Gå til innhold

Ang stippend.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Slik jeg har forstått det, så kan dere ikke begge motta stipend på samme tid, men hvis han for eksempel vil ha pappaperm blir ditt fødselssipend gjort om til lån i den tidsperioden han har perm og motsatt. Men han får jo vanlig stipend og lån i den perioden du mottar fødselsstipend da.

Dette står inne på lånekassen sin side:

Til mor eller far

Både kvinner og menn kan få fødselsstipend hvis vilkårene over er oppfylt. Begge foreldrene kan ikke få fødselsstipend samtidig.

Fødselsstipend i inntil 42 uker

Tre uker før og seks uker etter fødselen er det bare mor som kan få fødselsstipend. Resten av perioden, 33 uker, kan det bli gitt stipend til mor eller far – men ikke samtidig. Adopterer du barn under 15 år, kan du få fødselsstipend i inntil 39 uker etter adopsjonen. Faller deler av denne perioden i sommerferien, kan du få fødselsstipend også for den tiden. (http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx)

Håper det hjalp litt i alle fall.. :)

Jeg vet ikke helt hvordan det er, men så vidt jeg vet så får han vanlig stipend og lån (16 000 på begynnelsen av semesteret og deretter ca.6000 i måneden) så lenge han dekker kravene til lånekassen om å være fulltidsstudent.. Han kan også få fødselsstipend hvis han går ut i pappaperm, men da blir som sagt ditt fødselsstipend omgjort til vanlig stipend og lån i den tiden han mottar fødselsstipendet..

Men jeg vet ikke helt hvordan det er når dere ikke bor sammen.. Og det er en forskjell mellom å oppgi farskapet eller ei.. Men sjekk inne på www.lanekassen.no, der står det mye mer enn det jeg kan om det..

Lykke til da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...