Gå til innhold

Svangerskapsforgifting

Anbefalte innlegg

Er det andre som har tegn på svangerskapsforgifting eller har hatt det i tidlegare svangerskap? Eg har fått en del eggekvite i urinen, ganske hoven og har fått høgare blodtrykk. Var på sjukehuset på fredag og alt var heldigvis bra med babyen. Artig å få sjå h*n på ultralyd so sent i svangerskapet, såg ansiktet utruleg godt :o) (Har termin den 6 april). Skal ikkje til doktoren att før i slutten av neste veke, synst det er litt lenge til med tanke på at blodtrykket osv kanskje forandrar seg. Men har forstått det slik at ein kan gå ei stund med det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8614346-svangerskapsforgifting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leger tar svangerskapsforgifting veldig alvorlig så hvis de har mistanke om det tror jeg de hadde bedt deg om å komme tillbake raskt. Jeg hadde +1 på protein og litt høyt blodtrykk og da tok de en ekstra kontroll etter to dager. Det var ikke sv.forg. men sjekkes nå hver uke for å være sikker. (er i uke 35 nå) Men hvis du er usikker spør bare om en ny time, bedre enn å gå å bekymre seg. Andre tegn kan være hodepine, vondt øverst i magen og synsforstyrrelser.

Når du var på sykehuset sjekket de helt sikkert blodgjennomstrømmingen i navlestrengen.. Så lenge den er bra, får babyen nok næring. Da lar de deg gå med litt større mellomrom. For min del var det sånn sist, så på de første 4 kontrollene hadde vi en uke mellom. Deretter begynte barnet å vise tegn på dårlig trivsel, da ble det annenhver dag. Så ble det igangsetting 5 dager over termin, pga lite fostervann. Min problemer begynte i uke 35-36 sist. Og det gikk altså bra til termin! Denne gang har det begynt tidligere, hadde temmelig dårlige verdier i uke 24 (hjelp....) men har gått bra til nå, er i uke 35. Skal til legen i morgen, var på grensen til å bli sendt til sykehuset sist, spennende hva som skjer i morgen. Du får ha lykke til med resten av veien, vet hvordan det er å gå og engste seg- men i mitt tilfelle gikk det veldig bra!!

Hei!

Har ikke fått svangerskapsforgiftning i dette svangerskapet, men jeg hadde det i forrige. Legene tar dette svært alvorlig. Jeg hadde høyt blodtrykk, vann i kroppen og litt hodepine. Fikk beskjed om å ta det helt med ro, og kontakte lege dersom jeg fikk vondt øverst i magen. Var til kontroll hver uke til jeg fødte. Fikk det ca en måned før fødselen. Gikk helt fint.

Takk for svar :o) Dei sjekka blodgjennomstrauminga i navlestrengen ja og at der var nok fostervatn osv. Alt var bra. Vart låk i magen og kvalme på mandagen + hjertebank, ringte til doktoren og prata med han då eg vart litt bekymra. Fekk kome til han no på torsdag, då hadde eggekvita gått ned frå 2 til 1 og blodtrykket hadde gått ned. Har fortsatt ein del vatten i kroppen men det skal eg ikkje klage over. Er berre kjempegla for at alt ser so bra ut no :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...