Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har Isak fra før. Nå har vi tenkt litt på jentenavnet Leia. Hva synes dere om navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette var ett spessielt navn, faktisk aldri hørt det før. men jeg synes det var fint

Skrevet

Vet om ei som heter Leiah, syns det er et fint navn. Hun har britisk far.

Skrevet

Det blir du Lei a... Hus-leia... Nei, det blir feil for meg.

Skrevet

never underestimate the force Luke.......

Skrevet

Nei det er jeg lei a. Ikke fint i mine ører.

Skrevet

Du kan lett bli lei'a Leia..... på en del norske dialekter, f.eks her på Østlandet kan dette bli veldig feil. Faktisk et av de få "mobbeoffer"navna jeg har sett her inne, selv om det kan gå bra dersom jenta er sterk og vennene mange....

Ville heller gått for Leila som er Luke Skywalkers tvillingsøster, eller hvordan det er. Leila er vakkert og internasjonalt.

Skrevet

Det er vel Leia som er tvillingsøsteren til Luke Skywalker?

Jeg synes navnet er fint, men det var virkelig populært for noen år siden, og jeg må si man tenker litt på starwars så fort jeg hører navnet?

Skrevet

Leia gir virkelig Star Wars assossiasjoner for meg, men ville vært drømmedama til sønnen min på 7 som elsker Star Wars;)

Hva med Lea eller Leah? De er jo blitt veldig populære, i hvertfall i Vestfold der vi bor.

Lykke til og "may the force be with you..."

Skrevet

Takk for svar! Gøy å høre hva andre synes! Har ikke tenkt på at navnet kan ha enda en betydning (dette blir en lei`a), dette pga at vi snakker dialekt og bruker ikke a istedet for av, om dere skjønner hva jeg mener:-) Vet ikke enda om det blir så vi bruker navnet. Håper på flere innlegg jeg da, både positive og negative. Takk igjen!

Skrevet

Synes det var kjempefint jeg! Aldri hørt det før!

Skrevet

hehe

Lei av hva?

det var det første jeg tenkte. tenk så mye hun kommer til å bli møtt med den spøken... ville ikke valgt det

Skrevet

Jeg vurderte Leia selv en stund i og med at jeg er stor fan av Star Wars, og da særlig Leia. Men jeg ble ikke komfortabel med det, synes det blir litt rart og uvant i Norge. Og jeg tror at mange tenker enten Star wars eller "Leia er vi lei a".

Har det noe med Star wars og gjøre eller synes dere rett og slett det bare er et fint navn?

Skrevet

å oppkalle barn etter star wars....... ser dere på det som helt normalt, liksom?

Skrevet

Jeg har faktisk aldri sett star wars, men så navnet i et ukeblad her forleden. Synes det var et utrolig pent navn, og begynte derfor å tenke på det som et alternativ til vårt neste barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...