oktoberbarn Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Hva er dette for noe?? skrive ett innlegg om at det er greit å drikke og røyke. hallo. Også du som skriver at moren din fikk beskjed om å drikke vin før hum ammet deg så sov du bedre. Selvfølgelig gjorde du det, du var jo rusa på vin....... Jeg har vært på intensiv-avdelinger på sykehuset hvor barn er født for tidlig blant annet fordi mor røyker. Det er ikke noe hyggelig syn å se ett knøtt på 1 kg assa....... Helt enig at det er opp til enhver om de vil røyke eller drikke alkohol. Og husk at legen sier kun det de vet du vil høre. Tror du virkelig at en lege vil anbefale deg å røyke fordi det er bra for barnet. Nei, legen gidder ikke å ta noen diskusjon med deg, du svake menneske. Tenk deg hvor mye røyk ungen din får i seg....ÆSJ!!! Ta heller og les litt mer om skadene du før du skriver slike innlegg på nytt. Nå er jeg sint merker jeg
*Netta* har 2 prinsesser <3 Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Vet folk at det finnes eget forum for rusmidler og graviditet her inne tro..? Eller f.eks kranglesiden? Fjerner vi anonymkanappen her så tror jeg vi slipper mye av dette tullet her inne...
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 hoved inlegger:: SÅÅÅÅ ENIG.
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 det med at ungen roer seg når man tar et gl vin,er tøys.. da min første var 6mnd tok jeg et gl(hadde pumpa meg på forhånd) men han ble hysterisk å nekta å ta flaska,så måtte pent fram med puppen. har aldri hatt en baby som va så hyper som han den natta. så jeg drikker ikke før jeg har slutta å amme:)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Du skriver i overskriften din "Kan surpompene holde seg unna?" Jeg synes helt ærlig at DU virker som en surpomp, jeg. Man må jo få lov å skrive innlegg om det man vil så lenge det ikke støter noen, vel? Å si at legen sier det de vet du vil høre synes jeg er å dra det litt langt... Flere leger sier at det ikke er så skadelig å røyke inntil 3 røyk for dagen. Man skal selvsagt gjøre alt man kan for å la være, for det er jo ikke BRA for barnet! Sitte her og kalle folk for svake mennesker synes jeg ikke passer seg. Helt unødvendig å være ufin. Det kan man være på kranglesiden! Du trenger ikke gå inn for å lage sur stemning. Med vennlig hilsen
oktoberbarn Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2007 hei renate jeg mener ikke å være surpomp, men helt ærlig: tror du virkelig at det er OK å røyke 3 røyk om dagen???????? Tror du det??? Hvorfor er det en egen linje på helsekortet for gravide om du røyker da??? Fordi det er positivt eller???????? Gjerne for meg, jeg driter oppi om du røyker 20 for den saks skyld, jeg vet bare at jeg blir kvalm av å se gravide ta seg en røyk når jeg vet hvordan babyen har det hver gang man tar ett trekk. jeg har røyket selv før, så vet at røyk er digg. men ikke når man er gravid eller ammer!!!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 er så enig med deg! Barnet har jo ikke noe valg i det hele tatt! Har kramper etter at du har stumpa røyken!! Det verste jeg vet er når jeg ser gravide sitte der og røyker!! Da tenker man ikke på det lille man har i magen som kan bli for tidlig født, krybbedød og masse andre ting! For min del skal ikke mitt barn bli utsatt for noe sånt!! De som røyker må bare holde på, men tenk litt lengre når man velger å få et barn til verden.. det er ihvertfall min mening.. Jeg røyka i nesten 8 år før jeg endelig tok til vettet å slutta.. Prøver å få sambo til å slutte, men det er ikke like enkelt.. men jeg kan ikke bestemme over han, så det er jo hans valg.. Men å hinte til han kan jeg vel gjøre iblandt:)
M&MH Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 Er så utrolig enig med Renate her jeg, og lurer litt på hvor gammel Hi er i henhold til skrivemåte og formulering her...hmm!
M&MH Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 Det kan forresten ha MYE verre virkning på barnet om du er kjempestressa og lei deg/ deprimert, for at du ikke får røyke. Kan faktisk gjøre at du spontanaborterer! Så om du da kutter ned til 3 om dagen for at du ikke klarer å slutte å røyke, er bedre enn 20. Noen klarer det rett og slett ikke. Har sluttet selv, men skjønner at mange ikke klarer det! og ikke kom med den at "alle klarer hvis de vil", det tar lenger tid for noen, og alle er forskjellige.
oktoberbarn Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2007 dette med å kutte ut røyken er tydeligvis ett veldig sårt tema. Og hvorfor er det det?? jo selvfølgelig fordi dere har dårlig samvittighet fordi dere røyker og utsetter deres eget barn i din mage for noe som ikke er bra, Derfor MÅ dere forsvare dere på en litt barnslig måte vil jeg si. Jeg tror vi alle vet hva som er bra og ikke bra for barnet også er det opp til enhver om de vil røyke og plage barnet eller la vær- Jeg er 34 år gammel, for deg som lurte på det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #11 Skrevet 13. mars 2007 Enig med HI. Kutt ut røyk og alkohol så slipper man å ha dårlig samvittighet og tenke på er det min skyld hvis det går galt. Eller man føder veldig tidlig og ungen har lav fødselsvekt.
M&MH Skrevet 13. mars 2007 #12 Skrevet 13. mars 2007 oi oi, 34 år å formulere seg på den måten...ja, det må jeg si!Ung til sinns da tydeligvis! Jeg forsvarer ikke meg selv, for jeg har sluttet å røyke! Men jeg forstår at det er vanskelig, og at ikke alle klarer å slutte helt!Kutte ned, burde man, for det hjelper. Men klarer man ikke, da er det bra nok at de klarer å kutte ned i det hele tatt spør du meg. Alle de forbannede hormonene og tårene man går igjennom når man er gravid gjør det jo ikke akkurat enklere. ALLE er forskjellige! Såklart de har dårlig samvittighet for det, tror ingen av de hadde hatt problemer med å innrømme det. Men bry dere heller om hva dere selv gjør som gravid, enn andre! Slutt å sleng dritt om folk som ikke klarer det, gjør det iallfall ikke enklere! Bedre å støtte dem og oppmuntre dem!
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 13. mars 2007 #13 Skrevet 13. mars 2007 jeg er enig med Renate jeg også, MEN jeg er overbevist om at røyk ikke er bra for barnet om man røyker 3 elelr 20
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #14 Skrevet 13. mars 2007 hva med alle de som ikke vil slutte for de er så redde for å gå opp i vekt?? har ei venninna av meg som nekter å gi slipp på røyken, for i det første svangerskapet gikk hun opp når hun slutta! .. uansett hva jeg sier så driter hun totalt i det.. da kan man snakke om å være egoistisk!! Jeg skjønner godt at mange ikke greier å slutte, men ihvertfall trapper ned på røykforbruket sitt!! det er jo bedre å røyke 4 røyker pr dag en 20???? Da kan man være stolt over at man har greid det, men det beste er jo seff å slutte helt for sin egen del og babyen... Men det er ikke lett!! det vet alle som røyker/har røyka!..
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 13. mars 2007 #15 Skrevet 13. mars 2007 Forstår at du blir provosert. Det har du lov til, men det er ikke så lett å ta deg alvorlig når du skriver så usaklig! Andre har lov til å ha sine meninger, og du må ikke tro at du har rett i alt selv om du mener noe som ikke alle er enig i. Det må du rett og slett tolerere når du lager et slikt innlegg. Du har ingen rett til å dømme andre slik som du gjør her. Der er bedre for barnet at mor røyker 3 for dagen enn 20. Det er bedre for barnet at mor røyker 3 for dagen enn at hun stresser på seg en spontanabort fordi hun så gjerne vil la være. Det er ikke POSITIVT for barnet at mor røyker. Det har jeg IKKE sagt. Neste gang du ser en gravid røyke, så snu deg vekk så du slipper å stresse deg selv. Prøv å tenke at hun kanskje har problemer som du ikke vet noe om. Kanskje hun klarer å slutte,-kanskje ikke. Uansett er det ikke ditt problem! Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå