Vestlending med to, snart tre? Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 I dag har jeg fått vite at babyen trolig ligger i seteleie. Skal inn til ultralyd i morgen tidlig for å sjekke. Har berre 1 uke til termin (og er førstegangs) så hadde vært greit om det ikke stemmer.... Er det noen av dere som har hatt setefødsel eller har hatt baby i seteleie så sent? Noen som tok keisersnitt når babyen lå i seteleie? Er dette vanlig? Tusen spørsmål som har dukket opp nå i tillegg til alle de jeg hadde fra før. Skal bli godt å få fødselen unnagjort må jeg si.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. mars 2007 Noen som vet?????????????????
Mamma til to tette Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Hei! Er i samme situasjon som deg og har skrevet litt om det tidligere. Regner med du har vært på konsultasjon på KK? Jeg er fremdeles veldig usikker, er førstegangsfødene og kunne virkelig tenkt meg en "vanlig" fødsel. Virrer mellom å gå for vaginal fødsel og evt. keisersnitt. På KK har du vel opplevd at de er ganske steil på at man skal prøve det. Jeg skal faktisk til Voss i morgen for å få en konsultasjon, der tar de keisersnitt. Ingen av disse alternativene er topp, men blir bare ikke helt trygg på hva jeg skal gjøre...2 uker til termin så jeg må virkelig bestemme meg snart...Alle som jeg sier setefødsel til får et rart uttrykk i fjeset, tror det er manges verste frykt selv om helsepersonell prøver å berolige meg om at det er helt normalt...De har forberedt meg på lengre fødsel, må ha epidural og større risiko for at det ender i keisersnitt. Samtidig har jeg litt noia for det øyeblikket hvor kroppen er ute, navlestrengen er i klemme og hodet må ut kjapt. Føler det er så stor risiko for barnet. Keisersnitt er jo verre for mor, men føler at jeg kan gå gjennom hva som helst for knøttet mitt, veldig etterlengtet barn! Håper du ble klokere og hører gjerne fra deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå