fastlegen ikke kan gjøre så mye de første 20 ukene.

Synes du er heldig som skal på tidlig ultralyd! Det er jo ikke vanlig å få før i uke 18-20. Så nå får du se den bittelille!

Lykke til!

Annonse

Beveger meg litt på dypt vann nå, men er det ikke slik at fast leger vet litt om alt. De vet hvor de skal finne mer informasjon, og hvem man skal hendvende seg videre til. De har vel kanskje noen områder der hvor de kan litt mer, men generelt sett så må man videre til spesialister.

Vet man kan bli frustrert av denne ventingen, men du vet at du er gravid eller? Bare venter du på å få en mer presis termindato?

Uansett lykke til videre, og får håpe du får raskt en time hos gynokologen :o)

ja syntes jeg er heldig jeg oxo=)

men sist jeg var gravid kjente legen min på magen min å kunne si jeg var gravid men denne gangen gjorde han det ikke. er derfor jeg reagerte, og moren til min samboer er jo sykepleier å har jobbet på legekontor å reagerte som meg.

men får krysse det som kan krysses for at det ikke tar for lang tid=)

å i morgen skal jeg til bake til legen å ta blod prøver huff hehe...

ok,trodde det ar termin du var ute etter jeg.

men jeg tror det er vanlig at man må ha henvisning til gyn,

så lenge det ikke er privat.

jeg fikk hvertfall henvisning til sykehuset.

men kan legen kjenne om du er gravid eller ikke.

spiren er jo bare noen mm stor...

aner ikke jeg.

håper du får den hjelpen du trenger snart hvertfall,og

kos deg med spiren:-)

legen min kjente heller ikke på magen min når jeg var gravid sist. Synes det var rart. Men så var han heller ikke så flink med gyn.undersøkelsen. Er ellers superfornøyd med legen min! Så vi har nok litt like leger, som ikke er så gode på dette området!!

Krysser fingrene - håper alt går bra!

Annonse

Når jeg var gravid sist så var jeg på ul da jeg var 5+6 bare for å se om jeg virkelig var gravid, da tok han innvendig ul :) var tilbake 2 uker senere for også en sjekk...

dette hadde aldri min privatlege gjort for han har ikke utstyr til å ta ul..

så jeg var veldig heldig at jeg gikk hos en som samarbeider med jm som jeg gikk til også (har samme kontor)

håper du får time til ul snart slik at du får greie på når du har termin.?

ønsker deg lykke til

Når det gjelder å finne ut hvor langt du er på vei, er det kun UL som kan gi svar.

Riktignok kan man kjenne livmoren forstørret fra ca 9 uker etter siste menstruasjon, men det er ikke alltid like lett. De med mye "padding" på magen er det visst nesten umulig å kjenne livmoren på i det hele tatt.

Synes det er helt greit at du fikk henvisning til gyn jeg, og hvis du ikke skal til en helprivat gynekolog, må du jo til fastlegen for å få henvisning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...