Gå til innhold

Mai: noen av babyene som går allerede?


Muffinsmamma

Anbefalte innlegg

Min gutt går langs med møbler og vegger, står i noen sekunder alene også. Krabbet siden han var 7 mnd.

Ikke for å skryte dette, for han har ikke vokst noe særlig den siste måneden, men han ligger frampå hva gjelder utvikling tror jeg. Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han går hvis han får et par fingre å holde i eller langs møbler ol. Det har han gjort et par uker nå. Men han klarer ikke å holde balansen selv ennå. Krabbet har han gjort et par måneder nå, og han reiser seg over alt og er en ganske nysgjerrig liten tass. Skal på kontroll i morgen, og jeg er spent på hvor stor han har blitt. Tror ikke han har vokst så mye siden åttemånederskontrollen i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte á krabbe da han var 4,5-5mnd. Begynte oxo á reise seg opp med en gang og gá langsmed móbler. Har státt lenge uten hjelp og stótte, og har ná begynt á slippe seg og gá noen steg alene (5-6) fór han gár ned i krabbestilling igjen. Sá han gár nok fór han er fylt áret ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn går også langs vegger og møbler. Han dytter ting foran seg også og går med dem. Faller ikke så mye lenger heller. Er utrolig hvor fort de lærer seg å beherske kroppen sin og finner "bra" måter å falle på. Nå kan han reise seg opp til hva det skal være. Innimellom står han uten å holde seg i flere minutter. Faller ikke, men tar tak eller setter seg. Veldig spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende at alle dere har gutter! Syns det står i alle bøkene at gutter er treigere i utviklingen enn jenter... men alle jenter i den alderen jeg har møtt har ikke kommet i nærheten av så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at gutter er raskere enn jenter når det kommer til sånne ting. Min mor, sykepleieren, beskriver det slik: "En gutt og en jente ser ett tre og vil klatre opp i det. Gutten klatrer opp og sitter i toppen av treet uten å komme ned. Jenta sitter under treet og ser på det. Først når hun har forstått hvordan hun kan komme seg ned igjen, klatrer hun opp..." Det hun mener er vel at gutter er mer fysiske enn jenter. Jenter tenker først. Kanskje gutter egentlig er ganske like Ole Brumm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jente, og hun er HØYT og LAVT ! Hun krabbet fra hun var 5 mnd og har stått nå i 1 mnd, og går nå fint og stødig langs bord og møbler. Står stødig når hun holder seg med èn hånd.

 

Har noen "guttekompiser" på samme alder, og de blir tråkket på for å si det sånn ;-) Hun er også veldig foriktig , har aldri fallt bakover fra stående stilling....roper enten på hjelp eller setter seg fint ned selv.....disse kompisene hennes har både 2 og 3 blåveiser i ansiktet samtidig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla mi går langs med møbler, ved å holde i en finger og alt annet. hun står noen sekunder aleine og går tre -fire skritt uten støtte. hun er ganske aktiv, er høyt og lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår går hvis hun har to fingre å holde i, eller hun går langs sofaen. Nå har hun akkurat lært å sette seg ned igjen selv, før ramlet hun ned, eller "ropte på hjelp". Men det blir en del blåveiser for tiden... men det er vel det de skal lære av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla mi går langs møbler og vegger, og går ved å skyve stol eller lekekassa foran seg. Men hun slipper ikke, så blir heldigvis ikke noe vonde fall eller blåmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...