Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Er strax uke 33. (32+5 idag) og er forferdelig sliten... Jobber fullt og har ikke mistet en eneste dag på jobben etter at jeg ble gravid.. Hadde håpet å jobbe som fullt fram til uke 37 når permisjonen begynner, men begynner å gå på restlageret her nå.. Er det mange av dere som jobber noe redusert på denne tiden eller er alle i full jobb? Hadde vært så deilig med noen halve dager innimellom.. Klarer nesten ikke sitte på stolen når klokka nærmer seg 4...
guttenmin Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Er nå i uke 38, måtte ta ut sykemelding i uke 34 pga bekkenet.. hadde først 50% så 100% i 2 uker.. dette var så deili, jeg hadde ikke vondt på dag tid men når kvelden kom var det jævli, legen sa ikke noe på det og skrev sykemelding med det samme. Ikke slit deg ut, spar krefter til babyen kommer.
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Så lenge du klarer å gå på jobb så ville jeg ha gjort det- Blir jo feil at du skal sykemelde deg for å spare krefter til babyen kommer.. Du har neppe en hard fysisk jobb.. da hadde du fått svangerskapspenger så jeg råder deg til å fortsette. ta noen pauser innimellom.. Synes du har vært flink så langt å hvis du klarer holde ut frem til uke 35 så synes jeg det er utrolig. Arbeidsgiveren din vil nok mene det samme:) Har du bekkenløsning så er det jo noe annet.. det er jo et helvette.. Lykke til å ikke gi opp fordi du merker at det går på reserven.. såfall ta det opp meg arbgiveren din først
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Jeg er 100% sykemeldt nå. Like langt på vei som deg. Men jeg har ingen sjans å gå på jobb. Halve dagen bruker jeg til å sove og resten av dagen til å gråte(mangel på søvn). Har så grusomt vondt over alt Men før jeg begynte å bli sikkelig dårlig gikk jeg 30% sykemeldt. Hvis du er i den formen at du bare vil gråte tanke på jobben, så ville jeg ha redusert arbeidstiden, slik at du plutselig ikke blir helt kokt og ikke klarer noenting lenger.
Bebbies i magen Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har ikke jobbet fult i mer enn 14 dager av hele svangerskapet jeg. Det ble sånn fordi det ene overlappet det andre. Men jeg syntes du skal høre litt på kroppen din jeg. det er ingen som takker deg etterpå at du slet deg ut på jobben. Det er jo litt greit å ikke være helt utlada når babyen kommer også.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Kjenn på din egen kropp hva du "trenger" og snakk med legen din:-) Du kan jo få gradert sykemelding. Jeg har hatt både 40,50 og 60% sykemelding. Er i uke 31. Skal til legen på fredag,og jeg tror egentlig det blir 100% sm nå,fordi jeg får så utrolig masse kynnere på jobb. Og det er ubehagelig... Lykke til,og krev å få en sm viss du mener du trenger det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 Jeg er plaget med bekkenløsning også ja.. Klarer nesten ikke å gå om kvelden, men går greit på dagtid. Er helt ferdig når jeg kommer hjem og kan ikke gjøre noe annet... Er litt kjedelig, men har jo hele tiden hatt lyst til å klare jobben frem til uke 37.
stormgutt + soljente Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 Ta en prat med legen din, du. Jeg gjorde det før jul, og da hadde jeg det nok ikke så ulikt deg. Bekkenløsning og veldig sliten. Legen min sykemeldte meg 50%, nesten mot min vilje. Men jeg er glad for det nå. Måtte til slutt gi opp håpet om å klare å jobbe til permisjonen. Fikk full sykemelding nå (uke 34), men nå er bekkenet skikkelig ille altså. Jeg tror du lettere holder ut hele veien hvis du får en gradert sykemelding enn hvis du presser deg videre. Men det er jo legen som avgjør.
Junie79 Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 Ville også snakket med legen, det er ikke verdt å slite seg ut, evnt sette i gang for tidlig fødsel... Er selv 50% sykemeldt, (32 uker på vei), og har det mye bedre nå. Har vært plaget med sterk hodepine, bekken og kynnere. Dette har bedret seg betraktelig med redusert arbeidstid, selv om jobben ikke er fysisk slitsom. Psykisk stress påvirker like mye..... Lykke til!
#Aurora har tre gutter# Skrevet 13. mars 2007 #10 Skrevet 13. mars 2007 jeg fikk streng beskjed av legen om og begynne og redusere etter jeg ble 31uker på veg.Nå har jeg gått 60%i to uker og det er ganske behagelig.Skal bare jobbe ut mars,så har jeg en uke med påskeferi før jeg går ut i permisjon den 9april. Du må nok snakke med legen,kanskje du kan sykmelde den 20%gå kortere dager eller høre hva han har og si.Ønsker deg lykke til.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #11 Skrevet 14. mars 2007 Hei du jeg synes du skal høre på deg selv - og så gå til legen for å be om sykemelding. Det er ikke noe av kimse av at man blir sliten. Du lager faktisk et barn inne i kroppen din - og jobben din er mindre viktig i den sammenheng. Er det noen arbeidsgiver forstår, er det også at gravide trenger pauser. Det er iallefall min erfaring. Jeg har hatt fri en dag i uken nesten hele svangerskapet - det er rett og slett for å hente meg inn og ha nok overskudd til både jobb og hjemme. Men nå har jeg et lite barn fra før av som krever en del. Og en siste ting - du trenger faktisk alle de kreftene du kan få etter fødselsen. Det er en slitsom tid med lite søvn og mange bekymringer. Hvil deg mens du kan!!! Hilsen en med erfaring........
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #12 Skrevet 14. mars 2007 Hei, Kjenner følelsen! Jeg er 32+4 i dag og har jobbet fullt helt til nå. Hadde store planer om å fortsette å jobbe fullt frem til permisjon, men i går måtte jeg kaste inn håndkleet dessverre og ble 20% sykemeldt. Nå kan jeg gå hjem litt tidligere noen dager eller evt ha fri en dag i uka og det skal bli sååå deilig. Er konstant trøtt, sover veldig dårlig på natta, begynner å få vondt i bekkenet osv. Er helt kaputt når jeg kommer hjem fra jobb og har ikke overskudd til noe annet, så det skal som sagt bli bra med litt mer fri.
Fallerifallera Skrevet 14. mars 2007 #13 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har dessverre ikke maktet å jobbe full stilling siden jeg var bare 6 uker på veg, vært mye dårlig + har en veldig stressende jobb som ikke går an å tilrettelegge. Nå er jeg 100 prosent sykmeldt frem til permisjon (er 33+4 i dag). Selvsagt ønsker man å jobbe så mye man klarer. Men hvis du er så sliten så syns jeg du skal snakke med legen. Kan fortelle om en kollega av meg som fikk unge for et par år siden. Hun hadde et helt problemfritt svangerskap og jobbet 100 pst helt frem til permisjon. Da var hun helt utslitt og utladet. Hun rakk ikke å hente seg inn (ungen kom litt tidlig i permisjonen også) og greide nesten ikke å ta seg av jentungen da hun kom! I ettertid har hun sagt at hun aldri skal leke en sånn superkvinne igjen! Alt sånt er vel individuelt, men lege og jordmor har ofte innspill på sånt, så bare forklar dem hvordan du har det! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå