Gå til innhold

Prevensjon...


vekten81

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på cerazette når jeg fikk tilbake mensen, men reagerte på den(blødde utenom mens, kvalme, hodeverk).

Har snakket med legen min å han anbefaller meg p-sprøyte, men er litt usikker på om jeg skal begynne på det eller ikke. Dillemaet mitt her er at vi hadde problemer med å bli gravid nå første gang, og vil derfor ikke ha noe med mye hormoner som kan gjøre det vanskeligere enn det er. Tenker ikke på å bli gravid nå med det første, men heller ikke flere år til vi vil tenke på nr 2. Noen som har noen gode råd?

Takknemlig for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er jeg uten prevensjon enn så lenge... Men jeg har slutta å amme, så tenkte jeg skulle begynne på de p-pillene (Trionetta) jeg har igjen fra sist (har sjekka dato på dem altså).

 

Jeg ville ikke begynt på p sprøyta, men kanskje valgt noe annet?! Spiral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... jeg får lese litt om spiral. Er ikke så lett å finne ut hva an skal bruke :) Får jo så mange forskellige gode (?) råd fra legene.. hehe .. Er bare litt nervøs for det å bli gravid igjen. Ville sette meg opp på prøverør sist gang,men fikk kranglet meg til en hormonkur selv om legen sa det var ingen vits i (har forresten kuttet ut den legen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har råda så ville jeg ha kjøpt pearly, sånn computer. Den koster litt, men det går an å kjøpe brukt også. Ingen hormoner i det hele tatt og skal være like sikker som anna prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville tatt p-sprøyte da, som du sier kan det ta lang tid når du da slutter med den. Et vennepar av meg prøvde i to år etter hun sluttet på p-sprøyta. Trionetta har de vel trukket tilbake og selger ikke lenger? Mener legen min sa det da jeg var der. Jeg har ingen prevensjon, orker ikke det hormonstyret, reagerer på absolutt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sluttet å selge Trionetta, ja. Men de selger en annen en med litt lavere hormoninnhold, men den er også blitt dyrere. Skjønner godt at du ikke har lyst til å bruke hormoner dersom du hadde problemer med å bli gravid forrige gang.

 

Ut fra det jeg har lest her på DIB anbefaler jeg en sånn maskin, dersom du har råd til det. Ellers går det jo ann å bruke kondom, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, hvor var det jeg leste at mange sleit med å bli gravide etter p-sprøyte? Men jeg leser jo så mye rart! :-)

 

Foreløpig bruker jeg ikke prevensjon, jeg ammer og minipille er ikke noe alternativ for meg. P-piller skal man jo ikke reagere på samme måten av som minipiller? Ammer du fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ammer ikke lenger. Har gått på yasmin tidligere...ingen reaksjoner på den, men ikke særlig artig når det blir problemer av dei!

Hm.. lurer på om jeg bare skal fortsette på cerazette. Skal jo være mindre hormoner i... så da får jeg bare takle litt bivirkninger :) heller det enn laaang tid med å prøve å bli gravid igjen. Det var ikke spesielt arti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...