Gå til innhold

SPA-tur etter innsetting kan man bade.............................?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har jeg og samboeren min vært sammen i 10 år:o).........

Dette skal vi feire med en tur med Royal Carribian cruise båt fra Amsterdam-København-Oslo.

Men dette er 13 dager etter innsettingen.Hvordan er det med det å svømme i basseng ol kan man det eller er det en fare for infeksjon?

Samboeren min ville så gjerne overraske meg etter det jeg har vært igjennom med IVF, det var han som i hemlighet bestilte turen men nå klarte han ikke holde seg lenger- vil ikke skuffe han med at jeg ikke kan bade men vil heller ikke ta noen unødvendige risikoer!

Nå er jeg så klar for å begynne å spraye at jeg snart sprekker-begynner fredag førstkommende- utrolig utålmodig etter å komme igang igjen................

Innsetting i uke 15 rett etter påske:o)-hurra bare en mnd igjen snart!!

Er så spent på hvordan det vil påvirke meg nå-syns det blir litt vanskligere for hver gang spesielt psykisk.

Er det fler som syns det er vanskelig å fungere på jobb samtidig med prørverør?? Noen tips til hvordan dere kommer dere igjennom?

Vet at en del sykmelder seg etter innsetting frem til testdag, hva er deres erfaring gjør det oddsene bedre? Har en ganske stressende jobb, med mye ansvar-jeg er heller ikke flink til å slippe ansvaret tar ofte på meg mer enn jeg bør....................

En litt stressa klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei finetine.

Jeg var på siste ul før uttak og innsett i går.På st.olav.

Jeg spurte sykepleier om det å bade,da det er viktig for meg å vite da jeg svømmer to ganger i uka.Hun sa til meg at det viktigste for meg var å leve som normalt,og at det ikke var farlig.Jeg sa jeg hadde hørt så mye om infeksjonsfare osv.Hun sa at det var viktig å skille mellom fakta og feilinformasjon.Så jeg har innsett på lørdag,men vil svømme mandager og onsdager likevel !Ønsker deg en fantastisk ferie sammen mannen din!En flott gave å få !

Klem fra

Skrevet

Tusen takk for raskt svar Vilsågjerne:o)!! Og for feriehilsen

Det var jo helt supre nyheter- da kan jeg nyte spa-ferien vår. Begynner å glede meg mer allerede

Og du kan "kose" deg med svømmingen din, tror det er viktig å kunne få fortsette med det som betyr mye for en..................

Jeg tilhører også St.Olavs forresten-veldig fornøyd egentlig alltid vennlige når vi er der...........

klem

Skrevet

jeg fikk hvertfall beskjed om at jeg ikke skulle ta bade på 14 dager etter uttak pga infeksjonsfare.... rart at det er så forskjellig... måtte lide meg gjennom det sist.. elsker badekar, men denne gangen har jeg ikke badekar i det hele tatt.. (ikke det at jeg ikke holder på å tørne av den grunn..... sukk)... jeg hilder meg hvertfall unna...

men det er jo på dag 13 etter innsetting, så tror ikke det er noe problem for deg anyway... kos deg på tur..

mange klemzer fra

Skrevet

Hei finetine!

Jeg vil bare si at jeg reiste til Thailand 14 dager etter innsetting og badet masse! Vi lyktes å er å fire måneder på vei:))) Helt utrolig følelse,lykytes på 2. ifv etter insiminasjonsforsøk tidligere.

Nå sist gang sykmeldte jeg meg to uker etter innsetting,altså fram til testing. Var så godt å bare kose seg/tenke positive tanker å ta vare på meg selv de dagene. Lå mye på sofaen å leste sladder blader å seppet på tv...Sier jo man kan være på jobb men jeg tenkte at dnne gangen skal jeg prøve å være hjemme! Legen hadde full forståelse for det Nyt Kjenner meg igjen i det du sier om jobb med mye ansvar å vanskelig å legge det fra seg,da er d enda viktigere å være hjemme tenker jeg nå. Dette er deres viktigste ting i livet,alt annet kan gå uten oss uunværlige... sånn er d bare.

Kos dere MASSE på tur,å lykke lukke til!!!

klem

Skrevet

Tusen takk jenter:o)!! Gode råd er ikke alltid dyre;o)

Da kan jeg bade og kose meg tenker jeg..................

Heller mer og mer mot at jeg sykmelder meg hele perioden, uansett blir det bare ca en uke jeg kommer til å være på jobb fordi påske først, innsetting etter påske og en uke etter vi kommer fra Trondheim skal vi på Cruise.....................

Er så glad for at det gikk fint med deg Kikki73, tenk at du allerede er 4 mnd på vei:o). Nyt svangerskapet videre.........

Klem til dere fra

Skrevet

Hei

Så gøy med cruise!! Det hørtes ikke dumt ut ;o)

Jeg ble anbefalt sykemelding fram til testdato av klinikken, da jeg har en stressende og også til tider fysisk tung jobb som sykepleier på sykehus. Jeg var så heldig å lykkes på første forsøk, og har i så måte ikke noe å sammenligne med... men er i etterkant utrolig takknemlig for denne sykemeldingen og jeg tror det var av stor verdi (om ikke avgjørende) å kunne fokusere på seg selv, sove det kroppen trengte, ikke stresse..

Jeg tror det at du tenker på sykemelding taler for seg, men at det er samvittigheten din som gjør at du er i tvil! Kjenner det så altfor godt igjen...

Men la oss for en gangs skyld tenke på oss selv, jenter...

Gjør det du føler er riktig for deg, finetine!!

Lykke, lykke til med neste forsøk... !!

Skrevet

Å det hørtes deilig ut!!! Det fortjener dere virkelig! Jeg har også hørt her inne at en skal vente i 14dager med å bade. Men har spurt på klinikken i Danmark, og legen sier at så lenge en ikke blør, er det ok å bade:o) Noen blør litt etter innsetting, men etter det er det ok.

Så da kan du bade og kose deg!!! Men det er vel vanskelig å vite en eksakt dato for innsetting allerede nå? Før du har begynt med spray? Mensen skal jo komme mens du sprayer, og om den ikke kommer innen riktig tid, blir jo stikkingen utsatt? Og en vet vel ikke hvor fort eggfolliklene vokser heller? Håper jeg ikke tråkker i gresset nå.....men er vel greit å ha det i minne, så du ikke blir skuffet om datoene ikke blir som forutsatt:o)

Ønsker deg all lykke og fortsette å glede deg til cruice!!! Det hørtses ut som en god ide. Mannen og jeg har 10års jubileum neste år, så det var et godt tips!!! Lykke til!

Klem

Skrevet

Jeg vil bare ønske deg god tur, og dette fortjener dere... godt å komme bort og ha tankene på noe annet... nyt dagene med din kjære... du er råheldig!!! klem og lykke lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...