Gå til innhold

Skal jeg prioritere mme eller fast føde?


lærer

Anbefalte innlegg

Slik ser måltidene ut:

 

frokost: 165 ml mme og en prosjon grøt

lunch: 165 ml mme

middag: 1/2 middagsglass

kvelds: 165 ml mme og grøt

 

Problemet mitt er at hun sjelden vil ha kveldsgrøten. Bør jeg da kutte ned på melka? Hun våkner ikke om natten og er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror en skal begynne å kutte ned på melken, etter som de nå får mer fast føde. Men jeg er ikke noe ekspert altså :)

Jeg har begynt å kutte ned på melken, han får nå 135 ml på morgenen når han våkner, grøt i 10tiden, lunch rundt kl 13 frukt el brødskive + 100 ml mme, middag kl 15 - 15.30 1/2 glass, kvelds kl 18 grøt og 135 ml mme kl 19.30 før han legger seg ( ga 150 ml mme pr flaske for noen uker siden ) men har trappet ned litt no, for det var sjeldent at han drakk opp alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøsterrådet er at de bør ha minst tre måltider fast føde nå. Så da bør du kanskje kutte ned på melka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje tørst etter middagen (hvis du ikke gir noe vann da??), så det er derfor hun drikker så mye melk. Prøv å gi grøt først. Skal vel ha mer og mer fast føde etter hvert, og mindre og mindre av hovednæring fra mme fram mot 1 års alder (fra ett år er fast føde hovednæring, og melk tørstedrikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...