Gå til innhold

BMI-herk

Anbefalte innlegg

BMI er en målestokk konstruert av luftforsvaret for å kunne finne ut om en har passe størrelse til å være jagerpilot. Cockpitten (heter det det??) er såpass liten at vekt og høyde på kandidaten må matche. Man skal ikke være for lang eller for kraftig. Noen her som skal bli jagerpilot?? Tror vel kanskje ikke det...Forhold deg til BMI med "en klype salt". Er man voksen og har fått barn/skal ha barn, vil ikke kroppen være den samme som da du var 18 år. På godt og vondt. Da jeg var 18 år veide jeg 65 kg (178 cm høy) og syns jeg var skikkelig tykk!!! Nå har jeg fått 2 skjønne prinsesser og blitt 19 år eldre. Min høyeste vekt var 116 kg rett før jeg fødte yngste datteren vår. Det er klart jeg var for tykk! Nå har jeg slanket meg ca 30 kg, men er fremdeles langt fra 65 kg. Takk og lov for det!!! Jeg går fint inn i et par Diesel Zathan bukser str 34, og er egentlig ganske så fornøyd med at jeg faktisk har en rumpe som synes. Har nå sluttet med store uformelige "telt-klær". De gjør oss bare større, jenter! Når du bekymrer deg for BMI, så syns jeg vel at det er fornuftig å tenke vektnedgang om du ligger på sykelig overvekt. Men det er ikke veldig naturlig at friske mødre i 30-årene ligger noe særlig under overvekt på skalaen. Lite slanketips: kun ned 0,5 kg pr uke. Det virker som om du aldri kommer til å nå målet ditt, men plutselig har uker og måneder gått og du er synlig slankere. Et annet tips er å ta vare på seg selv. Bruk sminke, kutt ut slaskete, gamle, myke og superkomfortable plagg (les college/joggebukser). De er mange fine klær med litt mer snasent snitt som er behagelige å ha på. Unn deg en fargeanalyse om du syns slikt er vanskelig. Dette ble veldig mye skrift, men JEG HAR VÆRT DER OG VET AT SMÅ ENDRINGER HJELPER. Du blir en bedre mamma, kone og venn om du er glad i deg selv. Dette er ikke overfladisk tenkt, bare fakta fra livet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8609376-bmi-herk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

BMI mulig du som skrev dette innlegget her har rett....

Men fastlegene bruker også dette systemet med det er ikke alle som forteller deg om det, og da tenker jeg at det må være noe i det også...

De som har en BMI som ikke stemmer vet som oftes det selv, og jeg trodde ikke vi skulle kangle om hva BMI er og ikke... Noen reagerer på BMI og noen reagerer på KG... Slik vil det alltid være...

Jeg hadde inntrykk av at dette forumet var for at "Likesinnede" skulle kunne snakke sammen og føle at man ikke er alene... Ikke lange diskusjoner om BMI og KG, hører hjemme eller ikke, og slanking...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8609376-bmi-herk/#findComment-8981131
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...