Gå til innhold

for tidlig å fortelle at jeg er gravid? (10 uker)


gla_mamma

Anbefalte innlegg

Når forteller dere at dere er gravid til familien og venner?

 

Jeg er ca 10 uker og føler meg egetlig ganske ok form. Vil så gjerne fortelle fam og venner, men er det tidlig? Fortalte det da jeg var 12 uker sist gang men nå er jeg mer utålmogid etter å fortelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia. Når du har kommet såpass langt, er du over den mest kritiske fasen. jeg mener at du kan fint fortelle det til fam og de nære vennene. Jeg selv er i uke 9 og har fortalt det t fam og ei god vennine.

 

Synes at vi her på BIM er litt for overhysteriske når det gjelder SA. Klart at det skjer, men sjansene så seint som du har kommet er minimale. Jeg syns du skal fortelle vs du har lyst =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg fortalte det ganske tidlig (uke 6 kanskje?) til venner på skolen, enda tidligere til mamma og pappa. Så hadde jeg en SA i uke 8, men for å være helt ærlig er jeg glad for at jeg hadde sagt det, for jeg har fått så utrolig god støtte fra vennene mine og mamma etter det. Så hvis du føler deg klar for det, er jo ikke uke 10 noe tidlig!

Dessuten går det jo an å porsjonere det ut litt; si det til foreldre først, så venner, besteforeldre etc. Man er da ikke nødt til å si det til alle på en gang:)

 

Forstår godt at du gleder deg til å fortelle, det er kjempekjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 5+3 i dag og har sagt det til to gode venninder allerede,og kommer sikekrt til og si det til foreldrene våre i løpet av uka eller helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har valgt denne gangen å ikke si det til noen. er 11+3, og vil gjerne vente til i uke 14 eller 15. Vet at alt står bra til, men vil liksom vente..

Men må si at jeg har kjempelyst til å sid et når familien spør. Mamma og pappa vet det da, men de er også de eneste..

En gutt i barnehagen spurte i dag om jeg hadde baby i magen... hehe... måtte jo svare nei, men var litt morsomt... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...