lillepusen Skrevet 13. mars 2007 #1 Del Skrevet 13. mars 2007 Er kvalm HELE tiden, våkner om natten til og med.Kaster ikke opp, har ikke gjort det i noen svangerskap (5 sv.skap, 3. unge -forhåpentligvis). Det er så ille at det er nesten det eneste jeg tenker på. Fordelen er at det er er godt tegn på liv- har merket de to abortene ved at kvalmen forsvant, men viljo gjerne ta meg av ungene mine også, da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8614146-%C3%B8nsker-alle-mulige-tips-for-%C3%A5-dempe-kvalmen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
evigoptimist Skrevet 18. mars 2007 #2 Del Skrevet 18. mars 2007 Føler med deg! Vet hvor ille det kan være..... Vært kvalm i alle mine svangerskap. Ble lagt inn på sykehuset en gang, operert inn cvk og fikk intravenøsst i 19 dager. Har det man kaller hyper emesis gravidarium. Dette har jeg gjort: - Lag te av ingefærrot ( kok vann, skrell litt skrell av rota og la det trekke oppi vannet en stund flr du drikker). - Mandler skal hjelpe, ( jeg spiste mandelbrød - det hjalp litt på toppene) - Mye søvn - Lite stress ( enklere sagt enn gjort med barn i huset fra før..) - Sykemelding Kvalmen kan utløses av tv titting, lyder, bevegelser, lukter, at du er sulten, at du er mett, at du er trett, at du er sliten....... (Det er i det hele tatt lite du kan gjøre om du blir så dårlig......) Blir det ille nok, og du kaster opp det du inntar, bør du oppsøke lege og få målt keton nivået i urinen. Da kan sykehusinnleggelse være et lurt steg! Normalt sett får fosteret den næringen det skal ha, og det er heller ikke farlig for mor - men, med mye oppkast må man følge med. Er faktisk ikke mer enn et par, tre år siden en kvinne i Norgen døde av dette fordi hun ikke fikk de vitaminene og næringsstoffene kroppen hadde behov for.....(Det er heldigvis bare et fåtall som blir så dårlige.) Lykke til - prøv å ta livet så med ro som det er mulig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8614146-%C3%B8nsker-alle-mulige-tips-for-%C3%A5-dempe-kvalmen/#findComment-8673599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anouk Skrevet 20. mars 2007 #3 Del Skrevet 20. mars 2007 Akupunktur! Hjalp meg veldig. Var også veldig kvalm og sliten, måtte ned i 50% stilling, hadde nok sykemeldt meg 100% hadde det ikkje vore for at eg driv min eigen kafe! Har no jobba fulllt i to veker og det går foreløpig ok. kjenner det fort når eg blir sliten, men eg må bli litt flinkare til å ta det litt med ro innimellom! Har hatt 4 behandlingar. Fekk vanvittige reaksjonar dagen etter dei to første behandlingane, migrene, trøtt, slapp og dobbel kvalme: fælt, men så kom det seg! Absolutt verdt å prøve!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8614146-%C3%B8nsker-alle-mulige-tips-for-%C3%A5-dempe-kvalmen/#findComment-8707375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå