Gå til innhold

Samtale 20 April!!!!

Anbefalte innlegg

Enig, 11 mnd er for lenge, men vi får håpe det går litt fortere.

Nå skal jeg sove, og i morgen tidlig skal jeg ta min siste graviditetstest før forsamtalen..... Har vel ikke tro på at den skal være positiv egentlig, men det er liksom siste sjans føler jeg.... Å klare det selv altså.

Fortsetter under...

Hei jenter!

Tenkte bare jeg ville fortelle hva som ble sagt til meg da jeg var inne til samtale i febuar. Vi var inne på Ullevål, men regner med at det fungerer på omtrent samme måten på Riksen.

Vi fikk beskjed om at vi har stått på venteliste siden de mottok søknaden, dvs. i desember. Med mindre man ikke blir godkjent vil ventetiden da regnes fra den dagen de fikk søknaden. Ventetiden kan bli litt forskjøvet pga. sommerferie (vi må sannsynligvis vente et par mnd ekstra fordi vi skal ti pers til sommeren), men det tror jeg de tar med i beregningen når de opplyser om ventetid.

Når det gjelder dette med samtale - ikke samtale har jeg sett at det varierer om man blir innkalt.Har ingen tall å backe dette opp med, men mistenker at det har med metoden å gjøre. Vi fikk nemlig beskjed om at grunnen til at vi ble kalt inn til samtale i forkant var fordi vi (med mindre det skjer et mirakel) må ha ICSI. Da må de forsikre seg om at vi forstår forskjellen mellon ICSI og vanlig IVF - altså at det ikke er snakk om naturlig befruktning. Jeg forsto det som om det var hovedårsaken til at de ville snakke med oss. Altså at man som regel blir kalt inn til samtale ved ICSI, men ikke ved vanlig IVF.

Håper dette var litt oppklarende.

Lykke til alle sammen :-)

hm,ser ut til at det kan være forskjellige årsaker ja.

regner ikke med at vi må ta icsi,i og med at alt ser bra ut

med begge,men gyn nevnte noe om noen antistoffer hos

mannen som KUNNE være en liten hemmer.

kanskje det har mer å si enn hun ga uttrykk for....

jaja,tiden vil vise.

håper bare ikke vi får beskjed om å komme tilbake om et par år.

gyn snakket om at man kanskje måtte være fylt 25,og det er

jo 1 år til.....

lykke til til deg også G77!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...