Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Skal i gang med mitt første IVF forsøk og lurer litt på hvor lenge dere går på synarela nesespray før dere begynner med sprøyter.

I brevet står det at jeg skal jeg gå på nesespray i 5 1/2 uke før jeg skal til kontroll og evt begynne på sprøyter. Hvor lenge har dere brukt nesespray før sprøyter?

Hvor lang tid har det tatt fra begynnelse til slutt?

Mye bivirkninger underveis?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8614903-synarela-nesespray/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg begynte med nesespray 7/2, fikk mens 17/2, blodprøve 17/2 og evt samtale og begynte med første hormonsprøyte 22/2. Du skal nok ikke gå bare på nesespray i 5 1/2 uke det skal nok kombineres med sprøyter etterhvert. På Riksen der vi har gått har vi fått et fint skjema med aktuelle datoer som man skal følge.

Lykke til! :-)

Hei. Jeg startet med synarela 23feb. Satte min første dose med puregon idag, 13mars, og skal på undersøkelse 23mars. Uttak uka etter:)

Den første uka med synarela gikk kjempegreit, ikke noe mer enn litt vondt i hodet.. Men da neste uke startet, så merket jeg ganske så mye. Vondt i hele kroppen, slapp, kunne gråte for ingenting, hissig, masse hetetokter, osv.. Er derfor litt sykemeldt.. Greit å ta litt vare på seg selv oppi alt dette her. Men husk, det er ikke alle som får så mye bivirkninger:)

Lykke til!!

Hei på deg :)

Jeg startet på Synarela 23. februar. Var i går, 12.mars, til første UL/gyn, og da var alt klart til å starte på spray (Gonal-F) i morgen, onsdag 14. mars. Jeg skal "stikke" helt frem til 23. mars - da skal jeg på ny UL for å se om det er klart for eggløsningssprøyten og uttak/innsetting. Forhåpenltligvis blir jeg rugende på et påskeegg ;)

Den første uken min med Synarela gikk ikke så greit. Jeg måtte sykemeldes pga mye migrene. Men jeg er mye plaget med migrene ellers, og med Synarela skulle jeg helst ikke bruke migrenemedisiner (selv om jeg måtte gjøre det to ganger, ellers vet jeg ikke hva jeg skulle ha gjort!!). Men jeg slappet av og gjorde absolutt ikke noe den første uken. Jeg fikk sykemelding av fastlegen min som har full oversikt over IVFen. Resten av tiden gikk det bedre med hodepinen. Jeg fikk blødning til vanlig tid og samme type blødning som jeg pleier.. Ellers har jeg ikke merket så mye til bivirkningene. Det er jo veldig forskjellig fra person til person det da..

Ønsker deg lykke til :-)

Jeg skal på Ullevål. Har ikke fått noe annen beskjed enn å starte med nesespray frem til kontroll om 5 1/2 uke.

Er det så store forskjeller fra de ulike stedene? Etter mine beregninger så vil ikke jeg bli ferdig med første forsøk før i månedskifte mai/juni.

Hei!

Jeg gikk på synarela 2,5 uke - så begynte jeg å stikke samtidig som jeg tok spray i 10 dager til.

Fikk hodepine og ble utrolig irritabel og hissig. Helt ulikt meg. Nå er jeg imidlertid mitt "gamle" glade jeg igjen :-)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...