Marion skal få søsken! :) Skrevet 14. mars 2007 #26 Skrevet 14. mars 2007 Jeg kjenner meg litt igjen her, men jeg er ganske kraftig fra før da. Jeg vipper mellom 2-3 kg i pluss fra startvekta. Jeg gikk ned 2 kg de første 3-4 mnd da jeg hadde dårlig matlyst, men har gått de opp igjen også. Jeg skal snart inn til keisersnitt, så jeg tror ikke jeg går opp så mye mer heller.. og det er absolutt ingen fare for llille prinsessa mi. Hun forsyner seg av kroppen min.. og jeg har nok å gi
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #27 Skrevet 14. mars 2007 Jeg tror de som ikke legger på seg mye ofte er litt overvektige før de ble gravide. Dette sier jeg fordi jeg lå litt over idealvekta mi da jeg ble gravid og var litt slurvete med kosthold. Hadde noen uker hvor jeg ikke klarte å holde på maten, men det bedret seg. Nå har jeg veldig dårlig matlyst, så jeg spiser like gjerne sunn mat siden jeg ikke har lyst på noe uansett hva det smaker. Det er nok slik i noen tilfeller ihvertfall, at man forbrenner det overflødige under svangerskapet, ungen tar sin del av næringen og man blir mer bevisst på kosthold. Jeg har forresten stooor mage for "alderen", ligger langt over kurven. Men resten av kroppen har blitt mindre så det synes lite på vekta. Regner med å legge på meg masse de siste ukene, håper ihvertfall det så jeg har litt å tære på under ammetiden. Gleder meg!!!!
Jente1980 Skrevet 14. mars 2007 #28 Skrevet 14. mars 2007 Jeg hadde bare lagt på meg 2,7 kg helt frem til uke 31+5 (uke 32), ble ikke veid på kontroll i uke 34+5, men for to dager siden uke 36+5 hadde jeg lagt på meg 9 kg totalt. Men det er kun på magen, og kansje litt vann i kroppen... Så HI, du skal ikke bekymre deg, de kg som er meningen skal komme, de kommer. Vi er alle veldig forskjellige!!! Å jeg trodde ikke jeg skulle legge på meg så mye totalt siden vekta har vært så stabil hele veien. (nå har ikke jeg hatt behov for å legge noe særlig på meg heller, siden jeg har endel å tære på fra før av!) I følge JM så veier et svangerskap ca 12 kg, med alt som følger med. Noen legger på seg mindre, andre mye mer. Men det varierer veldig fra person til person nårtid kg kommer. Det viktigste er at barnet har det fint der inne, og nå heter det seg at babyen tar til seg det den trenger!! Og HI, du må regne med at i løpet av en måned så har du sikkert gått opp litt mest sannsynelig;) Hvis du ikke har det så er det vel rett og slett fordi at kroppen din ikke har behov for det!? Og til deg ANONYM lengre opp som hevder at det ikke er mulig å gå et helt sv.skap uten å legge på seg, det er TØYS og TULL, ta å gå og les litt mer om dette du!!! Jeg kjenner en jente som endte opp på -4 kg ved endt svangerskap... Og i denne tråden er det eksempler på flere med minimal/ingen vektøkning!! Alt er mulig, og det er ingenting som er mer normalt enn noe annet spør du meg...
Pillanno Skrevet 14. mars 2007 #29 Skrevet 14. mars 2007 Hei! Jeg er 37 + 2, og var på ultralyd i dag (var også på fredag) siden jeg har hatt avflatene SF-mål. Jeg har gått opp fra 60 til 61,3 kg - bare 1,3 kg.. Men gikk ned 3 kg i starten, altså gått opp 4,3 kg. To leger mente at babisen var tynn, og sendte meg til observasjon på fredag. Men den siste legen (som sikkert har mest peiling) mente at babisen var stor nok. Kom tilbake i dag, og han mente at hun hadde vokst de siste dagene. da jeg spurte hvorfor jeg ikke hadde gått opp mer hadde han ikke noe svar på det (har gått ned 1 kg de siste 3 ukene). Jeg er ikke kvalm, og spiser normalt + godis ol. Jeg blir også bekymra, og vet liksom ikke om det er de to første legene eller han siste som har rett.. jeg må også legge til at jeg har aldri hatt noe problem med å legge på meg. Før jeg ble gravid spiste jeg sjelden godis ol. og nå spiser jeg alt, men legger ikke på meg. Til slutt sa legen at jeg skal komme tilbake på mandag, og da skal han se om han skal sette igang fødselen. Mest for min del tenker jeg, for at jeg ikke skal bekymre meg. også har jeg ikke så mye energi (mye svimmel). Men man må jo bare stole på legen når han sier at bebien for det hun trenger. Lykke til videre!
spent. Skrevet 15. mars 2007 #30 Skrevet 15. mars 2007 selv om jeg ikke har gått mye opp i vekt er symfysemålene over rødstreken, men innenfor normalen...har til og med vert på ekstra ul og da spurte jeg om de kunne måle barnet og da var barnet normalt stor sa de..... både jordmor og lege sier at alt er bare bra og at jeg ikke skal bekymre meg... nå når jeg har passert uke 30 begyner jeg å gå opp i vekt. det som er normalt for noen er ikke nomalt for andre... når legene sier dette til oss, syns jeg ikke at andre her skal kritisere de som ikke går opp i vekt... især når dette er noe ma ikke er stolt av, men bekymret over selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå