Gå til innhold

Gul urin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det kan faktisk være, for de sier at får du mørk urin venter du jente og blass venter du gutt....( eller omvendt...husker ikke helt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk noen som snakket om det her om dagen.. at de hadde mer konsentrert urin da de var gravide.. ikke vet jeg.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vanligvis er gul urin=konsentrert urin. Jeg drikker bevsit MYE om dagen nettopp pga av det. Men hjelper det? Jeg tisser og tisser- og gult er det- hver gang. Mulig det er noe annet enn at jeg er gravid, men ikke pga forlite drikke. Når jeg ikke er gravid blir min urin nesten blank av all drikkingen... Slik er det med meg. Ingen vitenskap- kun erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som sykepleier på en urologisk avd...Til vanlig blir urinen lysere dersom man drikker bra, og mørk/konsentrert dersom man har drukket lite. Jeg har ikke hørt noe tidligere om sammenhengen mellom graiditet og urinfarge..men sammenhengen kan jo være at selv om man drikker som vanlig/eller mer når man er gravid, kommer ikke alt ut som urin.. blodvolumet øker jo, så en del veske går noke med til å holde kroppens væskebalanse i sjakk..dette skjer vel fordi blodsirkulasjonen til ivmoren og morkaken øker. Så selv om man drikker som før, er det mindre som kommer ut som urin. At man må tisse ofte har vel mer sammenheng med hormoner og at livmoren trykker på blæren, enn at urinmengden ha økt. Mulig jeg er på villspor her...men syntes det hørtes loisk ut. :)

 

Hilsen Fiffi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink og drikke,men har merket at urinen er mere gul nå som jeg er gravid... og min urin er vanligvis ikke det,siden jeg drikker masse vann...så kansje det er et tegn? Nå er det jo slik at det finnes mange slags graviditets tegn, og ikke alle har allesammen, såkansje gul urin er et av de mere sjeldnere tegnene siden de ikke står på listen? Jeg har iallefall heller ikke hørt at det er et symptom, men nå begynner jeg å tro det er det...Det kan jo kansje ha en sammenheng med at jeg tisser mereenn vanlig og dermed er jeg mere dehydrert...slik at det blir et indirekte symptom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min urin ser det ut som om jeg ikke har drukket vann siden jul, men jeg drikker faktisk en del!

Venninnen min har det på samme måte, og hun er i uke 18 nå. hUn drikker minst 3 liter vann for dagen. (Det er mer enn jeg kan skryte av, da...)

Jeg synes det virker som om det er en sammenheng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...