Gå til innhold

kvalm.... noen råd??

venter_trollunge_nr2;)

Anbefalte innlegg

jeg er 10+2 og er nå inne i min fjerde uke med kvalme og oppkast. bare overhelga har jeg gått ned 3 kg. jeg klarer ikke holde på hverken tørt eller vått....... har prøvd ingefær, blåbær saft, faris med eplenektar, tørr kjeks, spise litt før jeg går ut av senga om morran, akupunktur, sjøbånd, og prøver meg på det meste av mat og drikke, men det slår ikke feil, opp kommer det:(. Noen dager har kroppen min ikke holdt på noen ting. Jeg er sliten og er så sinnsykt tørst, men klarer ikke slukke tørsten fordi alt kommer opp igjen..... hvis jeg ikke klarer å bli noe bedre innen torsdag havner jeg kanskje på sykehus for å få intravanøst. men vil helst unngå det. noen som har noen kjærringråd som jeg kanskje ikke har prøvd ennå?

Fortsetter under...

hei.. ser det er lenge siden du skrev, og håper du er bdre?

selv er jeg 19 uker og kaster fortsatt opp. Var innlagt på sykehus og fikk væske og vitaminer intravenøst. kastet fortsatt opp, så endte opp med slange i halsen og sondemat fordi jeg gikk ned så mye, var dehydrert og ikke klarte å beholde noe av maten eller væsken jeg fikk i meg. Det eneste som hjelper er å bli innlagt. det kan være farlig å gå lang tid uten å klare å beholde noe av maten og ikke minst drikke.

ingen kjærringråd som hjalp for meg. er gravid for 2. gang nå og hadde samme runden forrige gang, dessverre.

går på zofrAN kvalmestillende, som hjelper veldig bra, men de koster flesk (600 kr for 5 dager, men jeg får igjen noe penger fra trygdekontoret)

Det er ingen vits i å gå å være så dårlig. Det er godt å komme på sykehus og kjenne at du får væske i kroppen igjen. selv var jeg så dehydrert at det var utrolkig deilig å kjenne at væsken kom inn i kroppen, selv om det kom igjenom en slange..

jeg har lenge hatet all mat fordi jeg har kastet opp så mye og tenker kun på hvordan det jeg spiser er å kaste opp. så jeg ville ikke hivd innpå mat for så å vite at jeg snart skal kaste det opp igjen. da tar det laaaang tid før du får lyst til å spise nettopp det igjen, og tilslutt er det ingenting som frister..

lykke til med alt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...