Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Har hørt en bør gjøre det sånn at ammingen ikke skal bli vond...
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Gå uten bh når du er hjemme slik at t skjorta kan gnisse litt på de Var i hverftfall det rådet jeg fikk
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har kjøpt sånne hansker på Bodyshop, gnir litt forsiktig hver gang jeg dusjer... ikke så mye for det blir sårt etterhvert! Det var min mamma som anbefalte meg å gjøre dette, og hun var aldri plaget med såre brystvorter med noen av søsknene mine eller meg!
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Pyrelan er en suveren salve/krem... den er fet og fin og den trenger ikke vaskes av før amming.. Fin som håndkrem og på leppene også den
mayaya Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Jm sa til meg at de var gått bort i fra å anbefale folk så mye brystherding, men.. Jeg kunne godt tørke/frottere litt ekstra etter dusjen, sånn at den fikk litt smårøff behandling innimellom.. Det beste tipset var visst brystkrem, så den har jeg klar! :-) (Og har brukt den også, da vortene ble oppsprukket i det kalde været)
Blåbærlyng Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Jeg fikk bare råd om å smøre brystene med babyolje to ganger til dagen. Hun sa ikke noe om herding...
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 De anbefaler ikke å herde/massere/rulle brystvortene iallefall ikke før uke 37-38 pga dette kan fremkalle premature rier.. Jeg snakka masse med jordmor om dette fordi jeg slet med amming forrige gang og ville herde dem denne gang for å få det til bedre. Men fikk beskjed om at jeg skulle gå uten bh, eller evt gå med vaskekluter inni bh. Hun sa også jeg ikke skulle smøre, det ville muligens gjøre vondt verre (kanskje det var spesielt meg da ettersom brystvortene mine er litt ødelagte etter sist gang).. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå