Gå til innhold

Juni: Er det bare jenta mi som IKKE kan...

Anbefalte innlegg

... klappe i hendene?

... bruke pinsettgrepet?

... vinke?

... sove lenger enn 0530?

... spille på slurva?

... si mamma?

Merkelig, i barselgruppa er hun den kjappeste i det meste, mens her inne er hun visst av de treigeste (hvis ikke det er slik at det er de som har kjappe barn som liker å briefe litt med det her inne ;)!

Men det gjør jo seff ingenting, dette er jo utrolig individuelt og forskjellig og betyr ingenting for f.eks intellektet. Er bare så moro med denne sammenligninga vi mødre ikke klarer la være å gjøre! Og det er jo utrolig gøy med denne raske utviklinga, hvor jeg er stolt av hvert eneste lille fremskritt!

Fortsetter under...

Hihi, jeg tror nok de som opplever at knerten klarer noe tidlig briefer! Gjør jo det selv når lillegutt får til noe nytt! Tilsvarende er ikke jeg så glad i å svare på hvor lang er din baby-trådene siden lillegutt er så kort, er så lei av å høre hvor kort han er, så trenger ikke høre det her inne i tillegg liksom! Vi var på 8 mndrs i går, og da sa helsesøster at knerten vår er veldig tidlig ute, han har reist seg i snart 4 uker. Begynt så smått å gå lans møbler. I barselgruppa reiser 30% av barna seg nå :-)

Når det gjelder de tingene du spør om så

-har han hatt pinsettgrepet siden før jul

-men han klapper ikke enda

-han vinker

-sover til seks halv sju, men våkner til gjengjeld i halv tre-tida om natta og vil over i vår seng, noe han begynte med for et par uker siden :-(

-har sagt mamma bevisst i noen uker, begynte å si mam-mam, og etter hvert ma-ma litt før jul/romjulen, begynte å si mamma i januar, og fra februar ingen tvil om at det er bevisst, hs var enig da hun så ham i går :-)

Jeg opplever ikke at E er av de treigeste her inne, tvert om!!! Har vært inne på hjemmesiden deres, hun er jo kjempeflink :-D

Nei gitt :)

Mathias klapper ikke

Han har begynt å bli flink til pinsettgrepet, men fortsatt ikke helt perfekt :)

Han kan ikke vinke

Han er våken 03.00 (får pupp), 05.30 (får pupp) og sover til 08.00

Han kan ikke spille på slurva

Han kan ikke si mamma

Er nok gjerne sånn at de mødrene som har unger som er tidlige ute, gjerne vil skryte litt ja :-) Lillesnuppa her gjør alt på "listen" din, ikke så veldig pinsettgrep, og slurva er vel litt usikker, men bare fordi mange her inne gjør det, betyr ikke at det er normalt :-) Og så tror jeg kanskje en del skryter på seg litt ekstra også, her inne er det jo ingen som kjenner en heller ;-)

Ja, det er utrolig hvor fort det går for tiden! Kjempegøy å være mamma!

Annonse

Hehe, er det ikke sånn at alle mødre vil skryte når småttene lærer noe nytt, uansett om det er tidlig eller ikke??

Syns det er flere enn de som er tidligst ute som er sprekkeferdige av stolthet og gjerne vil dele det med de andre her inne jeg.

Moro er det jo uansett! Mødre skal være stolte.

Jenta mi er veldig tidlig ute med mye, men...

hun sier ikke mamma, hun spiser ikke brødbiter om hun får dem i hånda (hun knuser dem istedet), treffer ikke helt hendene sine når hun klapper.

Hun lærer det nok etterhvert og da kommer jeg sikkert hit og skryter selv om hun blir 2 år før hun lærer det :)

Hehe, Sanna kan ikke alt det der, nei :)

- klapper ikke, men vi har ikke øvd så mye på det heller enda da...

- hun trener stadig på pinsettgrepet og blir flinkere...

- tror det er bare jeg som skjønner at hun vinker når hun gjør det ;P

- sover til 7-8 tiden

- spiller på slurva mi, men ikke sin egen...

- sier mamma

Men dette er jo bare en liten brøkdel av det de skal lære seg... Tror nok barna våre lærer ting i ulik rekkefølge, så de som er tidlig til noe er kanskje sen til noe annet?! :)

hehe neeei her går da mye i det samme..

- prøver å klappe i hendene, men d m lite hell, blir til at han klapper til meg

- sover sjelden lengre enn til kl 6...

- tester pinsettgrepet men d blir som oftest til at skiva blir mos inni hånda.

- sier ikke mamma, men roper maammm osv i alle varianter

- begynnte nettopp å vinke til besøket når de skal gå, gjerne før og, hint hint, hehe

- spille på slurva tror jeg aldri han har prøvd på, står heller å hopper og roper og smatter

Han er heller "kjapp" på å krabbe og reise seg.

Han har et energi nivå som man bare må beundre :) høyt og lavt hele tiden.

På dette er han vel den kjappeste i vår babygruppe her hjemme, men andre babyer er kjappe på andre ting, og heldigvis er vi jo alle forskjellig.

Og sammenligninga kommer vi vel aldri utenom, stolte små høner som vi er!

hehe sondre kan heller ikke så mye av det:P

-har kunnet klappe i hendene en stund

-våkner til pupp 05,og ofte vil han stå opp da, men klarer som regel å få ha til å sove litt lenger:P

-har ikke pinsettgrepet,men tror ikke det er lenge til.blitt flinkere til å ta opp brødbitene

-sier ikke mamma.sier faktisk ikke et eneste ord!

-har vinket en gang for noen uker siden.ikke etterpå

-spiller ikke på slurva

har nettopp begynt å åle framover nå da=) gått bakover en god stund,og i ring=) men nå er det fart på han!

Jeg signerer på det Nano skrev her...altså...alle vil vel gjerne skryte litt av barnet sitt om h*n har lært noe nytt...uansett om det er tidlig eller ikke!?!?!? er jo daglig innlegg om at i dag gjorde hun og han ditt og datt..noen som er tidlig ute andre ikke...hvorfor skal vi mødre til babyer som er litt tidlig ute på enkelte ting bli "straffet" pga det?!? helt greit å fortelle hva barnet ditt har lært seg, men for all del ikke fortell om h*n er tidlig ute!!!!!!!!!!!!!!!!! sorry....altså...men jeg blir faktisk lei meg av de som beskylder meg for å lyve om det Mathias:( jeg har sluttet å skrive her inne om alt mathias lærer seg pga slike innlegg og svar som i dette. Jeg har alt på det tørre med min samvittighet ang. hva Mathias kan og ikke og har også bilder og film av det meste! det fant jeg ut var best etter de første skeptiske innleggene her kom...jeg ligger etter med å legge inn bilder etc på hjemmesiden, men det skal jeg gjøre noe med nå så inviterer jeg alle inn for å se klompen:)

jeg syns det er trist å bli beskyldt for å tillegge barnet mitt egenskaper han ikke har!! ingen her som kjenner meg...så kan ikke forsvare meg med det...derfor har jeg heldigvis film etc av klompen:) katti har jo sett mathias et par ganger da:) det er en stund siden, men da lå de andre mai/juni/juli babyene stille på gulvet mens mathias krøp bortover og gjerne over de andre babyene:)

unnskyld at jeg blir så sint, men ble litt provosert av dette! litt synd at ikke alle kan være stolte av barna sine her inne (og fortelle om det)!!!:(

tilbake til spm ditt endorfina:)

- mathias klappet for en stund siden, men så glemte han hvordan...han holder nå på å finne ut av det igjen:)men bare når jeg klapper først:)

- han bruker pinsett grepet

- vinker, men kun når vi vinker hadet e.l:) har vinket hadet 3 ganger uten t han ble vinket til først

- Han våkner alt fra 5-7...med ett natt måltid i mellomtiden...vi står som regel opp kl 6

- han spiller ikke på slurva, eller...har gjort det et par ganger, men tror han syns det var mer gøy å leke indianer...tar hånda av og på munnen mens han lager lyd:)

- han begynte å si mammamamamamamamamam for lenge siden, men nå går det bare i papapababapapababap...ingen av delene er rettet mot noen av oss så bare babling:)

Kan bare skrive under på at Mathias*22.06.06* er tidlig ute jeg :) Lenge siden jeg har sett han, men for å si det sånn, Mathias er der nå som Mathias*22.06.06* Var for.. hmm.. 2 mnd siden?3mnd siden?

Alle barna utvikler seg forskjellig, noen går når de er 9 mnd andre når de er 18 mnd. Noen får tenner når de er 3 mnd andre når de er godt over året. Noen krabber når de er 5 mnd, andre krabber aldri. Sånn er det bare.

Ingen skal beskyldes for å "lyve" eller overdrive her inne synes jeg, man må rett og slett bare akseptere at barna er forskjellige :)

Tror ikke hensikten til Endorfina eller noen andre for den saks skyld var å beskylde noen for noe som helst, men skjønner at det kan være sårt for de som har barn som har kommet lenger å lese slike innlegg som dette og noen av svara, akuratt som at det kan være sårt for de som har barn som ikke har kommet så langt å lese innlegg om barn som har kommet lenger.

Men, man må jo få lov til å skryte av barna sine, det er jo mye derfor vi har disse forumene også. Og jeg synes bare det er gøy å lese om disse som går etter bordkanten, klapper i hendene osv. Da ser jeg jo hva jeg har å se frem til, og får kanskje noen tips på veien :)

Annonse

Tusen takk Katti:)

er så enig så enig i det du skriver:)

og vettu hva?!?!? jeg har fått byttet bort vakta mi til torsdag:) så nå blir det baby kafe på meg:) kommer dere el? håper det:) blir koselig å se dere igjen:)

var det kl. 11.30?!?:) sorry, men min teflon hjerne blir bare værre og værre:)

Så gøy :) Ja vi kommer vi, 11.30 :) Blir koselig å se dere igjen også, kanskje, bare kanskje Mathias kan ta opp kampen med Mathias din nå hehe :) Han vil nok ikke være hinder noe mer, men det har kommet et par nye småttiser på ca 3 mnd, så de får ta over den jobben ;)

Oisann. Vil bare understreke (for de som kanskje ikke helt tok den) at innlegget ble skrevet med en litt ironisk undertone og absolutt ikke var en beskyldning om at folk driver med løgner. Det var mer litt sånn lattermildt om at jenta mi er litt treig i en del ting (men derimot kjapp i andre ting).

Dere skal jo selvfølgelig være stolt av den lille og ikke være redd for å skrive det! Jeg gjør det jo selv! :)

nei må si jeg var dum og ikke helt "tok den" kanskje fordi jeg så utrolig lei av at noen her inne er skeptiske til at det er babyer her inne som er tidlig ute på enkelte ting...og ut i fra noen av svarene du fikk på dette innlegget virker det på meg som om det er noen som tror enkelte lyver! så beklager, men tok ikke helt den nei:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...